Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #16031  
Old 09-07-2011, 06:47 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Sluta lipa på vädret. Se det såhär istället; Du kan sitta inne och Cam'a med bruden din med gott samvete och Jox får återigen börja svara med "Det är ingen brådska, det är ju fortfarande snö ute" istället för den gamla vanliga 45min redogörelsen om varför det ska flygas hit folk från Tyskland och om hur fattig han blir för att få igång den när folk frågar om Porkan.
 
  #16032  
Old 09-07-2011, 06:53 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
På tal om snö, jag började surfa på nya slalomskidor igår. Någon här som har några rekomendationer? Åker nu på ett par K2 Hardside 98mm i midjan med lite rocker, men pga bristen på snö i Verbier förra året så tror jag inte att det går att fixa kanterna mera.
 
  #16033  
Old 09-07-2011, 07:28 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
På tal om snö, jag började surfa på nya slalomskidor igår. Någon här som har några rekomendationer?

Rent allmänt kan jag tipsa dig om att inte surfa på slalomskidor. Det är alldeles för lite yta för att man ska kunna flyta ovanpå vattnet, även med 98 mm. Testa en surfbräda istället, eller i nödfall en snowboard.


Förlåt för min sjukt tråkiga humör men jag är som sagt deprimerad idag och får försöka roa mig på de sätt jag kan. Tidningen Åka Skidor brukar alltid ha rätt så omfattande skidtester för olika kategorier skidor. Vet inte om denna säsongs skidor har testats än men kan vara värt att kika på.
 
  #16034  
Old 09-07-2011, 07:44 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Underbart Strebo. I know the feeling

Jox, är du också deprimerad pga vädret idag? Jag skulle kunna hänga mig själv från Skanstullbron just nu. Och det lär ju inte direkt bli bättre de kommande 9 månaderna...

Sent from my U20i using Teamspeed
Så in i facking helvete. Och på min jävla födelsedag också!! Men häng dig inte från Skanstullsbron helst, snälla, det är redan tvärstopp i trafiken där - kan du inte välja centralbron istället?

Originally Posted by Erppa
På tal om snö, jag började surfa på nya slalomskidor igår. Någon här som har några rekomendationer? Åker nu på ett par K2 Hardside 98mm i midjan med lite rocker, men pga bristen på snö i Verbier förra året så tror jag inte att det går att fixa kanterna mera.
Oj, jag skulle aldrig våga köpa skidor utan att provåka dem! Men jag är ett enormt stort K2-fan, jag är inne på mina tredje K2 Moto nu ... absolut bästa skidan jag åkt på. Men utanför är de lite för lätta tyvärr, och jag är lite för lat att orka bära med mig flera par när man ska flyga.

Jag bukar alltid köpa på sportaffärer i alperna där man får prova innan, man kan ju åka en hel vecka på massa olika och det kostar ingenting om man köper i slutändan Dessutom är det ju långt under halva priset mot hemma, så om man säljer dem när man kommer hem tjänar man ju till och med pengar på det och åker samtidigt alltid på nästa års modell
 
  #16035  
Old 09-07-2011, 07:57 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
På tal om snö, jag började surfa på nya slalomskidor igår. Någon här som har några rekomendationer? Åker nu på ett par K2 Hardside 98mm i midjan med lite rocker, men pga bristen på snö i Verbier förra året så tror jag inte att det går att fixa kanterna mera.
Köp Monoski så lovar jag gräva fram min Giantslalom Snowboard så kan vi fara och erövra backorna i neon spandex dräkter....

The Forgotten Art Of Monoskiing - YouTube
 
  #16036  
Old 09-07-2011, 08:05 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Så in i facking helvete. Och på min jävla födelsedag också!! Men häng dig inte från Skanstullsbron helst, snälla, det är redan tvärstopp i trafiken där - kan du inte välja centralbron istället?



Oj, jag skulle aldrig våga köpa skidor utan att provåka dem! Men jag är ett enormt stort K2-fan, jag är inne på mina tredje K2 Moto nu ... absolut bästa skidan jag åkt på. Men utanför är de lite för lätta tyvärr, och jag är lite för lat att orka bära med mig flera par när man ska flyga.

Jag bukar alltid köpa på sportaffärer i alperna där man får prova innan, man kan ju åka en hel vecka på massa olika och det kostar ingenting om man köper i slutändan Dessutom är det ju långt under halva priset mot hemma, så om man säljer dem när man kommer hem tjänar man ju till och med pengar på det och åker samtidigt alltid på nästa års modell
Grattis på födelsedagen! De fiffigaste brukar ju fylla år i September. Har födelsedag imorgon.

Att köpa skidor utan testa brukar jag syssla med ibland går det bra ibland dåligt. Man åker ju ändå aldrig mera en några veckor med dem. Köper man på nätet kan man ofta sälja dem för samma eller t.o.m. vinst. Tror jag har haft ca 7 par på 5 år.

Monoski är nice. Man ser ju ännu också av dem i Frankrike då någon som var schtekare på 80-talet fastnat där och åker med samma kläder och monoski. Greeejt!
 

Last edited by Erppa; 09-07-2011 at 08:07 AM.
  #16037  
Old 09-07-2011, 09:28 AM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
  #16038  
Old 09-07-2011, 09:58 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
GRATTIS JOX!!!

Originally Posted by Erppa
Grattis på födelsedagen! De fiffigaste brukar ju fylla år i September. Har födelsedag imorgon.

Årets sanning. September är den klart bästa månaden att fylla år i. Den 19 är det min tur
 
  #16039  
Old 09-07-2011, 10:13 AM
EVO's Avatar
EVO
EVO is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 465
EVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond repute
Originally Posted by Chubster
Stefan Liv kan varit med på planet. :/ Tragiskt att förlora ett helt lag så där. Man United förlorade ju delar av sitt lag i en flygkrasch för många år sedan.
 
  #16040  
Old 09-07-2011, 11:07 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Grattis på födelsedagen Jox!
 



All times are GMT -4. The time now is 10:57 AM.