Swedish Teamspeeder? Get in here!
Jag sitter och klurar. Funderar på att ringa och kolla om de täcker förarkurser. För eftersom det inte är tidtagning eller starter, så är det inte bankörning. Om de inte täcker så funderar jag på att åka ändå och köra jävligt lugnt.
"Hej, jag ska gå en förarutbildning med mitt fordon. En kollega berättar att det enda som skiljer är förhöjd självrisk, stämmer det?" "Eh, nej nu, vänta här. Få se nu, en Porsche? Du ska alltså på en vanlig track day?" "Er.." "Ja, det täcker vi ingenting av. Jo, om du skulle dö, eller bli allvarligt skadad..." "Det skulle du gilla va?" "Ursäkta?" "Va? Nej, jag sa ingenting.."
Nej, det blir att du och jag fiskör på banan och kör som riktiga svin ute på vägen sen efteråt
Samma här. Jag har försökt förvränga mina frågor något så enormt i diskussioner med mitt bolag men dom står på sig. Det finns INGET bolag förutom Salus som täcker annat än trafik.
"Hej, jag ska gå en förarutbildning med mitt fordon. En kollega berättar att det enda som skiljer är förhöjd självrisk, stämmer det?" "Eh, nej nu, vänta här. Få se nu, en Porsche? Du ska alltså på en vanlig track day?" "Er.." "Ja, det täcker vi ingenting av. Jo, om du skulle dö, eller bli allvarligt skadad..." "Det skulle du gilla va?" "Ursäkta?" "Va? Nej, jag sa ingenting.."
Nej, det blir att du och jag fiskör på banan och kör som riktiga svin ute på vägen sen efteråt

Man behöver ju inte ge järnet dock, kan köra härligt lagom fort
Men jag kan nog hålla mig själv i styr. Jag är mer rädd att nån annan klåpare ska köra in i mig ... (inte riktat mot någon här, så klart)
Äh, egentligen är det farligare att köra i vanlig trafik med så många stolpskott det finns. På bana är alla väldigt skärpta och majoriteten duktiga förare. Eftersom de tinte heller är en samlad start tror jag det är rätt säkert att köra, ska kolla hur kalendern ser ut då och se vad mbolo säger.