Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #5871  
Old 02-05-2010, 12:46 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Eller ... så köper jag en S8
 
  #5872  
Old 02-05-2010, 12:57 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
997a?
 
  #5873  
Old 02-05-2010, 01:02 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
997a?
Ja, har tänkt tanken och det vore inte fel. Men jag älskar samtidigt mycket utrymme och stora bilar generellt ... blir den inte för trång som DD?

Vidare så är jag rädd att de kommer tokrasa snart för de har nästan stått still (+/- 50,000) i två år. Det räcker med att någon nu lägger in en för 450,000:- (det lär hända snart med alla USA-importer), och då är de direkt nere under 400-strecket. Då känns det drygt att ha köpt en för 600 precis.

Men hmm .. man ska nog hålla koll på dem
 
  #5874  
Old 02-05-2010, 01:06 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Dessutom, sist jag "köpte" en 997 C4S så ägde jag den i typ 5 timmar så den modellen känns jinxad
 
  #5875  
Old 02-05-2010, 01:25 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Ja, men det var ju bara ren otur att du inte kunde köpa den. Man skulle lika gärna säga att ödet vill att du ska ha dig en till Porsche.
Hade jag köpt ngt som skulle funka som DD i den prisklassen hade jag kollat på RS4, nya M3 (coupe men Sedan om du behöver plats) och 997 eller ev. Cayman.
 
  #5876  
Old 02-05-2010, 01:41 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Fan du ger ju massor med bra idéer!! Sedanen av nya M3 är ju ruggigt ful så det skulle bli en coupé ändå i så fall. Så ruggigt billig och tråkig inredning dock. Jag kollade lite snabbt på 996 C4S'er också men herregud vilken drömvärld de säljarna lever i - den bilen är ju inte värld hälften och kostar som 997or. Lite bredare och några hästar extra och de ska ha 200' mer än en vanlig C4? Cheeses.

Cayman gillar jag allt med. Snygg, snabb och roligare än 911. Men högst personligt känns det lite som Charlize Therons syrra. Fel val i familjen liksom.
 
  #5877  
Old 02-05-2010, 02:07 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
RS4 är nog grym, men har igen själv mera BMW fel i mitt huvud. Av nya M5 och M3 skulle det nog bli M3. M5 är ju nog tokfin, men betydligt mera sofistikerad och "känns" inte på samma sätt snabb just pga det. Men V10ans ljud med eftermarknads dämpare är nog ack så vackert!

996orna lever ganska generellt i drömvärld i sverige för tillfället, då jag kolla på dem förra våren var de allmänt billigare än vad de är idag... Och i tyskland är de ju billigare genomgående än i sverige.

Har du funderat på C63? En av de bilarna (kompis bil) som jag skrattat mest i per kör/åk km senaste året - motorvrålet samt mängden av "accidental drifts" pga vridet är ju absurt
 

Last edited by Nicke; 02-05-2010 at 02:10 PM.
  #5878  
Old 02-05-2010, 05:09 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Nicke
RS4 är nog grym, men har igen själv mera BMW fel i mitt huvud. Av nya M5 och M3 skulle det nog bli M3. M5 är ju nog tokfin, men betydligt mera sofistikerad och "känns" inte på samma sätt snabb just pga det. Men V10ans ljud med eftermarknads dämpare är nog ack så vackert!

996orna lever ganska generellt i drömvärld i sverige för tillfället, då jag kolla på dem förra våren var de allmänt billigare än vad de är idag... Och i tyskland är de ju billigare genomgående än i sverige.

Har du funderat på C63? En av de bilarna (kompis bil) som jag skrattat mest i per kör/åk km senaste året - motorvrålet samt mängden av "accidental drifts" pga vridet är ju absurt
Så sant så sant. Dessutom tror jag att M3an kommer stå sig bättre än 5an i värde också. Det kommer finnas 5or för 250,000 inom ett år, garanterat. E46an var ju galet dyr i väldigt bra många år tills den plötsligt tokrasade.

Tyvärr kommer jag aldrig någonsin att köpa en Mercedes igen med deras sanslöst dåliga kvalitet, även om jag så skulle få en SLS AMG gratis på Posten. Däremot skulle det vara väldigt kul att ha en C63 att köra runt som en dåre i ... som någon annan fick äga och sköta ... och rostlaga
 
  #5879  
Old 02-05-2010, 05:10 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Det här var ju STOR humor! Sitter och tittar efter bil till en kompis som behöver 7-sitsig. Kolla hur han har maskerat regnumret och vad han heter
Xolvo xc90 D5 | Östergötland | Blocket
 
  #5880  
Old 02-05-2010, 05:17 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Det här var ju STOR humor! Sitter och tittar efter bil till en kompis som behöver 7-sitsig. Kolla hur han har maskerat regnumret och vad han heter
Xolvo xc90 D5 | Östergötland | Blocket
 



All times are GMT -4. The time now is 10:26 PM.