Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #19181  
Old 01-14-2012, 10:33 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Supernova
Ett tips till er som bor i stad med Porche Center; Åk och provkör nya 991:an!
Fick chansen att prova en Carrera S idag och måste säga att det var en riktigt trevlig bil. Skön sång från motorn, underbar växellåda samt en (i mitt tycke) förbannat snygg design, både invändigt och utvändigt...
Ska ta mig tid att göra det nån dag! Tog du några bilder? Har dom en demobil på segeltorp?
 
  #19182  
Old 01-14-2012, 01:32 PM
Supernova's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Aug 2007
Location: Stockholm
Posts: 109
Supernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Ska ta mig tid att göra det nån dag! Tog du några bilder? Har dom en demobil på segeltorp?
Bara en, tagen lite snabbt med mobilen...

Vågar inte svara på vart demobilar finns tillgängliga. Jag var i Eskilstuna och körde men bilen var inlånad från Stockholm.
 
Attached Images  
  #19183  
Old 01-15-2012, 08:41 AM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Underbart att avsluta helgen med en näve panodil och en riktigt idiotförkylning som bröt ut igår!

Sent from my GT-I9100 using Teamspeed
 
  #19184  
Old 01-16-2012, 09:54 AM
SHH's Avatar
SHH
SHH is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: Oct 2011
Posts: 439
SHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the rough
Bra reklamplacering...



Ångermanlands tidning
 
  #19185  
Old 01-16-2012, 11:06 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Den snubben som lagt in den annonsen där måste ha haft tråkigt på jobbet
 
  #19186  
Old 01-16-2012, 11:11 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Ska på möte om ~1½h med mina lärare där jag ska lägga fram min problemformulering inför min D-uppsats. Problemet är dock att jag har inte den blekaste om vad jag ska skriva om. Jag vet egentligen bara om att jag vill skriva om något som rör aktiemarknaden och/eller dess aktörer. Främst för att det är vad jag har tänkt arbete med när jag är klar till sommaren. Jag antar att det inte är någon som råker sitta och ruva på något bra tips?
 
  #19187  
Old 01-16-2012, 11:47 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Btw, några som är sugna på TS-kepsar? Dom verkar inte skicka internationellt. Eller, om dom skickar internationellt är ju kepan uppe i det dubbla innan den dyker upp och några 80dållars tänker jag inte pröjsa för en TS-keps. Men om vi går ihop ett gäng så behöver det ju inte bli någon skrämmande ökning i pris pga frakten ...
 
  #19188  
Old 01-16-2012, 03:12 PM
Supernova's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Aug 2007
Location: Stockholm
Posts: 109
Supernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond reputeSupernova has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Ska på möte om ~1½h med mina lärare där jag ska lägga fram min problemformulering inför min D-uppsats. Problemet är dock att jag har inte den blekaste om vad jag ska skriva om. Jag vet egentligen bara om att jag vill skriva om något som rör aktiemarknaden och/eller dess aktörer. Främst för att det är vad jag har tänkt arbete med när jag är klar till sommaren. Jag antar att det inte är någon som råker sitta och ruva på något bra tips?

Är det equity research du tänkt dig eller? Något jag personligen tycker är intressant är hur/om revolutionerna som varit har påverkat oljeindustrin och enskilda bolag. Är dock inte insatt i oljeindustrin så vet inte om någon aktör har någon större källa i något av dessa länder.

Annars kanske en studie över aktiers (en sektor förslagsvis) procentuella förändring i samband med företagsspecifika, sektorspecifika och generella nyheter?

Ett annat alternativ är att undersöka om det finns någon tydlig trend för huruvida investerare rört sig över till value stocks från growth stocks under kriserna som varit...

Hoppas det var till någon hjälp iaf!
 
  #19189  
Old 01-16-2012, 03:41 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Supernova
Är det equity research du tänkt dig eller? Något jag personligen tycker är intressant är hur/om revolutionerna som varit har påverkat oljeindustrin och enskilda bolag. Är dock inte insatt i oljeindustrin så vet inte om någon aktör har någon större källa i något av dessa länder.

Annars kanske en studie över aktiers (en sektor förslagsvis) procentuella förändring i samband med företagsspecifika, sektorspecifika och generella nyheter?

Ett annat alternativ är att undersöka om det finns någon tydlig trend för huruvida investerare rört sig över till value stocks från growth stocks under kriserna som varit...

Hoppas det var till någon hjälp iaf!
Tack för svaret! Det blev en lite annan twist på det men det känns ändå som att vi prickade ett bra "ämne". Ska skriva om hur analytiker samlar in sina data och hur/om det har förändrats.
 
  #19190  
Old 01-16-2012, 04:07 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Skriv om mäklarbrickans prisnivå i koppling till aktieindex?
Idag hatar jag för övrigt burpees.
 



All times are GMT -4. The time now is 10:35 AM.