Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #16171  
Old 09-11-2011, 06:01 PM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Originally Posted by strebo
Återställa den i iTunes? Alltså, nu har jag synkat den i iTunes, är det bara att plugga in en ny nu och köra återställ?
Är säkerhetskopian klar så är det bara återställa telefonen ja Sen när det är gjort lägger du in säkerhetskopian. Förutsatt att det är samma telefon... Annars pluggar du in din nya telefon och synkar med säkerhetskopian du har!
 
  #16172  
Old 09-12-2011, 03:14 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Jaså, det är inte så dumt alltså? Jag var väl inte sådär grymt sugen om jag ska vara ärlig, men era kommentarer fick mig just på lite bättre humör. Å andra sidan kommer min erfarenhet från serien Cops (alla verkar t ex koka meth i FL) och Clarkson som sa "Everyone's very fat, everyone's very stupid and eveyrone's very rude" under deras US roadtrip om Florida-iterna

Vad finns det för bra restauranger då? Det är väl mest en romantic getaway och ingen av oss är väl några särskilda klubbmänniskor så det blir nog inte så mycket nattklubb men tar gärna emot tips på lite mysigare uteställen. Och vad finns det mer att göra? Några saker man inte får missa, typ Key West? Och jag ska se om jag får slinka iväg och träffa TSare, men det lär nog inte vara så extremt poppis hos kexet.

Och någon som hyrt bil där? De säger att man måste ordna någon egen sorts försäkring som är kopplad till mig och inte bilen OCH en security deposit på 10 tusen dollar?! Fattar ingenting.
Har hyrt bilar i USA flera gånger och ofta meddelar de priserna utan försäkring (man kan t.ex. koppla en hyrbilsförsäkring till sitt kreditkort i USA) så till priserna tillkommer en försäkring det lönar sig ofta att ta en ganska täckande. Din reseförsäkring borde täcka personskador så den delen behöver du inte. Security deposit brukar vara 5000 dollar, ibland mera beroende på bilen. Det funkar som så att de gör en reservering på ditt kreditkort för den summan som sedan raderas då du eventuellt lämnar tillbaka bilen. Därför är det bra att ha minst två kreditkort då man reser i USA. Åtminstone här har våra kreditkort ofta en limit på ca 5000 o då fungerar ju inte kortet mera efter uthyrningen. T.ex. American Express gold har ju ingen limit så det är ett utmärkt kort för att hyra bil med i USA.

Jag har krockat med en Usa reggad hyrbil i Kanada. Chevrolet Suburban (vi) mot Honda Civic som körde mot rött ljus. Resultatet Suburban-Honda 1-0. Lite skråmor på Suburbanen. Hondan fattades halva jävla bilen. Som tur fick tanten som körde inte så alvarliga skador då vi körde in i vänstra sidan av bilen.

Kan dock intyga att man var mycket nöjd att man täcknade en ordenltig collision damage waiwer. I vissa delstater är det ju som så att båda betalar sina egna skador oberoende av vems fel det är. Eller så var det bara killen som ville sälja försäkringen åt mig. Hursomhelst funkade det skitsmidigt. De hade ingen ny Suburban så vi fick en Chevrolet Tahoe och en lite mindre SUV. För att 6 personers skidutrustning inte rymdes i Tahoen.
 

Last edited by Erppa; 09-12-2011 at 03:19 AM.
  #16173  
Old 09-12-2011, 04:14 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Fy fan.. en festhelg i sthlm med 12 polare är inget man gör varje vecka direkt... Så fruktansvärt trasig.
 
  #16174  
Old 09-12-2011, 01:01 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Fint skit adde! Jag är stolt över dig.
 
  #16175  
Old 09-12-2011, 01:47 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
^^ tack min vän. tack!
 
  #16176  
Old 09-12-2011, 02:00 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Vart var ni ute sen då?
 
  #16177  
Old 09-12-2011, 02:18 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
jadu, det var en bra fråga,minns inte riktigt alla. Vi var iaf först på Tyrol på Gröna lund. Sen Harry B james sen Cliff barnes (som det förövrigt var helt sjukt drag på!)sen några random pubar på vägen som jag inte minns namnen på, efter det sture compagniet (där två groggar och 2shots kostar 913kr) sen slutade vi på Hotellbaren på Scandic vid stureplan runt 05.00. började dricka vid 08.00...... så man mådde som man förtjänade dagen efter och även idag...
 

Last edited by Sideways_swe; 09-12-2011 at 02:29 PM.
  #16178  
Old 09-12-2011, 02:34 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
jadu, det var en bra fråga,minns inte riktigt alla. Vi var iaf först på Tyrol på Gröna lund. Sen Harry B james sen Cliff barnes (som det förövrigt var helt sjukt drag på!)sen några random pubar på vägen som jag inte minns namnen på, efter det sture compagniet (där två groggar och 2shots kostar 913kr) sen slutade vi på Hotellbaren på Scandic vid stureplan runt 05.00. började dricka vid 08.00...... så man mådde som man förtjänade dagen efter och även idag...
Hhhmmm, dra in lite på det där så kan du lägga pengarna på en RW istället
 
  #16179  
Old 09-12-2011, 02:39 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
913st svenskaenkronor!? Hade jag beställt det där och fått det kvittot hade jag svept shotsen, skallat bartendern och sen sprungit ut med groggarna i varrsin hand. (Btw, jag älskar att du skrev groggarna, fråga superschtekarn vad han tycker om groggar på stureplan . . .)
 
  #16180  
Old 09-12-2011, 03:04 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Hhhmmm, dra in lite på det där så kan du lägga pengarna på en RW istället
Jo men nu hade vi svensexa för en av mina bästa vänner. Då måste man bjuda till lite.

Originally Posted by strebo
913st svenskaenkronor!? Hade jag beställt det där och fått det kvittot hade jag svept shotsen, skallat bartendern och sen sprungit ut med groggarna i varrsin hand. (Btw, jag älskar att du skrev groggarna, fråga superschtekarn vad han tycker om groggar på stureplan . . .)
yepp, 913spänn.

allt över 6or är groggar. Allt under är drinkar och det dricks väl bara av tjejer?
 



All times are GMT -4. The time now is 08:16 PM.