Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #3391  
Old 01-30-2009, 07:57 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Vet faktiskt inte riktigt....har tenta 18e feb sen efter det kan jag dyka upp när som egentligen. Måste bara se när polarn har sina tentor, dvs han jag kommer bo hos. Felix, skrapa fram något datum så kan vi se om vi kanske kan pricka in samma?
Blir nog i vår när det är som vildast Ne nu ska jag upp till Sälen över helgen! Ska bli soft trots att vi inte har något boende än
 
  #3392  
Old 01-30-2009, 11:15 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Cool, skrik till innan ni drar ned bara. Har sjukt pressat schema denna termin, men lördagar och varannan fredag är jag ledig på kvällen.
 
  #3393  
Old 01-30-2009, 11:22 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
btw Felix, din hemliga tomte är killen vars nick innehåller ordet stryp. Han försökte skicka ngt, men det fastnade i tullen och skickades tillbaka.
 
  #3394  
Old 01-30-2009, 01:27 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jag fick reda på lite halvdann info om min hemliga tomte, kan föreklara sen, ska dra iväg och bli "hoffed" nu.
 
  #3395  
Old 01-30-2009, 04:11 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute


Orkade inte vänta på att en uppsättning sjyssta dubbfria v-däck skulle dyka upp på Blocket i tid till min trip till Alperna, så jag kröp till korset och beställde en uppsättning 17" Pirelli v-däck från DäckOnline. Jag åker ner med fälgarna till däckverkstaden igår, dit däcken skulle skickas en dag senare (läs idag). Fick ett SMS tidigt i morse om att de var monterade på fälgarna. Åkte dit, tre gubbar satte på dem på bilen medan jag pratade i mobiltelefon - de vinkade att de var klara och jag bockade och begav mig in mot stan. På väg dit tänkte jag att däcken förde ett jäkla liv, smattrar som värsta kulsprutan och jag var tvungen att höja ett ljudsnäpp på telefonen under tiden jag körde för att höra vad den i andra änden säger. WTF - skulle inte dessa vara dubbfira?!

Svängde in på första avfarten, kollade däcken - tro fan att det var dubbdäck!!! GRRRRRRR!!!!!!! Så nu har jag rätt dimension men fel ****ing jävla däck. Är det någon som har en riktigt kraftig tång jag kan låna, för jag lär ju behöva dra ur dubben en och en ur dessa helt sprojlans nya schweindyra jäkla däck . . .
 
  #3396  
Old 01-30-2009, 04:45 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Som nykomlig i landet har det varit lite krävande att hitta de "bästa" vägarna för körning bara för skojs skull. Är ur le på alla motorvägar. Men hittade en fin sajt med kanske en lösning: Sporthoj.com - Sveriges Största Hemsida För Motorcyklister

Har ni andra sajter eller böcker med vägtips som ni kan rekommendera? Eller andra vägbitar i landsbygden nära Helsingborg nån kan rekommendera?

Man måst väl börja förbereda sig inför sommaren! (kör dock bil, inte MC)
 

Last edited by Nicke; 01-30-2009 at 04:49 PM.
  #3397  
Old 01-30-2009, 04:55 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Blir nog i vår när det är som vildast Ne nu ska jag upp till Sälen över helgen! Ska bli soft trots att vi inte har något boende än
Sälen är rätt soft. Synd att inte jag är uppe nu, vi har ju stuga (8bäddar) där Kommer nog försöka åka upp nån annan långhelg när jag hinner. Ska du dit nåt mer Felix?
 
  #3398  
Old 01-30-2009, 05:49 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Vi snackar om att dra upp till påsk, vore fett kul om vi kunde synka!

BTW det var helt omöjligt att hitta boende i Sälen den här veckan så vi bokade in oss på nåt rum i Malung men när vi var en timme därifrån så ringde min kompis (Carp) mamma och berättade att hennes tjejgäng var stammisar på högfjällshotellet och att rummet brevid dem blivit ledigt så nu bor vi gratis här uppe FTMFW
 
  #3399  
Old 01-30-2009, 06:06 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Tror ni man kan beställa en vänsterstyrd GT3 MK2 från England? Kollade priset på Porsche.co.uk och la in det på forex , 987 000 SEK.... 997 C2 MK2 kostar 750 000....
 
  #3400  
Old 01-30-2009, 08:01 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Altsilla förklarade för mig att han var min ursprungshemligatomte men pga fraktkostnaden och att han är student så bad han om att få en annan i amerikat istället (filket låter väldigt lagom och helt okej). Däremot så visste han inte om organiseraren hade tagit mig själv eller gett mig till någon annan. Jag sökte organiseraren för ett tag sen men han har fortfarande inte svarat. Jag skiter fulltständigt i paketet, även om frakten kostade mig inst lika mycket (och jag är student), täntke mest att eftersom organiseraren är sponsor och den biten så är det lite krystat.....nu ska jag laga till mig en stekt cykelslang med sponsrad cd.rom och lite gummisås. Gnite.
 



All times are GMT -4. The time now is 01:00 PM.