Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #471  
Old 04-03-2008, 07:44 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Vad har du tjackat för fälgar till sommardäcken?
Bra val att göra sig av med runflats förresten. när jag bytte var det som natt och dag.
Har inte bytt fälgar, har kvar original Crown Spoke R17 rackarna. Har tankar på att lacka de mattgrå dock. Har inte fått till någon fin photoshop av de än, vore ju käckt att lacka när gummit ändå inte är på dem. Felix?

Det var sån skillnad alltså? Puh, skönt att höra de. Började fundera om det var så värt att sälja mina nästan nya runflats, men nu är ett set Nokian Hakka V på ingång. De fick bäst i test av AMS och några andra, nästan bara toppbetyg i de test jag läst och de kostade 1500 mindre än Michelin Pilot Sport
 
  #472  
Old 04-03-2008, 08:28 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Passa en bild B!
 
  #473  
Old 04-03-2008, 11:44 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Passa en bild B!
Cool, har ju ingen bild med sommarfälgarna på så den här får duga



Är en R53, men färgkombon stämmer.
 
  #474  
Old 04-03-2008, 11:48 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Runflats är ungefär lika bra som vinterdäck när det gäller väghållning. När jag bytte så var det en wow-upplevelse.
 
  #475  
Old 04-03-2008, 01:26 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Okej, varför blev klocksnubben just utkickad? Var det bara båg alltihop? Jag tyckte väl det var konstigt hur någon kunde ha klockor för ett antal miljoner och körde en bil för 20K USD.
 
  #476  
Old 04-03-2008, 01:30 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Ingen aning. Om han är fejk, så är det ju anledning nog, men han har fan varit runt på forumen ett bra tag nu och om jag kommer ihåg rätt, så har han ju sålt klockor etc. Tror detta kan vara ett fall av "du säger dumma saker om mina polare därför åker du". Felix är ju mod (!!!) så han vet väl vad som hänt.


Jox, allt du behöver, din gamla brat:
ViaMichelin
 
  #477  
Old 04-03-2008, 01:36 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Time: 05h57 including 04h51 on motorways
Distance: 549km including 475km on motorways
Costs 50.27 EUR
Petrol costs: 50.27 EUR


Mjaaa... körde nog en tio mil idag på olika ärenden och jag har träningsvärk i kopplingsbenet, är lomhörd i öronen och har ont i nacken.
Hade det varit en 20-30 mil hade jag kunnat åka... men igenom halva landet är för långt........

Bjöd för övrigt en tjejkompis på en åktur idag. Det första hon sa "Oj, vad gammal den känns. Det känns som den ska gå sönder om vi åker fort". Som jag sa igår.. jävla brudar.
 
  #478  
Old 04-03-2008, 01:40 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Du är ju vek. Min bil är säkerligen inte lika hård eller lyhörd som din, men den är fan ingen Merca och jag pendlar varje dag.
Dessutom är det inte en sex timmars resa och hur ofta kopplar man på motorvägen, newbie? Släng i högsta växeln, sätt på din favoritmusik (som väl är S Club 7?) och rulla iväg.
Ja, tjejer förstår verkligen inte bilar. Jag har lagt ned åtskilliga kronor på väghållning, däck, bromsar, fälgar. Allt så bilen ska gå så hårt som möjligt och vara en kurvkramar och det första tjejer säger är "vilken söt bil" och efter att ha åkt 2 min "måste det vara så studsigt?"
Och de undrar varför de ska ha lägre lön...
 
  #479  
Old 04-03-2008, 01:42 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag har sett S Club 7 live ....

Sanningen är att när jag hoppade in i Mercan nu på eftermiddagen och åkte och handlade så kändes den plötsligt alldeles underbar, tyst, mjuk och bekväm efter några dagar i P-bilen. Vilken svikare i sportbilsträsket jag är
 
  #480  
Old 04-03-2008, 01:43 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jag har sett Samantha Fox live. Nuff said.
 



All times are GMT -4. The time now is 09:55 AM.