Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #21991  
Old 07-01-2012, 06:15 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
^hahah

En kompis träffade på Kimi räikonen på krogen i Uddevalla igår. han var DYNGFULL
Bra uppladdning inför nästa helg Han är sån jävla rockstar!
 
  #21992  
Old 07-01-2012, 07:37 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Kimi är ju idolen no.1!
 
  #21993  
Old 07-01-2012, 07:52 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ludas, jag har hittat din nya bil! Du ville ju ha en stekig exotisk sportbil; Maserati Zamal | Värmland
Tack Jox, du ser verkligen efter mig.

Adde, that's my boy! Det är av precis den anledningen jag ser fram emot min första sportbil med mycket skräckblandad förtjusning. Jag kommer 100% bli av med körkortet inom 6 månader förutsatt att jag inte kör ihjäl mig först. Av ren nyfikenhet, har du något knep för att veta om det finns poliskontroller i närheten eller chansar du bara? När jag körde Turbo chansade jag och hade tur, men jag hade lika gärna kunnat bli av med lappen.
 

Last edited by Ludas; 07-01-2012 at 07:54 AM.
  #21994  
Old 07-01-2012, 08:08 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Lewdes, jag kommer garanterat köra ihjäl mig. Dock planerar jag att göra det på bana så att jag inte tar med någon annan En kompis och jag ska ut och åka lite motorcykel i veckan, jag har blivit lovad 300km/h på två hjul, dör jag inte då så kan inget stoppa mig
 
  #21995  
Old 07-01-2012, 08:25 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Motorcykel är jag rädd för. Skulle aldrig våga köra 300 på hoj. Har hört tillräckligt många berättelser om riktigt vidriga motorcykelolyckor från första hand. Allt ifrån mosade hjärnor där allt bakom skallbenet bara var gröt till amputerade ben och armar etc.
 
  #21996  
Old 07-01-2012, 10:39 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Tack Jox, du ser verkligen efter mig.

Adde, that's my boy! Det är av precis den anledningen jag ser fram emot min första sportbil med mycket skräckblandad förtjusning. Jag kommer 100% bli av med körkortet inom 6 månader förutsatt att jag inte kör ihjäl mig först. Av ren nyfikenhet, har du något knep för att veta om det finns poliskontroller i närheten eller chansar du bara? När jag körde Turbo chansade jag och hade tur, men jag hade lika gärna kunnat bli av med lappen.
inget knep, Bara chansa Är det poliskontroll när man kör på det där viset så stannar jag inte. Men 90% av tiden kör jag faktiskt jäkligt lugnt,kul att svina lite ibland dock
 

Last edited by Sideways_swe; 07-01-2012 at 10:41 AM.
  #21997  
Old 07-01-2012, 10:48 AM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Cool film Sideways! Viker datum var min stora dag nu igen?

Såg att GT Polonia börjar idag, helt sjukt vilket arrangemang Ternström har fått det till. Och nu för tiden är det ju mkt mer än bara eventet i Poznan, dom kör ju flerdagars event på Ringen/Spa mfl.
Känner ni några som är med där nere och gasar??

Och Touren är nu också igång.. Ach ja!

Sent from my GT-I9100 using teamspeed
 
  #21998  
Old 07-01-2012, 11:39 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
inget knep, Bara chansa Är det poliskontroll när man kör på det där viset så stannar jag inte. Men 90% av tiden kör jag faktiskt jäkligt lugnt,kul att svina lite ibland dock
Är det sant? Jag hade aldrig vågat dra från polisen, oavsett i vilken hastighet de mäter mig. Men det beror delvis på mitt jobb också. Men hellre bli av med körkortet ett tag och pröjsa några tusingar än att riskera fängelse. Vore ju jäkligt trist att behöva försvara dig i ett sådant sammanhang
 
  #21999  
Old 07-01-2012, 12:13 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Jag har blivit av med körkortet 3 gånger.

Första gången lyckades jag få 2 böter inom ett år (fortkörning) och hade som man här kallar det här första skedes lappen som man har de två första åren och är under extra kontroll.

Andra gången körde jag 160km/h på 80 km/h med en porsche 968. Det blev rättegång och jag blev av med lappen i 4 månader. Böter 115 euro för jag hade så låga inkomster.

Tredje gången körde jag 200km/h på 100km/h med samma porsche 968. Det blev igen rättegång och för att jag var någon form av återfallsförbrytare så blev jag av med lappen i ett helt jävla år. (här borde jag väl ringt Ludas eller någon annan jurist) Hade också då så låga inkomster att det kostade 150 euro. Jag sålde porschen och tänkte att nä nu jävlar får det vara. Körde dock en hel del bil utan körkort.

I dagens läge så går det inte mera, måste ha bil i jobbet och då böterna i Finland är inkomstbaserade så blir det bara helt helvetes dyrt. Har fått tre vanliga fortkörningsböter sen jag bestämde mig för att vara vuxen. Sedan dess har jag fått 80km/h på 70km/h, 65 euro i böter med en BMW e90 320i. 130 km/h på 100km/h 750 euro i böter, med samma 320i, ****ing grejt och nu i vintras i lapland 115 km/h på 100 km/h, 70 euro i böter med nuvarande 335.

Har även lyckats få 2 gånger böter i tyskland. Då vi hämtade min porsche 996 med nicke blev vi fotade. När vi hämtade en kompis X3 från tyskland i höstas med chubster blev vi också fotade. Båda var några tiotals euro i böter.

Har blivit stannad i schweitz, kommer inte ens ihåg vad problemet var men han skrek och härjade, men pga kommunikationsbrist så blev det inga böter.

Har blivit stannad i polen flera gånger (överhastighet) och där har man också kommit undan med kommunikationsproblem.

Har blivit stannad i USA då kom de med dragna vapen, har skrivit om det nångång tidigare, det blev inga böter.

Har kört ett antal gånger med finska skyltar i hastighetskamera i Frankrike. Tror det snabbaste var typ 220 på 80. Som tur har böterna aldrig kommit hem.


Jag tror det var allt som hänt under min körkortskarriär de senaste 11 åren.
Nångång i ungdomen har man väl "kört undan" då polisen kommit emot men aldrig hunnit fast.
 

Last edited by Erppa; 07-01-2012 at 12:18 PM.
  #22000  
Old 07-01-2012, 12:48 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Haha skit det var en gedigen historia med polisen du haft på vägen erppa!
 



All times are GMT -4. The time now is 10:25 PM.