Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #3111  
Old 01-11-2009, 09:54 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Var ute på stan idag, allt är runt 40%, väntar fortfarande på 70% och sen ska jag börja skinka!
+1 Samma här. Tillbaka från Sälen nu och måste snart ta tag i plugget. Fy fan alltså.
Saknar inte du ljuset som fanns på andra sidan atlanten Felix? Har en ny kamera nu men det är ju så grått och fantastiskt trist att man inte kan få någon rolig bild. Får väl försöka leka med min lightbox nu istället.
 
  #3112  
Old 01-11-2009, 11:11 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
+1 Samma här. Tillbaka från Sälen nu och måste snart ta tag i plugget. Fy fan alltså.
Saknar inte du ljuset som fanns på andra sidan atlanten Felix? Har en ny kamera nu men det är ju så grått och fantastiskt trist att man inte kan få någon rolig bild. Får väl försöka leka med min lightbox nu istället.
Som fan! Fotar nästan bara uppdrag i Stockolm, enda gången det är kul att fota är på semestrar!
 
  #3113  
Old 01-12-2009, 03:29 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Eh.

Somnade 05 i morse. Uppe igen vid 06. Helt sjukt död. It's gonna be a long-ass mother-effing day . . .

(gillar för övrigt att denna tråd blivit som en blogg för mig)
 
  #3114  
Old 01-12-2009, 05:48 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Eh.

Somnade 05 i morse. Uppe igen vid 06. Helt sjukt död. It's gonna be a long-ass mother-effing day . . .

(gillar för övrigt att denna tråd blivit som en blogg för mig)
Holy crap, faaan vilken jobbig start på veckan....
 
  #3115  
Old 01-12-2009, 06:11 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jag är leeeeedig. Så jävla skönt
Gör precis det jag vill, vilket idag består av att vandra runt i Fristadskläder och se ut som en snickare och:
1) dona lite med huset ute på landet
2) Övertyga min kära mor att hon faktiskt behöver en pick up eller Land Rover där ute
3) Tvätta min bil
4) omotiverad eftermiddags-nap

Håller med dig Jox, tråden är lite halv blog/chat för oss (främs du, jag och strebo som inte har ngt liv iofs). Nu måste du bara ta fler kort med X1an och lägga upp. Kameran i den är ju helt ok men det som förvånar mig mest är batteritiden. Den klarar ju sig för fan 2-3 dagar ibland till skillnad från P990n som man laddade varje kväll.
 
  #3116  
Old 01-12-2009, 06:34 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Tänkte jag måste posta detta. Var på vernisage i förrgår. Var ngn öppen historia där alla möjliga fick lämna in verk...och det märktes. Postar några med motorkoppling samt ett Hockney-eskt verk samt ett annat verk som lätt var det ballaste jag sen Jana Sternbaks "Flesh dress".


 
Attached Images          
  #3117  
Old 01-12-2009, 07:06 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Wow, jag älskar den där första med trädgården!
 
  #3118  
Old 01-12-2009, 07:21 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Nu måste du bara ta fler kort med X1an och lägga upp. Kameran i den är ju helt ok men det som förvånar mig mest är batteritiden. Den klarar ju sig för fan 2-3 dagar ibland till skillnad från P990n som man laddade varje kväll.
Min har blivit extremt mycket bättre nu efter 20-30 laddningar - jag fick ladda den i bilen på väg till kontoret, mitt på dan och på hemvägen. Nu laddar jag den bara varje kväll (pratar iofs kanske 3 timmar om dagen och mailar stup i ett) och tycker den är ungefär som 990:an var.

Tycker dock den är långsammare än 990:an så fort man ska göra något med hur menynerna är uppbyggda. Ett jäkla pill att dels "väcka" den ur dvalan (man kan ju inte bara trycka på en knapp utan man måste "slida" (haha) den åt sidan och sedan tillbaka) och sen skinka upp den där jäkla pinnen, upp till startmenyn etc. Den är ganska omständig i det stora hela och jag saknar att kunna göra saker med bara en hand. Och det allra facking jävla jobbigaste är att mitt panelval nollställs när jag stänger av telefonen . . .

Sen finns det ingen bilhållare på marknaden ännu och det är asjobbigt tycker jag.
 
  #3119  
Old 01-12-2009, 07:48 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Hahaha du gör precis som jag. Du läser inte manualen. För att få telefonen i viloläg (dvs släckt skärm) tryck på on/off knappen på sidan. För att få igång den, tryck på on/off knappen igen. Jag höll på med att slida fram keyboardet också. Blev så jävla trött på det att jag kollade manualen
Sen kan du ju göra om senstestet på skärmen, då kan du göra så att du kan använda fingrarna istället. Så slipper man pennan. Själv använder jag slidern för att bläddra runt i alla menyer. Panelval, vad är det?
Stänger du av telefonen btw, sitter jag i möte, sätter jag den på ljudlös eller phonemode. Stängde av min för några veckor sedan, kom inte ihåg pinkoden och var tvungen att vänta hela dagen tills jag kom hem och hittade puk koden
 
  #3120  
Old 01-12-2009, 07:54 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Verket du gillade är det jag tycker känns lite som Hockney. Här har du några exempel på honom:


 



All times are GMT -4. The time now is 03:09 AM.