Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Old Dec 13, 2010 | 03:04 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Finns det inte hämtpizza i Småland? Eller är du för deffad för sånt?

Old Dec 13, 2010 | 03:12 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
From: Sweden
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Inget skräp i veckorna. Kylen & frysen består av väldigt simpel mat av den enkla anledningen att jag inte ska gå runt och småäta ...

Old Dec 13, 2010 | 03:15 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Och man är ju inte precis 97978978år heller, så storkok går bort.

Old Dec 13, 2010 | 04:09 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Asså, är det ett nytt avsnitt? Finns de på youtube?
Hmm jag tror inte youtube har några FG avsnitt alls eller? Har du inte torrents? Fixa det i så fall, det går ju inte att leva utan

Originally Posted by strebo
Och man är ju inte precis 97978978år heller, så storkok går bort.
Felix pytt i panna. Värm plattan, ställ stekpannan på med en klick smör i och släng i pytt i pannan. Voilá.

Old Dec 13, 2010 | 04:18 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Pyttipanna faller under skit . Jag vet då ingen som blivit stor och stark på 'pyttipanna-dieten'

Old Dec 13, 2010 | 04:20 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
From: Gothenburg, Sweden
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Mja, slutade med torrentz när IPRED började. Klart man saknar tillgängligheten, men skulle jag börja nu åker jag säkert dit Good times var det helt kart...

Old Dec 13, 2010 | 04:50 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Pyttipanna faller under skit . Jag vet då ingen som blivit stor och stark på 'pyttipanna-dieten'
Nej stor och stark är verkligen det sista man blir. Men om det väger mellan att stå och laga mat 1 timma per måltid eller vara smal och svag så väljer jag det senare.

Bronto du måste skaffa torrents. Jag som jurist LOVAR dig att du inte kommer åka dit. För ca en månad sedan var ett mål uppe i Högsta domstolen då rättighetsinnehavare till ljudböcker (bl a Bonnier) ville få en internetoperatör att lämna ut information om adress och namn på en kille som laddat upp en massa ljudböcker via en ftp-server.
HD har nu skickat vidare målet till EU-domstolen för ett förhandsavgörande. Detta innebär rent praktiskt med stor sannolikhet att ingen svensk domstol kommer att ta upp flera liknande fall förrän EU-domstolen har kommit med sin dom. Det kommer ta år! Och jag lovar att updata er så fort det händer något på fronten. Just nu är det fritt fram.

Old Dec 14, 2010 | 04:25 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Originally Posted by Ludas
Nej stor och stark är verkligen det sista man blir. Men om det väger mellan att stå och laga mat 1 timma per måltid eller vara smal och svag så väljer jag det senare.
Bronto du måste skaffa torrents. Jag som jurist LOVAR dig att du inte kommer åka dit. För ca en månad sedan var ett mål uppe i Högsta domstolen då rättighetsinnehavare till ljudböcker (bl a Bonnier) ville få en internetoperatör att lämna ut information om adress och namn på en kille som laddat upp en massa ljudböcker via en ftp-server.
HD har nu skickat vidare målet till EU-domstolen för ett förhandsavgörande. Detta innebär rent praktiskt med stor sannolikhet att ingen svensk domstol kommer att ta upp flera liknande fall förrän EU-domstolen har kommit med sin dom. Det kommer ta år! Och jag lovar att updata er så fort det händer något på fronten. Just nu är det fritt fram.
Inte så farligt, men du vet ju själv hur det är när man är riktigt hungrig och kylen står mest och gapar tom ....och det man väl har hemma är man inte sugen på för fem öre

För övrigt så blev det "hemmagjorda" burgare med ägg och fullkornsbröd!

Old Dec 14, 2010 | 04:37 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Skit? Jag älskar Felix' pytt i panna - av en händelse åt jag det just igår kväll

Vad äter du då Strebban? En proteinshake och en powerbar? Den bästa anledningen för att träna, tycker jag, är ju så att man inte behöver bry sig så himla mycket om vad man äter. Försvisso gör jag varken eller, men jag har ju rätt mindset i alla fall

Old Dec 14, 2010 | 04:55 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Haha, jag trodde du bara käkade ostron, hummer och oxfilé schtekarn?

"Anledningen" till att jag försöker tänka så mycket så möjligt på kosten är för att jag just precis INTE stoppar i mig sånt som proteinshakes och powerbars. Dom gör under, utan tvekan, men dom gör även oönskade under med kroppen när du väl slutar äta dom. Du vänjer kroppen vid ett onormalt högt proteinintag, vad tror du händer när du slutar äta det där? Du tappar massor av muskler och styrka. Och vi alla vet hur tråkigt det är att göra reps på 60-70% av ditt max när du en gång i tiden låg på 85-90%.

Jag försöker hålla mina främsta kolhydratskällor till fullkorn, så jag får i mig mindre och håller mig mätt lika länge. Te.x fullkornsris, fullkornspasta. Huvudsakliga proteinkällor är ju såklart kyckling, ägg, mjölk, fläskkött och ibland slänger jag ihop lite köttfärsås/chili con carne. Käkar jag det i veckorna kan jag äta precis vad jag vill på helgerna och ändå hålla mig "i form". Jag har gått ner ~10kg sedan i Januari mer eller mindre enbart pga. att jag äter mindre kolhydrater. Och jag är lika stark/klen nu som då. Det är rätt bra tycker jag, eller, det får mig att må bra rättare sagt

Haha ja, du tänker som en vinnare. Hur går det med gymkortet?

Last edited by strebo; Dec 14, 2010 at 05:02 AM.

Thread Tools
Search this Thread

All times are GMT -4. The time now is 02:36 PM.