Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #6881  
Old 08-04-2010, 02:33 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Satt just och tänkte på andrahandsvärdet också, kan vara den svåraste bilen i världen att gissa vad som kommer hända med den! De har ju aldrig riktigt gjort något jämförbart tidigare som sålts här att jämföra med, R34an finns ju bara i konstiga högerstyrda Japanimporter . . . Men jag lovar att köpa den för minst 150' av dig om två år

Är lite nyfiken på om Turbon var lättsåld? Folk begär ju 400' för gamla jäkla 996 C2or och TTn är ju inte förhållandevis såå mycket dyrare i relation till vad man får.
Nja den sprang ju inte iväg av sig själv. Hade den ute i 2-3månader, första månaden fick jag inte ett enda samtal och fick några få mail med bytesförslag. sen ringde några som försökte pruta på telefon m.m. Men tillslut ringde en gubbe och kom och tittade på den och vart helt salig över skicket och köpte den. han hämtar den imorn. Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att en 996tt är den bästa sportbil man kan köpa för pengar, sjukt snabb med lite små mods, mycket bra kvalite, bekväm men ändå snabb och inte så dyr att serva som man kan tro. Jag är faktiskt sugen på att köpa en igen fast försöka få tag på en 04a eller 05a med typ 2000mil på mätaren. jag fattar inte att en vanlig c2a pre facelift kan ligga så pass högt som dom gör, speciellt inte om man jämför med 996tten som är en mycket mycket bättre bil.
 
  #6882  
Old 08-05-2010, 12:31 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
En GT-R lär ju inte ha i närheten av lika bra andrahandsvärde som en Carrera eller Turbo men helt åt helvete tror jag nog inte heller. Själv hade jag tagit en metallic grå men oranga bromsar och grå fälgar, typ denna:



Håller med dig om 996 pre facelift Sideways, kan vara den fulaste och minst charmiga Porschen som någonsin har gjorts.
Jag kan nästan tänka mig att 997.1 TT inte kommer hålla värdet lika bra som 996TT har gjort. Svårt att motivera en 997.1 TT om några år när 997.2 TT ser ungefär likadan ut men kan allt så mkt bättre.
 
  #6883  
Old 08-05-2010, 01:17 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Oh noes, GT-R'en finns bara med automatlåda. Trodde den fanns manuell också ...
 
  #6884  
Old 08-05-2010, 03:22 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Oh noes, GT-R'en finns bara med automatlåda. Trodde den fanns manuell också ...
yes den finns bara med double clutch lådan. sjukt snabb låda, men jag måste testa en bil först för att bilda uppfattning. Är lite "gammalmodig" och gillar mest manuella lådor.
 
  #6885  
Old 08-06-2010, 01:26 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
30 grader varmt, trafikregler existerar inte och alla kor mercor. Valkommen till Albanien. Landet dar man ser lika manga asnor pa stranden som man ser lyxbilar. Och sa kostar en ol sju spann. Svarslaget
 
  #6886  
Old 08-06-2010, 02:21 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
yes den finns bara med double clutch lådan. sjukt snabb låda, men jag måste testa en bil först för att bilda uppfattning. Är lite "gammalmodig" och gillar mest manuella lådor.
Samma här. Har iofs inte kört någon GT-R men de snabba paddel-lådor man kört, typ F1, tycker jag ändå filtrerar lite - mycket- av känslan. Inte skoj . . .

Originally Posted by Dave S
30 grader varmt, trafikregler existerar inte och alla kor mercor. Valkommen till Albanien. Landet dar man ser lika manga asnor pa stranden som man ser lyxbilar. Och sa kostar en ol sju spann. Svarslaget
Låter som du har det kul! 7 spänn, satan! Pratade nyss med en polare som var eld och lågor över att det "bara" kostade typ 18:- i Kroatien ....

Hur kommer det sig att du åkte till Albanien? Fanns inte ens i mitt huvud som semesterresmål innan, men google-image-sökte just på "Albanien", och det var inga dåliga kuster det fanns där.
 
  #6887  
Old 08-06-2010, 02:29 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Känns som om jag gapar om det här för jämnan, men jag blir inte klok på 996-priserna alltså. Det är ju i stort sett samma pris på ALLTING från och med '03 - C2or, Cabbarna, C4S och Turbo kostar alla från ~400. Cayenne Turbo kostar i princip också däromkring.

Vore kul att åka C4S över vintern, men aldrig att man pröjsar ~390' för en sån om man kan få en Turbo för 430+.

Bottom line: Vad fan ska jag köpa? Hjälp mig. Vill ha en roligare dejly drajver, men har inte plats för en entusiastbil också (har bara ett garage, vill inte gå ut till en iskall bil varje morgon från oktober till april). Max 450 smackaroos. Ingen Quattroporte, den finns bara med kassa DuoSelect inom den budgeten ... och ingen BMW.

Ska jag bara köpa en 996 Turbo? De börjar kännas lite gamla?
 
  #6888  
Old 08-06-2010, 02:34 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ett annat alternativ är att store'a en kul bil i grannens garage (pensionär utan bil) och åka något incognito på dagarna, typ;

En sån


... och en sån:
 
  #6889  
Old 08-07-2010, 05:26 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
En begagnad 09 Audi TTS kanske? Den funkar ju bra i Sverige med quattro och den ska vara sjukt rolig att köra.

Råkade snubbla över denna skönhet nere på stan igår:




 
  #6890  
Old 08-07-2010, 05:30 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Såja......!
 



All times are GMT -4. The time now is 01:05 PM.