Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #16771  
Old 09-30-2011, 06:52 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by cmayer
Ehm, jag har dock blivit "utsatt för examinationsmoment" innan, men skit samma. Lite segt att ta en sån här disskussion här.. Vi släpper det nu tycker jag! Får ta det någon annan gång!

Dave: Vet inte om du var seriöst eller inte, men här har du: "De" använder du i en mening som: Mormor och morfar ger Hanna boken. De ger henne den. "Dem" använder du i en sådan här mening: Hon skulle ha använt dem. Du kan jämföra med engelskans they (de) och them (dem).

Google, 5 sek. Vill du ha det på ett A4 är det bara kopiera det jag skrev några gånger tills du fyller ett A4!
Japp, du tycker tenta/prov är ett dåligt examinationsmoment (även om prov och tenta inte är riktigt samma sak) och jag tycker det är bra att vara källkritisk. Det är väl en rättvisande slutsats?
 
  #16772  
Old 09-30-2011, 06:55 AM
sinan's Avatar
Am I the only one around here who doesn't have a custom member title?
Join Date: Apr 2009
Location: Frankfurt
Posts: 4,259
sinan has a reputation beyond reputesinan has a reputation beyond reputesinan has a reputation beyond reputesinan has a reputation beyond reputesinan has a reputation beyond reputesinan has a reputation beyond reputesinan has a reputation beyond reputesinan has a reputation beyond reputesinan has a reputation beyond reputesinan has a reputation beyond reputesinan has a reputation beyond repute
First round is on me when I come to Stockholm
 
  #16773  
Old 09-30-2011, 06:57 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
En examen är kanske inte så praktiskt inriktad men visst visar den endå att man har förmåga att lära sig saker. Det är väl därför det är populärt bland arbetsgivare, fast de flesta nog är mycket medvetna om att fast man har fått fulla poäng i managment kursen så har man ingen aning om hur det är "påriktigt". För varje år i karriären minskar utbildningens betydelse och det vitkiga blir refferenser och intjänade dollars.
 
  #16774  
Old 09-30-2011, 07:08 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
En examen är kanske inte så praktiskt inriktad men visst visar den endå att man har förmåga att lära sig saker. Det är väl därför det är populärt bland arbetsgivare, fast de flesta nog är mycket medvetna om att fast man har fått fulla poäng i managment kursen så har man ingen aning om hur det är "påriktigt". För varje år i karriären minskar utbildningens betydelse och det vitkiga blir refferenser och intjänade dollars.
Ja, det en examen egentligen visar är att du är målinriktad (då du levt "knapert" under 3-4år under skoltiden) och är öppen för att lära dig nya saker. Min examen kommer hjälpa mig att få gå på arbetsintervjuer, men den kommer aldrig ge mig jobbet. När man väl är på intervjun så gäller det att sälja in sig själv, oavsett om du söker jobb som finansanalytiker eller korvgubbe.

Efter 1-2jobb alt 4-5år betyder en examen inte in så värst mycket för en arbetsgivare utan då är det arbetsprestationer och referenser som gäller.

(Rätta mig gärna om jag har fel )
 
  #16775  
Old 09-30-2011, 07:14 AM
cmayer's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Sep 2011
Posts: 360
cmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nicecmayer is just really nice
Erppa, hur gick förlovningen? Eller hade den redan skett när du visade bilden på ringen?
 
  #16776  
Old 09-30-2011, 07:33 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Men vafan vad seriöst det var här inne då!!

Strebos brallor är tajtare än skinnet på en bullens knäppkorv!

Så, nu är vi tillbaka till en bra nivå igen.
 
  #16777  
Old 09-30-2011, 07:39 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Men vafan vad seriöst det var här inne då!!

Strebos brallor är tajtare än skinnet på en bullens knäppkorv!

Så, nu är vi tillbaka till en bra nivå igen.
Jox, jag tror allt jag vill ha tillbaka min gamla avatar....
 
  #16778  
Old 09-30-2011, 07:58 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by cmayer
Någon som såg lyxfällan igår?? Höll på att dö av skratt i slutet när dem visade snuttar från nästa avsnitt när man ser en inte så vältränad snubbe med bockskägg säga gråtandes: "och nu måste jag sälja mitt xbox och ps3 också, jag klarar inte det här!!!" hahaha
Hahahha, ja jag såg också slutet av programmet. Vilken kille

Men det gående temat i den serien är att många blir då ledsna när de måste sälja av sina saker. Problemet är ju bara att dem aldrig ägt prylarna. Det är ju det dem inte fattar alls. Hade aldrig vågat ta sina kreditlån..
 
  #16779  
Old 09-30-2011, 07:58 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Är det bara att tanka hem via PS3 store eller?
Yes, kolla bara bland demon

Heter bronto1234 där nu.
 
  #16780  
Old 09-30-2011, 08:01 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Haha, no worries! Men vad kul!! Och är det brottningsmatch eller "brottningsmatch" inom citattecken som innebär göka? I vilket fall som helst vill jag ha lite dolda kickbacks om du fick ligga tack vare någonting som indirekt beror på mig!

Och lugna puckar vad gäller ölen, måste ha bilen med mig hem ändå så jag hade inte tänkt dricka någonting. Dessutom måste vi ju vara pigga och alerta om vi ska vinna simulatortävlingen!! Bärtzen får bli till någon helg snart istället när du ace'at på tentan




Jag kom på nu att den faktiskt var avstängd under natten, men med larmet på. Det ska väl inte påverka va? Den måste ju fanimej ringa ändå tycker man.
Tyvärr, är den av så är den av! Sätt sen istället i flygplansläge som cmayer skrev så blir du inte störd iallafall.

Sjukt tråkigt att det ska bli så mycket skit för något så enkelt
 



All times are GMT -4. The time now is 01:49 PM.