Swedish Teamspeeder? Get in here!
Sjukt, en sprillans GT3 (2010) Kostar ju $120´ i staterna. Dessutom i grannstaden ifrån tjejens morbror. Som har en shippingfirma... Mao, sjukt frestande.
Med risk för att vara tjatig - Felix, vad ska man räkna på för kostnad för import?
Med risk för att vara tjatig - Felix, vad ska man räkna på för kostnad för import?
Haha vilket sammanträffande, jag, pappa och hampus satt och mailade/ringde om '10 GT3 idag också, men jag kom fram till att det blir dyrt ändå, pappa räknade på att man kan få hem en helt ny för 1m, men man kan hitta en begagnad i Tyskland för lite över €100k vilket gör att skillnaden inte blir så himla stor ändå, man kan inte heller importera nya bilar och det finns väldigt få begagnade. Vi vill ta hem en bil som vi säkert kan ha en sommar utan att tappa något på. Därför tror vi på 997 MK2, Porsche importerade galet många in i landet och handlarna får knappt iväg dem så man kan få dem till vettiga priser, skillnaden mot vad de kostar i Sverige blir grymt stor.
Så här räknar jag:
Så här räknar jag:
- Inköpspris
- Påhittat inköpspris x 0.25
- Påhittat inköpspris + frakt x 0.10
- frakt 10-15k?
- inreggning och sånt, 5k max?
- bortagning av bumperettes/lacka om bakdel 5k?
Last edited by PorscheFanatic; Nov 9, 2009 at 02:26 PM.
Haha vilket sammanträffande, jag, pappa och hampus satt och mailade/ringde om '10 GT3 idag också, men jag kom fram till att det blir dyrt ändå, pappa räknade på att man kan få hem en helt ny för 1m, men man kan hitta en begagnad i Tyskland för lite över €100k vilket gör att skillnaden inte blir så himla stor ändå, man kan inte heller importera nya bilar och det finns väldigt få begagnade. Vi vill ta hem en bil som vi säkert kan ha en sommar utan att tappa något på. Därför tror vi på 997 MK2, Porsche importerade galet många in i landet och handlarna får knappt iväg dem så man kan få dem till vettiga priser, skillnaden mot vad de kostar i Sverige blir grymt stor.
Så här räknar jag:
Så här räknar jag:
- Inköpspris
- Påhittat inköpspris x 0.25
- Påhittat inköpspris + frakt x 0.10
- frakt 10-15k?
- inreggning och sånt, 5k max?
- bortagning av bumperettes/lacka om bakdel 5k?
Jag har några funderingar bara och det är att man ett, inte får köpa en ny bil av handlare för export, två inte får ta hem en ny bil utan att den måste ha gått 600 mil och tre, vad säger tullen om man kommer hem med en bil från 2010 som kostar 40'000 dollar mindre än vad som står på Autotrader?
Här är ett exceldokument som pappa knåpat ihop:
drop.io 6i4bwgc
I dokumentet har jag räknat på en 997 C2 Cab för 44k men sätt in vad du vill.
Skriv in hur mycket ni ger säljaren vitt (samma summa som ni säger till tullen och då har ni även kvitto på det), och skriv in det resterande av inköpspriset som ni ger till honom/henne? svart.
Vi gav vår köpare 45k vitt genom en banköverföring och resten i cash, på så sätt så kan man motbevisa tullen om de börjar tjafsa om att bilen är för billig genom att ta ut papper från banken som visar att det verkligen var 45k som köparen fick...
drop.io 6i4bwgc
I dokumentet har jag räknat på en 997 C2 Cab för 44k men sätt in vad du vill.
Skriv in hur mycket ni ger säljaren vitt (samma summa som ni säger till tullen och då har ni även kvitto på det), och skriv in det resterande av inköpspriset som ni ger till honom/henne? svart.
Vi gav vår köpare 45k vitt genom en banköverföring och resten i cash, på så sätt så kan man motbevisa tullen om de börjar tjafsa om att bilen är för billig genom att ta ut papper från banken som visar att det verkligen var 45k som köparen fick...
Last edited by PorscheFanatic; Nov 9, 2009 at 02:57 PM.
Jävligt solbränd var han iaf. Skum kombination bara med jeans+skärp och top less. Sexigt hos tjejer men denna bild var mest konstig.
Fan i natt blir det en riktig uppsats lock down för min del. Har inlämning av referensramen för min magisteruppsats imorn kl 12 och en jäääävla massa job att göra innan dess. Blir nog en all nighter.
Fan i natt blir det en riktig uppsats lock down för min del. Har inlämning av referensramen för min magisteruppsats imorn kl 12 och en jäääävla massa job att göra innan dess. Blir nog en all nighter.