Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #15821  
Old 08-31-2011, 01:32 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Jo märkesvärkstad är bra till en sak och det är stämpeln i serviceboken. Tyvärr är väl detta ett problem i de flesta länder. Fast porscheverkstaden i Helsingfors har jag nog alltid varit nöjd med fast de är sjukt dyra.

Tyska Porsche verkstäder har jag en bra bild av. På min förra bil så hade de skrivit på räkningen om fel på bilen som inte åtgärdats under "fur ihre sicherheit" gillade främst kommentaren att fönsterhissen hade otrevligt ljud + att det fattas några skruvar från plasten under bilen.
 

Last edited by Erppa; 08-31-2011 at 01:35 PM.
  #15822  
Old 08-31-2011, 01:44 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Haha, apropå ingenting så mailade jag till svenska Swissvax som öppnar strax (man kan göra förhandsbeställningar) med ett par beställningar och förväntade mig att bli behandlad som kung med tanke på deras produkter och varumärke.

Ett par dagar senare får jag ett mail som säger typ "Jaha, ok, jag ska kolla .... mvh Swissvax Sverige. Skickat från min iPhone"
 
  #15823  
Old 08-31-2011, 02:03 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
^^ först gör jag dig döv. Sen gör jag så du får sparken. Visst verkar jag schysst?
Originally Posted by jox
Det är inte mer än rätt. Jag såg nog allt hur han ollade din bil när du tittade bort.
Originally Posted by Sideways_swe
typiskt Ludas att dra fram kuken precis överallt....

Be that as it may, en ollning kan ju knappast likställas med en livslång hörselskada plus en avskedning från jobbet??? Framför allt när man varken har könssjukdomar eller missbildningar! Annars hade jag kanske kunnat köpa det... men bara kanske.
 
  #15824  
Old 08-31-2011, 02:36 PM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Originally Posted by jox
Åhå, det vore sjysst om han visste. En 993 Turbo.
Han var visst ute och reste i världen nu enligt morsan, men jag skickade ett mail till han så han svarar väl asap!

Btw nice med en 993 Turbo. Imo en av de snyggare Porscharna tycker jag
 

Last edited by Blackout; 08-31-2011 at 02:38 PM.
  #15825  
Old 08-31-2011, 02:47 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Blackout

Btw nice med en 993 Turbo. Imo en av de snyggare Porscharna tycker jag
Fråga honom hur den går, Om det är bra klös i den.
 
  #15826  
Old 08-31-2011, 03:12 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
  #15827  
Old 08-31-2011, 03:36 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by Sideways_swe
Fråga honom hur den går, Om det är bra klös i den.
beror väl på hurdann dragbil han hittar till trailern
 
  #15828  
Old 08-31-2011, 03:42 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
beror väl på hurdann dragbil han hittar till trailern
hehe

Förstår dock om jox är less på att höra om sin Porsche. Men lite får man retas

Den verkar iaf vara ett monster, helt ombyggd motor från Manthey-racing berättade han. Förstod inte att det var så mycket gjort på den. Kommer nog bli galen den dagen den rullar igen!
 

Last edited by Sideways_swe; 08-31-2011 at 03:48 PM.
  #15829  
Old 09-01-2011, 02:49 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute


Haha ja ni får alltid retas, det är bara alla taktlösa tråkiga jänkare som gör det utan finess som inte får det . . . Karossen är f ö lite Manthey'ad också med rejskaross etc. Den är t ex bredare än OEM (dock inte Rauh-Welt-bred .... än!)
 
  #15830  
Old 09-01-2011, 03:27 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Nice video Felix. Ni var mest bara ute och cruisade eller, du och 0li?
 



All times are GMT -4. The time now is 06:37 PM.