Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #18311  
Old 11-29-2011, 04:26 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Hmm, har faktiskt ingen aning om varför de inte täcker det när vi gör det i vår försäkring från 40:-/mån. Dock ska väl sägas att då inte implantat etc täcks och att privattandläkare brukar vara betydligt dyrare.

I typ 80 % av fallen så är det visdomständerna i underkäken som ställer till det och då har jag ju 50 % chans att gissa rätt

Originally Posted by jox
Jag tror dig inte - säg "Jag har varit på kurs om ost från Oxie" en gång så får jag höra? Gissar att det låter exakt som "Jaug haur vaurrit pau kooowrs um uuust fraun Uuuxie"

Okejrå. Eftersom du har så bra svar på alla mina argument får jag smalna av ytterligare; Jag betalar som fan för min sjukförsäkring och de har t ex inga problem att skicka mig till Executive Health och random flådiga ställen som jag vet kostar som helsike för dem, men så fort det gäller tänder så är det noll coverage. Inte ens när jag frågade specifikt om extra tandskydd för två år sedan så kunde de täcka det, för det var så oförutsägbart enligt dem. Väldigt märkligt. Sen har jag faktiskt också gått till privattandläkare de senaste 3-4 åren men nu när du säger det ligger faktiskt folktandvården här i kommunen mycket riktigt vägg i vägg med vårdcentralen. Har inte ens tänkt på det. Fan vad du vet då, du borde ju bli tandläkare

Men haha, wow! Förra gången var det höger visdomstand i underkäken, men nu är det övre på samma sida. Och nu blev jag ju ruskigt nyfiken hur du nästan gissade rätt? Är den vanligast?
 
  #18312  
Old 11-29-2011, 04:30 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Pluggar du till tandläkare Jocke? Eller du har börjat dejta en tandsköterska och ska impa på henne
 
  #18313  
Old 11-29-2011, 04:31 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Oh akta er för tandsköterskor!
Nej men allvarligt jox, vill du ha lite råd och tips så e det bara att säga till.
 
  #18314  
Old 11-29-2011, 04:40 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
1. Borsta tänderna
2. Sluta schteka så mycket, skumpa och ostron är inte bra för tänderna
3. Använd tandtråd
4. Sluta schteka
 
  #18315  
Old 11-29-2011, 04:42 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Nej, nu får vi vara snälla mot Jocke
 
  #18316  
Old 11-29-2011, 07:10 PM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Vill bara flika in att Ludwig blev ännu lite coolare idag, great minds think alike
 
  #18317  
Old 11-30-2011, 05:39 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Oj, verkar som att min post kom lite roligt där i er tandkonversation

Men David, vad tycker du är vettigast när det gäller att hålla tandhygienen uppe; är det värt att köra med fluorskölj också? Jag kör med elektriskt tandborste varje dag och försöker använda tandtråd en eller två gånger per vecka. Har haft en del hål när jag var yngre för att jag slarvade =/
 
  #18318  
Old 11-30-2011, 06:19 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
^^ Jävligt ball video var det iaf. Någon gång borde man definitivt dra dig. Finns ju inte enda fet bil som inte är där...

Originally Posted by N.M.O
Vill bara flika in att Ludwig blev ännu lite coolare idag, great minds think alike
Hehe sshhhhh, Axman får inte vet om
 
  #18319  
Old 11-30-2011, 06:22 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Är jag ensam om att inte kunna ladda upp bilder med appen till andriod? Eller är jag ensam om att köra andriod? Hade inga som helst problem med det på mina iphones tidigare
 
  #18320  
Old 11-30-2011, 06:49 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
^^ Jävligt ball video var det iaf. Någon gång borde man definitivt dra dig. Finns ju inte enda fet bil som inte är där...



Hehe sshhhhh, Axman får inte vet om
Nej det var helt sjukt. Alla de nyaste bilarna, supersport som sport, var ju där. Måste vara rätt sjukt att möta en 917 Porsche med en 458
 



All times are GMT -4. The time now is 12:32 AM.