Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #15551  
Old 08-23-2011, 12:08 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Okej, jag ger dig den där vinsten.

Lite skrämmande dock att min storlek fascinerar dig så pass mycket att du var tvungen att ta fram måttbandet för att sätta det i lite perspektiv.
 
  #15552  
Old 08-23-2011, 12:18 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Är människan dum i huvudet på riktigt?!?!?!? Jag hade EN kritisk fråga i mitt första mail som jag fortfarande inte fått svar på.


-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Joakim
Skickat: den 17 augusti 2011 20:01
Till: Funktion SPAB Kundservice
Ämne: Vinterförvaring

Hej!

Jag är intresserad av att hyra en vinterförvaringsplats inomhus i något garage i Stockholmsområdet för min sommarbil.

Jag har däremot ett bekymmer - bilen rullar inte för egen maskin utan måste köras på släp. Var kan jag hyra plats någonstans där jag kommer in och ut med biltrailer?


Tackar på förhand!

Med vänliga hälsningar

Joakim


Sent from my BlackBerry® wireless device

------Original Message------
From: Gary Granqvist
To: Joakim
Subject: SV: Vinterförvaring
Sent: Aug 23, 2011 11:49

Hej Joakim,

Det enklast och billigaste alternativet är nog en plats på Byälvsvägen i Bagarmossen, där har vi 8 varmgarage. Fast sektionerad standard kostar 438:-/månad inkl moms och bur plats kostar 500:-/mån inkl moms (kräver ett klass III hänglås).

Detta garage vet jag är poppis för många som uppställningsplats, om Ni önskar ett avtalsförslag eller mer info, går det bra att kontakta kundservice på 08-772 96 55.

Mvh



-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Joakim
Skickat: den 23 augusti 2011 14:02
Till: Gary Granqvist
Ämne: Re: SV: Vinterförvaring

Hej Gary!

Toppen, tack! Och det var inga problem att komma in med släpvagn där? Kan man hyra halvårsvis, t ex mellan november och april?

I så fall tar jag gärna emot ett avtalsförslag!

Tack!
Mvh
Joakim

- -


Hej igen,

Går bra att ha ett start/avslutsdatum, annars är det löpande avtal med 1 kalendermånads uppsägningstid.

Ni kommer sedan få nyckel och tillgång till garaget och portar/grindar och kan köra in bilen själv, dock måste det självklart vara något som får plats i rutan, men ni lämnar väl av fordonet i garaget bara.

Det enklaste är om ni ringer kundeservice uthyrning, så vi kan ta alla eventuella person och adress/telefonuppgifter, för att sedan skicka er ett avtalsförslag. Det görs även en kreditprövning för alla nya hyreskunder.

Telefon kundservice 08-772 96 55 eller till mig direkt på 08-772 96 69

Mvh

- -

Hej!

Så bra. Då har vi med andra ord bara den fundamentala frågan som jag ställde från början kvar - KOMMER JAG IN MED SLÄPVAGN I GARAGET?


Joakim
 
  #15553  
Old 08-23-2011, 12:29 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Fy fan vilken trög snubbe. Men sen heter han ju Gary också...

Min fascination för din storlek går att hänföra till min tävlingsinstinkt och ditt förslag häromdagen att ha en snorrmätning i min lägenhet. Nu känner jag mig ganska segerviss
 
  #15554  
Old 08-23-2011, 12:35 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Mig veterligen har jag absolut inte föreslagit någon sorts snorrmätning i din lägenhet - det låter inte alls som mig och är under min värdighet. Inte för att jag skulle vara särskilt oroad för slutresultatet, utan mer att det kanske vore genant för er.

Däremot har jag ett distinkt minne av hur Strebban föreslog att han skulle strippa inför allt och alla under tiden vi satt i din soffa och åt indianpopcorn och tittade på. Det kändes väldigt obehagligt.
 
  #15555  
Old 08-23-2011, 12:45 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Swedish thread is on fire today
 
  #15556  
Old 08-23-2011, 01:06 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Sjysst väska du tjackat Felix

Fan jag skulle aldrig våga ha en sån där när man flyger etc.
 
  #15557  
Old 08-23-2011, 02:15 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Shit vilken väska ja Hade nog inte heller vågat det, men ofta funderat på hur det vore att ha en sån när man ser andras. Får väl nästan ha nåt skydd runt den eller slits den väl med tiden?
 
  #15558  
Old 08-23-2011, 02:22 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ha, ja det tänkte jag inte ens på. Inte kul att få en reva i den, bagagepackare på flygplatsen är ju inte direkt rädda om saker och ting. Nej, jag tänkte snarare mer på att man skyltar ganska rejält med en sån väska, så om det finns någon klåfingrig person i närheten så lär de ju gå direkt på den och börja rota. Eller stjäla hela schaiten.
 
  #15559  
Old 08-23-2011, 02:23 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
In other news - Erik & Mackan i årets Gumball har börjat! Gumball 3000 med Erik och Mackan - Avsnitt 1 | TV6 Play
 
  #15560  
Old 08-23-2011, 02:26 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Va jox? Du sa ju att du ville se mig uppträda till Papaya Coconut!?
 



All times are GMT -4. The time now is 01:11 PM.