Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools

Search this Thread

Old Nov 12, 2008 | 03:47 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Läste första stycket och tänkte "Vad fan undrar han om dörren för. . ." Namnet var ju ovanligt också - inte direkt det första man kommer på. Sen kopplade jag Riktig humor.
Borde kanske kört det längre - men vet själv hur irriterad man blir på oseriösa spekulanter. Hade långtgående planer på att involvera resten av svensk-tråden men sen kom jag på att jag hade ett liv så det blev inte mer än så.

Något intresse än? Alltid bra med en annons ute för att sondera terrängen.

Old Nov 12, 2008 | 04:03 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Nej, inte mycket att hurra över. Fått ett femtontal mail, de flesta förvånade över att jag inte släpper den för 170 . . . Men ingen "hey bruschan" alls faktiskt!

Fördelen är väl att den knappast sjunker något att tala om i värde, men fan vad dött det är nu på marknaden. Stackars dem som sitter med SUVar nu och måste sälja

Han jag köpte den av fick under tiden jag var där och tittade på bilen säkert 5-6 samtal som bönade och bad om att få köpa den (han kunde ju ha fejkat dem, men han verkade inte vara typen) och nioelvor försvann ju på Blocket från ena dagen till den andra så sent som i våras.

Old Nov 13, 2008 | 04:09 AM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
From: Voiding the warranty
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Ska du sälja Porschen?
(Sorry, jag har inte haft så mycket forumtid senaste veckorna).

Old Nov 13, 2008 | 04:16 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ptjaa, allt är ju till salu. Nej, är lite sugen på något nytt men ingen aning om vad, bara . . .

Ena halvan vill ha en F355, mellanhalvan drömmer om en Kleemannad CL600 V12 TT-dräpare och den tredje vill ha en A8 4.2 TDi. Eller en 993TT. Eller en RS4 Avant. Eller en Gemballa-Cayenne bara för att reta miljönissarna.

Old Nov 13, 2008 | 04:45 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
From: Sweden
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jag tror du hade gjort dig perfekt i en F355!

Eller kan du ju göra som felix och dra till staterna och plocka upp en nyare porsche?

Old Nov 13, 2008 | 05:03 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm, Sweden
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Jag tror du hade gjort dig perfekt i en F355!

Eller kan du ju göra som felix och dra till staterna och plocka upp en nyare porsche?
+1 Jox + F355 = sant.

Porsche i staterna är inte lika lockande nu när dollarn är så hög, däremot tror jag det kan bli riktigt billigt i vår här i Sverige..

Old Nov 13, 2008 | 05:09 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Old Nov 13, 2008 | 05:14 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
From: Gothenburg, Sweden
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Mmmm techart + gemballa =

Jag hade lätt valt en f355 av de bilarna du nämnt. Blev så galet sugen på en igår när jag besökte DJs tråd om en gammal Ferrari model (minns inte vad den hette).

Det bor en röd F355 GTS här nere i Knurravik och den ser alltid så cool ut när den kör förbi. Grymt lyckad design på den modellen och ljudet från motorn verkar vara ganska så gott

Old Nov 13, 2008 | 05:19 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
Det som talar mot 355:an är ju att man inte köra den hur som helst, långt och fort. Körde en för inte så värst länge sen - får intrycket av att den är väldigt fragile. Man åker runt lite som "Gulp, vad var det som lät? Vad kostar det?". Servicekostnaderna är ju helt perversa. Men sååå snygg.

Det som talar för en CL eller någon annan fläskig bil är att det är raka motsatsen till Porkan. Rätt skön kontinentcruiser om man har 6-700 hästar i den. Skulle vilja se om jag kan slå mitt rekord i tid och soppaförbrukning mellan Davos och hit i en sån

Har funderat på att åka över och kolla in the US and A men nu är det knappt lönsamt när dollarn är så hög, två spänn dyrare nu än i somras.

Eller så köper man en Hublot BB Monte Carlo Yacht Club och en Fiat 500 Abarth istället . . .

Old Nov 13, 2008 | 05:28 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Originally Posted by jox
Det som talar mot 355:an är ju att man inte köra den hur som helst, långt och fort. Körde en för inte så värst länge sen - får intrycket av att den är väldigt fragile. Man åker runt lite som "Gulp, vad var det som lät? Vad kostar det?". Servicekostnaderna är ju helt perversa. Men sååå snygg.

Det som talar för en CL eller någon annan fläskig bil är att det är raka motsatsen till Porkan. Rätt skön kontinentcruiser om man har 6-700 hästar i den. Skulle vilja se om jag kan slå mitt rekord i tid och soppaförbrukning mellan Davos och hit i en sån

Har funderat på att åka över och kolla in the US and A men nu är det knappt lönsamt när dollarn är så hög, två spänn dyrare nu än i somras.

Eller så köper man en Hublot BB Monte Carlo Yacht Club och en Fiat 500 Abarth istället . . .
Träffade en dude förra sommarn som hade en sån och var tvungen att kika på den lite närmare, skitcool ju!l
With that said, AP > Hublot.

All times are GMT -4. The time now is 06:23 PM.