Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #6871  
Old 07-25-2010, 09:24 AM
EVO's Avatar
EVO
EVO is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 465
EVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond repute

YouTube - McLaren F1 GTR on the road - AMAZING SOUND! Accelerations, Driving around London

Galet, inte många ställen i världen man faktiskt har en chans att se sånna bilar.
 

Last edited by EVO; 07-25-2010 at 09:26 AM.
  #6872  
Old 07-31-2010, 12:31 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Nu pyser jag till Albanien!
Ska vi slå vad om att jag kommer fastna i tullen?
 
Attached Images  
  #6873  
Old 07-31-2010, 08:55 PM
Still Lost's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Feb 2008
Location: Philadelphia
Posts: 1,094
Still Lost has a reputation beyond reputeStill Lost has a reputation beyond reputeStill Lost has a reputation beyond reputeStill Lost has a reputation beyond reputeStill Lost has a reputation beyond reputeStill Lost has a reputation beyond reputeStill Lost has a reputation beyond reputeStill Lost has a reputation beyond reputeStill Lost has a reputation beyond reputeStill Lost has a reputation beyond reputeStill Lost has a reputation beyond repute
ok swedish TSers, what does this translate to:::??:::

Haur du sitt Malmo haur du sitt varrden
 
  #6874  
Old 07-31-2010, 09:15 PM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Originally Posted by Still Lost
ok swedish TSers, what does this translate to:::??:::

Haur du sitt Malmo haur du sitt varrden
Have you seen Malmo you have seen the world

Malmo is a city with a large number of immigrants, so I guess who ever said it ment you can see all the worlds cultures in Malmo.
 
  #6875  
Old 08-01-2010, 06:44 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Ser lite tanig ut David...
 
  #6876  
Old 08-01-2010, 01:48 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Vad fan David, du ser ju inte alls ut som jag föreställt mig. Du ser ut som en dörrvakt.

In other news, fan vad jag älskar min bil. Drar fullständigt oberört mellan 180 och 250 med bara ett blipp på paddlarna. Har kört nästan 800 mil på två veckor och har 200 mil hem. Körde mellan Tyrolen och Wengen idag, 45 mil upp och ner för motorvägarna i Österrike och Schweiz, och tog det rätt lugnt för en gångs skull. Hör och häpna - 0,9 drog den. I 130-150 km/h med fjäderfot. Med en trimmad V8! Sanslöst bra.
 
  #6877  
Old 08-04-2010, 01:33 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Avis på din resa jox, ser ut att varit helt underbart, och bättre bil än A8 kan man nog inte ha för såna resor!

Förövrigt så var jag och provkörde en Z06 för nån vecka sen, har varit lite sugen på en sån som banbil då det är mycket snabb bil för pengarna plus att du kan få den riktigt snygg.

men SATAN vad besviken jag blev. jänkarna kan fortfarande verkligen inte göra bilar. bilen jag körde va en 07a som gått 2000mil. Jag ljuger inte när säger att det kändes som den används som taxi och gått 30 000mil. vilket jävla rappel, när jag satte mig i 997an efteråt kändes den som en Maybach eller nåt liknande. Visst den är snabb men thats it. kändes sjukt ostabil i högafarter också, junk. tråkigt när man skruvar upp förväntningarna. På fredag ska det testas GT-R. den borde va bättre
 
  #6878  
Old 08-04-2010, 01:59 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Avis på din resa jox, ser ut att varit helt underbart, och bättre bil än A8 kan man nog inte ha för såna resor!

Förövrigt så var jag och provkörde en Z06 för nån vecka sen, har varit lite sugen på en sån som banbil då det är mycket snabb bil för pengarna plus att du kan få den riktigt snygg.

men SATAN vad besviken jag blev. jänkarna kan fortfarande verkligen inte göra bilar. bilen jag körde va en 07a som gått 2000mil. Jag ljuger inte när säger att det kändes som den används som taxi och gått 30 000mil. vilket jävla rappel, när jag satte mig i 997an efteråt kändes den som en Maybach eller nåt liknande. Visst den är snabb men thats it. kändes sjukt ostabil i högafarter också, junk. tråkigt när man skruvar upp förväntningarna. På fredag ska det testas GT-R. den borde va bättre
Jäkligt trist, men inte förvånad. Och då sägs det ändå att C6orna är miles ahead of C5orna. Undra då hur DOM känns!

Det är lite annan kultur på bilbygget där - det får gärna se dyrt ut men det känns absolut inte dyrt. Har du suttit i någon av deras "premium"-SUVar? Typ en Escalade eller Navigator? På håll ser inredningen sanslöst snygg ut, men så börjar man ta på den . . . Hemskt.

Är det 996TTn du vill byta ut? GT-Ren är vansinnigt grym, har sett några stycken nu de senaste veckorna och tycker faktiskt de är riktigt snygga (särskilt i svart eller vitt). Du kan väl höra av dig om du vill sälja TTn. Är väl egentligen inte spekulant men man kan ju låtsas lite
 
  #6879  
Old 08-04-2010, 02:07 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jäkligt trist, men inte förvånad. Och då sägs det ändå att C6orna är miles ahead of C5orna. Undra då hur DOM känns!

Det är lite annan kultur på bilbygget där - det får gärna se dyrt ut men det känns absolut inte dyrt. Har du suttit i någon av deras "premium"-SUVar? Typ en Escalade eller Navigator? På håll ser inredningen sanslöst snygg ut, men så börjar man ta på den . . . Hemskt.

Är det 996TTn du vill byta ut? GT-Ren är vansinnigt grym, har sett några stycken nu de senaste veckorna och tycker faktiskt de är riktigt snygga (särskilt i svart eller vitt). Du kan väl höra av dig om du vill sälja TTn. Är väl egentligen inte spekulant men man kan ju låtsas lite
Håller med dig, det ska se flaschigt och bra ut men det är bara skit när man väl kör. jag hade nånstans hoppats på att C6an va bättre men jag hade väldigt fel...
Fan.. jag skulle hört mig här för tidigare, har precis sålt den. kommer sakna den bilen, så sjukt nöjd med den.
Ja jag är väldigt sugen på en GT-R! ska vänta till i höst, vinter eller kanske till nästa vår och se hur priserna står sig, jäkligt svårt att veta hur begmarknaden kommer se ut ett par år framåt med den bilen. annars är ju en 997 GT3 ett ganska säkert kort och dom står sig bra i pris, vi har haft ett par gt3or i familjen förut och det är inga dumma bilar. dock dyrare...men kan va väldigt kul att pröva nåt nytt som en GT-R
 

Last edited by Sideways_swe; 08-04-2010 at 02:12 PM.
  #6880  
Old 08-04-2010, 02:20 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Håller med dig, det ska se flaschigt och bra ut men det är bara skit när man väl kör. jag hade nånstans hoppats på att C6an va bättre men jag hade väldigt fel...
Fan.. jag skulle hört mig här för tidigare, har precis sålt den. kommer sakna den bilen, så sjukt nöjd med den.
Ja jag är väldigt sugen på en GT-R! ska vänta till i höst, vinter eller kanske till nästa vår och se hur priserna står sig, jäkligt svårt att veta hur begmarknaden kommer se ut ett par år framåt med den bilen. annars är ju en 997 GT3 ett ganska säkert kort och dom står sig bra i pris, vi har haft ett par gt3or i familjen förut och det är inga dumma bilar. dock dyrare...men kan va väldigt kul att pröva nåt nytt som en GT-R
Satt just och tänkte på andrahandsvärdet också, kan vara den svåraste bilen i världen att gissa vad som kommer hända med den! De har ju aldrig riktigt gjort något jämförbart tidigare som sålts här att jämföra med, R34an finns ju bara i konstiga högerstyrda Japanimporter . . . Men jag lovar att köpa den för minst 150' av dig om två år

Är lite nyfiken på om Turbon var lättsåld? Folk begär ju 400' för gamla jäkla 996 C2or och TTn är ju inte förhållandevis såå mycket dyrare i relation till vad man får.
 



All times are GMT -4. The time now is 05:03 AM.