Swedish Teamspeeder? Get in here!
Riktigt fin färg på 458an måste jag säga. Vilken jävla leksak att ha i garaget. Jag hade omöjligt kunna behålla körkortet en längre tid med en sån bil. Det var ren bondtur att jag inte blev av med det när jag hade en 997 TT över en helg.
458 är en fin bil, men den saknar den där mekaniska känslan som man får i 430n. Drar alltid ur avgasventilerna när jag kört den, lägg den på 3000 varv i hög växel.... och full gas! Det ljudet är för underbart för att vara sant. Sedan är växellådan i 430 så mycket roligare, mer mekanisk.
Men visst, 458 är ett tekniskt underverk. Dock inget som jag personligen dras till, innan fick man verkligen jobba för att få runt 360n och 430n på en snabb tid på banan. Nu kan du hålla full gas genom kurvorna och få löjligt snabba tider genom att bara sitta bakom ratten och låta din "Virtuel Driving någonting" göra jobbet.
När jag förklarade för en italiensk instruktör som var med på förra Autoropa Racing Days att jag hade allt avstängt i bilen bara glodde han på mig och frågade "why". När jag förklarade att jag ville köra bilen och inte bara åka med log han och sa; "there is no way that you can get around faster with all the aids of in the 458 than you would with them active". SO F&CKING WHAT?
Han lyssnade noga på vad jag sa om att det behövdes mer feeling i växlarna och att bilen har en ovana att kana i snabba svängar.
Ett år senare kommer Ferrari ut med ett "Handling Package" som tar upp just dessa två punkterna. Just saying - Jag skriver nu mera Ferrari SPA på CVet!
360 Challenge Stradale for the win!
Men visst, 458 är ett tekniskt underverk. Dock inget som jag personligen dras till, innan fick man verkligen jobba för att få runt 360n och 430n på en snabb tid på banan. Nu kan du hålla full gas genom kurvorna och få löjligt snabba tider genom att bara sitta bakom ratten och låta din "Virtuel Driving någonting" göra jobbet.
När jag förklarade för en italiensk instruktör som var med på förra Autoropa Racing Days att jag hade allt avstängt i bilen bara glodde han på mig och frågade "why". När jag förklarade att jag ville köra bilen och inte bara åka med log han och sa; "there is no way that you can get around faster with all the aids of in the 458 than you would with them active". SO F&CKING WHAT?
Han lyssnade noga på vad jag sa om att det behövdes mer feeling i växlarna och att bilen har en ovana att kana i snabba svängar.
Ett år senare kommer Ferrari ut med ett "Handling Package" som tar upp just dessa två punkterna. Just saying - Jag skriver nu mera Ferrari SPA på CVet!
360 Challenge Stradale for the win!
Nope inte min bild, en snubbe i Sthlm som brukar posta lite trevliga bilar på flickr och den här hade kommit upp någon gång i helgen!
Yes det verkar ju helt klart vara samma bil, kan ju inte levererats allt för många med svart exteriör och röd interiör.