Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #7601  
Old 10-15-2010, 09:06 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ok kanske inte så roliga nyheter för er men jag tycker det är fett. PwC blev friade mot Prosolvia AB:s konkursbo idag i det största målet i Göteborgs tingsrätts historia.
Rättegångskostnaderna som PwC ska ersättas för: 50 miljoner
Normalt brukar en dom i tingsrätten vara ca 20 sidor att läsa. Denna är 1348 sidor!
 
  #7602  
Old 10-15-2010, 09:14 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Jodå, jag har följt Prosolvia genom åren. Satt och läste artikeln för en stund sen. En släkting till mig satt (ovetandes om den skumma agendan) i Prosolvias ledningsgrupp på 90-talet.
 
  #7603  
Old 10-15-2010, 09:30 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Måste kännas oerhört tungt att ha processat i 10 år och sedan förlora målet. Har du någon aning om konkursboet överhuvud taget är i stånd att betala ut 50 millar?
 
  #7604  
Old 10-15-2010, 09:44 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Har faktiskt ingen aning, han försvann innan skeppet började sjunka. Men Lejerskär är en riktig klåpare och har garanterat personligen pengarna i skatteparadis.

För övrigt helt vansinnigt att denna process drevs mot revisorerna och inte styrelsen. Det var ju en lose-lose från början.
 
  #7605  
Old 10-15-2010, 11:17 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Hmm ja det e lite skumt. Målet fortsätter nog snart i Göta Hovrätt så vi får se vad som händer. Antagligen blir boet skyldiga att betala ännu mer i rättegångskostnader
 
  #7606  
Old 10-15-2010, 11:24 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Känns som att 50 eller 60miljoner spelar mindre roll när man ändå är där uppe och seglar...
 
  #7607  
Old 10-16-2010, 05:16 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Sådär nu har jag joinat 6speed och rennlist. Svenska vintern kan komma!
 
  #7608  
Old 10-16-2010, 05:23 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Haha. En fantastisk morgon imorse! -2 och molnfritt! Fan nästan så man fick mysfralla!
 
  #7609  
Old 10-16-2010, 05:29 AM
fredej's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Nov 2008
Location: Gothenburg
Posts: 408
fredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant futurefredej has a brilliant future
Originally Posted by Ludas
Sådär nu har jag joinat 6speed och rennlist. Svenska vintern kan komma!
6speed var längesedan jag kikade in på, men rennlist brukar jag läsa då och då. Lite mer tekniska trådar där än vad det är här, vilket är trevligt för omväxlingsskull.
Det har känts relativt dött här på TS sedan några av de "som brukade posta" försvann i våras... Men det blir kanske mer aktivitet nu under vintern då folk har mindre att göra/är inne...
 

Last edited by fredej; 10-16-2010 at 05:31 AM.
  #7610  
Old 10-16-2010, 05:41 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by fredej
6speed var längesedan jag kikade in på, men rennlist brukar jag läsa då och då. Lite mer tekniska trådar där än vad det är här, vilket är trevligt för omväxlingsskull.
Det har känts relativt dött här på TS sedan några av de "som brukade posta" försvann i våras... Men det blir kanske mer aktivitet nu under vintern då folk har mindre att göra/är inne...
Det var lite i samband med att jag har blivit ännu mer fascinerad av 993an som jag insåg att enbart TS inte längre duger. Båda de andra sidorna har ju betydligt bättre forum för Porsche. 6Speed verkar ha många ägare som postar bilder från nya inköp osv medan Rennlist verkar jävligt hardcore med många sjukt kunniga medlemmar. Om jag i framtiden ska köpa en 993a är det absolut där jag kommer fråga om råd.
Jag håller också helt med dig om att det är ganska dött här nu, mest trådar med fälgar, detailing osv. Det är nog framför allt för denna tråd som jag kollar in här varje dag.
 



All times are GMT -4. The time now is 02:09 AM.