Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #15811  
Old 08-31-2011, 11:31 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha det är förhoppningsvis ingen större fara, det var ingen annan som såg. Jag hoppas bara att min arbetsgivare inte kollar vilka sidor jag har surfat på
 
  #15812  
Old 08-31-2011, 11:36 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
^^ först gör jag dig döv. Sen gör jag så du får sparken. Visst verkar jag schysst?
 
  #15813  
Old 08-31-2011, 12:07 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Blackout
Vad är det för bil du ska ha platsen till? Morbror bor i Stockholm och med hans 8 bilar så kanske han kan ha lite koll på vart man kan vända sig.
Åhå, det vore sjysst om han visste. En 993 Turbo.
 
  #15814  
Old 08-31-2011, 12:08 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
  #15815  
Old 08-31-2011, 12:09 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
^^ först gör jag dig döv. Sen gör jag så du får sparken. Visst verkar jag schysst?
Det är inte mer än rätt. Jag såg nog allt hur han ollade din bil när du tittade bort.
 
  #15816  
Old 08-31-2011, 12:12 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Haha, apropå ingenting så mailade jag till svenska Swissvax som öppnar strax (man kan göra förhandsbeställningar) med ett par beställningar och förväntade mig att bli behandlad som kung med tanke på deras produkter och varumärke.

Ett par dagar senare får jag ett mail som säger typ "Jaha, ok, jag ska kolla .... mvh Swissvax Sverige. Skickat från min iPhone"
 
  #15817  
Old 08-31-2011, 01:02 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Storyn om att äga BMW 335 fortsätter. Fick äntligen tummen *rslet och förde bilen på service. Fick följande diagnos:
Vind orsakar skrammel över 120=de hörde de inte=jaha nå då finns de väl inte
Fönstrena susar vid 160 och fortare=de vågar inte köra så hårt=ehm får väl ta med servicegubben på en åktur
Skramlar på tomgång=de hade ingen aning=WTF det är ju deras jobb
Corner ligths fungerar inte=1500 euro= får väl köpa en strålkastare från ebay istället
Wastegaterna skramlar=4000 euro=jaha de får väl skramla lite då

Great. Det enda positiva var att de diagnosticerade alla dessa fel gratis, de de klarade av vill säga. Har dock någon form av garanti på bilen av säljaren så imorgon får man väl börja förhandla.
 
  #15818  
Old 08-31-2011, 01:05 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Fan vad trist Erppa. Var det hos en auktoriserad BMW-verkstad detta??
 
  #15819  
Old 08-31-2011, 01:23 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Fan vad trist Erppa. Var det hos en auktoriserad BMW-verkstad detta??
Auktoriserad och en av de största återförsäljarna. Tror nog att det löser sig det är ju egentligen inga stora problem, förutom turbona, som inte ännu behöver bytas. De har bara ljud vid kallstart och ljudet orsakar inget tekniskt problem med laddtryck eller liknande, det är bara störande. Men vill ändå försöka få det åtgärdat nu då jag i princip har 6 månaders garanti på bilen som snart går ut. Dock är det inte sagt att de står för de endå ifall det kan anses vara slitage...

Ifall det inte lyckas kommer jag att gasa på som förut tills de rasar och köpa nya från USA för lite på 1200 dollar och någon mindre verkstad får byta dem. Det är ju inte rymdteknik att skruva fast några turbon, även om de ligger besvärligt till.

Edit: Jox hur går det med din 993 fått någon lösning på motorproblemet?
 

Last edited by Erppa; 08-31-2011 at 01:24 PM.
  #15820  
Old 08-31-2011, 01:23 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Det är inte mer än rätt. Jag såg nog allt hur han ollade din bil när du tittade bort.
typiskt Ludas att dra fram kuken precis överallt....



tråkigt med massa fel errpa..
Jag tar aldrig mina bilar till auktoriserad märkesverkstad. Oavsett bilmärke. Dom är oftast helt kassa och dubbelt så dyra.

Porsche-center segeltorp är t.ex ett bra exempel på en inkompetent aukt. verkstad.
 



All times are GMT -4. The time now is 01:14 AM.