Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools

Search this Thread

Old Apr 3, 2008 | 01:45 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Ja, tjejer förstår verkligen inte bilar. Jag har lagt ned åtskilliga kronor på väghållning, däck, bromsar, fälgar. Allt så bilen ska gå så hårt som möjligt och vara en kurvkramar och det första tjejer säger är "vilken söt bil" och efter att ha åkt 2 min "måste det vara så studsigt?"
Och de undrar varför de ska ha lägre lön...
Ja, låt dem stå vid spisen istället. Dock så känner jag nu att om denna diskussion fortsätter med nerklankande på tjejer är vi farligt nära gayyyyhyllan *gregerdialekt*, så vi lämnar nu detta tycker jag ...

Old Apr 3, 2008 | 02:22 PM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
From: Voiding the warranty
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Äsch, lite ska vi väl få känna oss bättre. Majoriteten av de som läser på uni är kvinnor, om några decennier är det vi som är i underläge.

Old Apr 3, 2008 | 02:25 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Lagom tills det är dags att byta till en nyare modell alltså

Old Apr 3, 2008 | 02:43 PM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Haha precis. Hur fungerar det med leasing, kan man dra av kostnaderna man har? Kan man leasa via företaget och är det ngn avgift om jag tar över ngn annans leasing. Min tjej nu har jag ju köpt och har inga lån på, men tänkte att man kanske skulle sälja innan den går över 10k mil

Old Apr 3, 2008 | 03:26 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
Privat får du inte dra av någonting, och såkallad "konsumentleasing" är oftast ekonomiskt vansinne ... och verkar bara finnas för trista bilar. Via företaget kan du ju leasa och ta ut den som tjänstebil men jag är dålig på kalkyler. Jag leasar en XC90 D5 (som ska bort i dagarna) som tjejen kör och som jag tror kostar runt 6000 i månaden för genom bolaget. Med avdrag etc något mindre. I regel lönar det sig oftast inte att ta ut en bil om du inte ska använda den i tjänsten. Tjänstebilar och leasingbilar är en extrem jäkla djungel.

Att ta över någons leasing vet jag inte, men jag antar att det tillkommer administrativa kostnader etc.

Om det ändå vore så enkelt som i USA. Leasa en BMW 335 för 399 dollar i månaden med fri service ...

Vad är du sugen på att köpa för nåt?

Old Apr 3, 2008 | 05:25 PM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
Va? Nej nej nej, jag pratar om att leasa flickvänner så klart. Du kan dra av alla utgifter etc.

Old Apr 4, 2008 | 02:20 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
Ahhh sorry, var trött i huvudet igår när jag läste det där Bara för att jag själv är så inne i leasingbilar nu.

In other news, group buy anyone? Porsche rörchassi + kaross GT1 (993 modellen)

Old Apr 4, 2008 | 03:40 AM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
Denna skulle jag lätt köpa om jag hade 200k liggandes löst
Porsche 911 550 spyder (AM)

Old Apr 4, 2008 | 03:57 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm, Sweden
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Frågade killarna igår och det visar sig att klocksnubben blev bannad för att han har vid åtskilliga tillfällen klankat ner på klocksponsorn för att själv kunna sälja sina klockor. "Kontrollera det" säger att det finns andra saker han gjort också men det ville han inte gå in på. Han är tydligen bannad fr. 6speed också.

Old Apr 4, 2008 | 03:58 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm, Sweden
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ahhh sorry, var trött i huvudet igår när jag läste det där Bara för att jag själv är så inne i leasingbilar nu.

In other news, group buy anyone? Porsche rörchassi + kaross GT1 (993 modellen)
Såg den nyss, FET!

All times are GMT -4. The time now is 11:49 PM.