Swedish Teamspeeder? Get in here!
Jag va i och kollade på den här igår
Porsche 997 GT3 Comfort Sportchrono | Stockholm | Blocket
Grymt snygg med RS vinge och helsystem från fabspeed inklusive grenrör och mappning. Fick fram att det va en usa import (redan där dök mitt intresse). sen sa han att bakstötfångaren va nylackad, jag frågade varför men han svarade typ inte utan undvek frågan.. sen efter ett tag säger han- den är ju inte ramsne eller nåt. eehh okej? har den varit smälld alltså? jag fast bara lite i bak, så hela bilen är nylackad. hmm okej..
Porsche 997 GT3 Comfort Sportchrono | Stockholm | Blocket
Grymt snygg med RS vinge och helsystem från fabspeed inklusive grenrör och mappning. Fick fram att det va en usa import (redan där dök mitt intresse). sen sa han att bakstötfångaren va nylackad, jag frågade varför men han svarade typ inte utan undvek frågan.. sen efter ett tag säger han- den är ju inte ramsne eller nåt. eehh okej? har den varit smälld alltså? jag fast bara lite i bak, så hela bilen är nylackad. hmm okej..
Vad innebär Comfort, är det inga skalstolar då? Frågade du varför den gått så lite? Kanske bara är ban-mil det där . . .
Är det banmil kan du ju lägga på en nolla för att få en uppfattning om det verklig slitaget. Det tillsammans med omlackering gör att den känns lite suspekt. Plus taklucka på en gt3 e ungefär lika passande som ett kyskhetsbälte på e glädjeflicka.
Comfort är stolarna. det finns comfort, sport och clubsportstolar. Dom som satt i den här är typ för feta jänkare. jag vill ha clubsport (om det blir en gt3 såklart). känns som att den är mer lättsåld och står sig lite bättre. priset är helt off på den på kaisers car också tycker jag. står en röd på porschecenter syd för samma peng, svensksåld med clubsportpaket. förvisso har den gått 2000mil till, men den är inte smälld iaf...
Kom och tänka på en sak idag. Undra hur mycket pengar blocket.se drar in på en dag, det bara öser in med annonser varje dag. en bil annons kostar ju typ 140spänn nuförtiden och typ 40spänn till om man ska ha fler bilder. :P
Jag jobbade lite grann med Blocket för massa år sedan när de nyligen flyttat till Stockholm, bjuden på lite events de sponsrade m.m. Redan då drog de in helt vansinniga summor pengar, när en bilannons "bara" kostade 40 spänn och Gula Tidningen fortfarande var en konkurrent till dem. Det är ett antal hundra miljoner i vinst varje år nu. Och det är knappt några kostnader heller förutom en handfull personal. De som granskade annonserna satt på den tiden ute på Adelsö och var förtidspensionärer. Lär inte vara några hjärnkirurger idag heller.
Kul story kring det;
Marknadschefen på den tiden som började ett eller två år tidigare hade fått ett par procent i bolaget istället för lön. Omsättningen hade exploderat strax innan jag träffade dem och hans andel var väl värd säkert 80 millar då. Den absolut snyggaste tjej jag någonsin sett i hela mitt liv var denna lönnfeta, medelålders marknadschefs flickvän. Gold digger, någon? Hon ville hela tiden vara med när vi hjälpte till att driva Blocketidéer trots att hon officiellt inte jobbade med vare sig oss eller dem. Vi kallade henne internt för "bimbon".
En vacker dag springer jag in till kollegan efter att ha fått ett mail med någon vansinnig idé hon hade mailat (hon var inte särskilt bright). Så jag kommer in med mailet utskrivet i handen, "Hör här" säger jag och drar en historia som låter något som "bimbon vill att vi ska, bla bla bla" och skrattar för mig själv. Tittar på min kollega som tittar helt stumt och ansträngt på mig. "Vad fan är det?" säger jag. För jag kunde hans humor utan och innan och vet att han borde gapskrattat. Vänder mig om, och där sitter "bimbon" jag precis förlöjligat i 30 sekunder i besöksstolen i hörnet på kontoret och tittar på mig som om hon vill mörda mig.
Kläcker ur mig, "Oj ni har visst möte! Då ska inte jag störa, hej!".
Får fortfarande rysningar när jag tänker på det.
Kul story kring det;
Marknadschefen på den tiden som började ett eller två år tidigare hade fått ett par procent i bolaget istället för lön. Omsättningen hade exploderat strax innan jag träffade dem och hans andel var väl värd säkert 80 millar då. Den absolut snyggaste tjej jag någonsin sett i hela mitt liv var denna lönnfeta, medelålders marknadschefs flickvän. Gold digger, någon? Hon ville hela tiden vara med när vi hjälpte till att driva Blocketidéer trots att hon officiellt inte jobbade med vare sig oss eller dem. Vi kallade henne internt för "bimbon".
En vacker dag springer jag in till kollegan efter att ha fått ett mail med någon vansinnig idé hon hade mailat (hon var inte särskilt bright). Så jag kommer in med mailet utskrivet i handen, "Hör här" säger jag och drar en historia som låter något som "bimbon vill att vi ska, bla bla bla" och skrattar för mig själv. Tittar på min kollega som tittar helt stumt och ansträngt på mig. "Vad fan är det?" säger jag. För jag kunde hans humor utan och innan och vet att han borde gapskrattat. Vänder mig om, och där sitter "bimbon" jag precis förlöjligat i 30 sekunder i besöksstolen i hörnet på kontoret och tittar på mig som om hon vill mörda mig.
Kläcker ur mig, "Oj ni har visst möte! Då ska inte jag störa, hej!".
Får fortfarande rysningar när jag tänker på det.