Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #2801  
Old 12-18-2008, 03:57 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Har alltid gillat Götet men har väl egentligen inte haft någon anledning att flytta dit. Åt lunch med en kille idag från Göteborg som var riktigt duktig på att sälja in sin stad så jag antar att jag fick ett random-infall bara . . . Sen så är det ju närmare kontinenten. Och Göteborgare är bra mycket trevligare än Stockholmare . . . Och ja, är rätt trött på Stockholm faktiskt, men vet inte riktigt varför.
 
  #2802  
Old 12-18-2008, 06:07 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Men Joakim, vad hände med vår lunch?
Kool du é.
 
  #2803  
Old 12-18-2008, 06:07 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
PS. Det där med GBG lät som en rätt dålig idée.
 
  #2804  
Old 12-18-2008, 06:10 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jox, varför inte? Om du känner dig trött på vardagen och stockholm(are) så är det väl bara att ta tag i det? Du får väl börja med att hyra någon lägenhet där och bo dubbelt några månader och känna på det ...i värsta fall är det ju bara att säga upp skiten och dra tillbaka till sthlm.
 
  #2805  
Old 12-19-2008, 01:09 AM
Supernova's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Aug 2007
Location: Stockholm
Posts: 109
Supernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Fick just ett infall -- funderar starkt på att flytta till Göteborg. Kan göra det mesta av mitt jobb därifrån. Är jag galen att göra det när jag inte känner någon där speciellt bra?
Flyttade själv till Göteborg för ca ett halvår sen (iofs från lilla Västerås) för studier och jag stormtrivs här nere...
Kände inte heller någon här men man lär känna folk väldigt fort tack vare göteborgarnas trevliga attityd.
Har än så länge bara bra erfarenheter av staden

MVH Jens
 
  #2806  
Old 12-19-2008, 01:10 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Låter stabilt! hahahaha vad rolig jag är, helt galet
Vad är snittlönen för en nyutexaminerad tandläkare nu?
30k
Förresten Jox, flytta till Malmö, där e det ju trevligt. Jävla vänsterpack som bara bråkar
 
  #2807  
Old 12-19-2008, 02:18 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Men Joakim, vad hände med vår lunch?
Kool du é.
Ha! Är fortfarande riktigt degig, min lunch bestod av en Wayne's Coffee ute i hooden iklädd fleecetröja och tjock halsduk. Så snart jag är på benen igen!
 
  #2808  
Old 12-19-2008, 02:23 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Supernova
Flyttade själv till Göteborg för ca ett halvår sen (iofs från lilla Västerås) för studier och jag stormtrivs här nere...
Kände inte heller någon här men man lär känna folk väldigt fort tack vare göteborgarnas trevliga attityd.
Har än så länge bara bra erfarenheter av staden

MVH Jens
Coolt - ja, det kan jag tänka mig mycket väl att man lär känna folk snabbt! Nu blev jag riktigt sugen!

Originally Posted by Dave S
30k
Förresten Jox, flytta till Malmö, där e det ju trevligt. Jävla vänsterpack som bara bråkar
Hörde på radion häromdagen att det är en av de faligaste städerna i norra Europa - jag är inte lika street som du, vet inte om jag grejar det . . . Skulle säkert svänga in på fel gata av misstag någon kväll och bli skjuten.
 
  #2809  
Old 12-19-2008, 02:25 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Jox, varför inte? Om du känner dig trött på vardagen och stockholm(are) så är det väl bara att ta tag i det? Du får väl börja med att hyra någon lägenhet där och bo dubbelt några månader och känna på det ...i värsta fall är det ju bara att säga upp skiten och dra tillbaka till sthlm.
Sant . . . men känns som att jag skulle behöva en bra anledning mer än att det är något jag är trött på med Stockholm. Annars blir det bara som när jag skulle sluta snusa - "för sakens skull". Jag höll upp en helg, blev sjukt lättretlig och kom på mig själv att jag inte visste varför. Så jag började igen
 
  #2810  
Old 12-19-2008, 02:28 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Herregud, alltså. Jääänkarna kan ju bara wara föur mycket ibland med deras integggritet - kolla rattfüll-twåden.
 



All times are GMT -4. The time now is 06:51 PM.