Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #6431  
Old 05-04-2010, 06:52 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Massor av svenskar med i år. Minst 6 ekipage Håller med om att det inte alls är lika cool som tidigare år men ändå ett kul jippo.
Vi gasade om Jon på motorvägen på väg mot Arlanda och tror Oskar fick några grymma bilder, jag körde RS4an, som för övrigt är världens bästa bil!
Var det en röd RS4a? I så fall såg jag den tror jag. För övrigt fattade jag inte varför 80% av alla Gumballers tog fel avfart mot Cargo och var tvungna att vända och köra tillbaka...
 
  #6432  
Old 05-04-2010, 10:05 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
^^ den såg jag också i såna fall, stod i samma ficka ett tag. fan vi verkade ha varit där samtidigt allihopa :P
 
  #6433  
Old 05-04-2010, 11:18 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jag skäms så oehört när jag öppnar aftonbladet och ser att dom skriver; "En av tävlingens svenska deltagare – Jonny Olsson. " och har en bild på Jon Olsson....

Edit: Bild.
 

Last edited by strebo; 08-03-2012 at 09:29 AM.
  #6434  
Old 05-04-2010, 11:37 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jonny Olsson - låter som en truckförare från Strömsnäsbruk.
 
  #6435  
Old 05-04-2010, 12:10 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Vi gasade om Jon på motorvägen på väg mot Arlanda och tror Oskar fick några grymma bilder, jag körde RS4an, som för övrigt är världens bästa bil!
Pfft, det gamla skrället Håller med - har inte hittat en bättre allround-bil än den. Interiören börjar kännas lite daterad men i övrigt otroligt klassig. Är det den gråa kombin Bakke fotat är den dessutom väldigt tight.

Hade jag haft fler garageplatser så...
 
  #6436  
Old 05-04-2010, 01:16 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Göteborska tycker jag är oerhört fascinerande. Bortsett från alla "änna" och "gött mos" finns det en del riktigt roliga grammatiska böjningar. Märker det flera gånger om dagen. Där en Stockhomare skulle säga "Kan du köpa mjölk?" skulle en Göteborgare säga "Det hade varit bra om du hade kunnat köpa mjölk."

Synpunkter/förklaringar på detta?
 
  #6437  
Old 05-04-2010, 02:31 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Att vi göteborgare besitter ett såpass överlägset intellekt - och vet att inga andra kan köpa mjölk, men att det hade varit bra om de kunnat det?
 
  #6438  
Old 05-04-2010, 06:38 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Efter att ha bott i Skåne nu i 6 år så har jag hittat en del underligheter i den skånska grammatiken:
Om jag frågar "allt bra?" så svarar du kanske "jo då, läget med dig då?" I skåne svarar man "ja, själv osse?"
Slagit finns inte. Slått är den härskande termen.
Nyckelen till cykelen är vid triangelen. En klassiker i Malmö.
ålahue är ett fullständigt acceptabelt skällsord till en idiot.
En balle i resten av Sverige är inte detsamma i Skåne. Glömmer aldrig första gången jag hörde det. En kompis (som pratade om en tjock tjej) sa "ja assu, en av hennes ballar ae lia (lika) stora som båda mina. Ballar är skinkor.
Skit, skräp, saker kallas lättast mög
Några heter nånna, ost heter ust eller yst, beroende på varifrån i Skåne man är född, tandläkare är tannamagare etc. etc. Är fan ett helt annat språk här nere

Och alla telefonsamtal avslutas alltid med frasen "saar vi" (säger vi) istället för hej då.
 
  #6439  
Old 05-04-2010, 07:18 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Var det en röd RS4a? I så fall såg jag den tror jag. För övrigt fattade jag inte varför 80% av alla Gumballers tog fel avfart mot Cargo och var tvungna att vända och köra tillbaka...
Nej, en grå. Syns i början av din film
 
  #6440  
Old 05-04-2010, 07:20 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Pfft, det gamla skrället Håller med - har inte hittat en bättre allround-bil än den. Interiören börjar kännas lite daterad men i övrigt otroligt klassig. Är det den gråa kombin Bakke fotat är den dessutom väldigt tight.

Hade jag haft fler garageplatser så...
Håller inte alls med om att interiören är daterad. Ratten kan vara något av det snyggaste som gjorts och stolarna är ju magiska. Nej den är perfekt och lika klassisk som E39 M5 i min mening.
 



All times are GMT -4. The time now is 04:27 AM.