Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #8181  
Old 12-02-2010, 04:58 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Klart det inte går, alla saker som är gamla och värdelösa är ju K-märkta nu för tiden. Just precis av den anledningen, dom är gamla och icke-fungerande.

Men jag håller med dig, smaska upp lite höghastighetståg Malmö <-> GBG <-> Sthlm <-> Malmö ...typ. Kan ju inte kosta mycket i jämförelse. Och sätt en jävla plog på varenda jävla tåg, det är väl ingen som bryr sig hur tåget man åker ser ut så länge det kommer fram i tid?!
 
  #8182  
Old 12-02-2010, 06:53 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag hörde någonstans att 1 mil höghastighetsräls kostar ca 1 miljard kronor att bygga.

Men ändå, Stockholm är en av världens nordligaste huvudstäder och det blir alltid totalt kaos både hos SJ och SL såfort första snön har lagt sig. Det är fan patetiskt. SJ kan man helt räkna bort från november till mars. Det lärde jag mig under tiden jag pluggade i Lkpg och åkte mkt tåg. Ett bra alternativ till tåg är Bus4you.se. Riktigt stora och bekväma lädersäten med mkt benutrymme, eluttag och trådlöst internet gratis. Kör Stockholm-Göteborg med 3 stop emellan.
 
  #8183  
Old 12-02-2010, 07:35 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Oooh, nice tips där Ludas Trådlöst nät = win win win!
 
  #8184  
Old 12-02-2010, 07:39 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Fattar inte heller. Så jäkla många gånger man åkt tåg i alperna, i snöstorm, uppför med 30% lutning, och det funkar helt perfekt. Jämt.

Här verkar det ju vara alla fel hela tiden. Nerrivna ledningar, isbildning, spårhalka, signalfel ... Vore det inte bättre att riva bort alla spår, skrota alla tåg och börja om från början med tomt papper?
Ja, jag fattar inte hur det kan vara så dåligt ändå? Tycker att det är trist för det är så mycket slappare att ta ett tåg till sthlm istället för att flyga. Köra är lite långt att göra och inte så balla vägar dit.

Testade förresten att ta tåg till Sälen förra vintern och det var ju en rätt spännande upplevelse. Bytte i dem Svenska metropolerna Borlänge, Örebro och Malung. Den sista sträckan där innan Malung var det sjukaste jag åkt på tåg. Rälsen är ju helt ****ad där uppe och tågen skakar nåt sjukt och sicksackar fram Efter den biten verkar det inte finnas nån mer räls, så vi fick ta buss till Sälen. Kommer inte göra om det, men var ball att prova. Bussen går annars från Nils Ericson ändå till vägen där vi har vår stuga. Löjligt smidigt.

Hoppas att regeringen kommer pumpa in några miljarder till järnvägen nu så att den kan användas mer. Läste nånstans att det skulle göras så men att det låg några år fram i tiden? Stämmer det eller minns jag fel?
 
  #8185  
Old 12-03-2010, 02:50 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Hur många är vi som har kepsen neddragen även denna helg?
 
  #8186  
Old 12-03-2010, 06:01 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
^^ Jag har bott i Tyskland halva mitt liv så jag fattar inte riktigt vad du menar...
Jag har iaf varit ute och sprang på den där brottaren Ara som slängde bronsmedaljen. Jävligt bitig snubbe...
 
  #8187  
Old 12-03-2010, 06:10 PM
speedsters's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Feb 2010
Posts: 159
speedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nice
Hej alla köldbitna svenskar, har ni plats för en till bilfantast här inne?
 
  #8188  
Old 12-04-2010, 02:54 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
ALLTID! Väkommen speedsters, berätta lite om dig själv
Själv bor jag i Sthlm och pluggar på SU.
 
  #8189  
Old 12-04-2010, 03:11 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Ludas; Jag undrade mest om det var någon mer än jag som hade tröttkepsen neddragen, dvs. satt hemma på en fredagskväll .
 
  #8190  
Old 12-04-2010, 05:10 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Gaaalet sugen på att åka skidor.

Ludas, vet du vilken av de små töntbackarna i 08-området som suger minst? Finns ju ett par tre stycken, men jag har aldrig brytt mig om att prova någon sedan jag var liten .....
 



All times are GMT -4. The time now is 02:17 AM.