Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #15041  
Old 08-04-2011, 01:25 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Lätt fixat! Du behöver en sån här; Pannlampa för nattorientering | LEDX
 
  #15042  
Old 08-04-2011, 02:40 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
^^ Lätt fixat! Du behöver en sån här; Pannlampa för nattorientering | LEDX
På tal om nattorientering, har ni nångång lyssnat på nattorientering i radio? kanske den dummaste idén nånsin men höll på att skratta ihjäl mig. Dom sitter tyst vid kontroll punkterna och efter att löparen har sprungit förbi viskar dom vem det var Väldigt intressant !
 
  #15043  
Old 08-04-2011, 03:02 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
När vi kom ner till Barcelona vid lunchtid på Måndagen så mötte vi upp en polare som hade fixat boende åt oss. Det var sprillans nytt och knappt färdigt men vi var de första som bodde i vår lägenhet. Jag vet inte om det hade att göra med att det kanske inte riktigt var öppnat eftersom de fortfarande jobbade med några lägenheter eller om det bara var så billigt men vi bodde (förvånandsvärt) billigt tyckte jag. 5kvarter från stranden och långt bort ifrån Las Ramblas (läs: borta från ficktjuvar och zigenare).


Derby Hotels/Loft & Apartments. Här kan ni se fler bilder.


I Barcelona stannade vi i tre dagar, på dagarna göttade vi oss mest på stranden och gjorde väl egentligen så lite så möjligt. Det finns en massa härliga snubbar som springer runt på stranden och säljer öl till en för dryga euron, iskalla pilser serverade för 10-15spänn. Taget tyckte vi - inte så taget tyckte ordningsmakten. Helt plötsligt stod det en snubbe i civila kläder och skrek på oss på spanska. Vi fattade ju såklart ingenting, men när vi frågade varför han tog våra öl så lyfte han upp t-shirten och visade sin pickadoll. Aningen krystat . . .

Käkade Lunch gjorde vi ena dagen på "Champagnerian" som jag föreslog till Adde, helt magiskt gott(godaste burgarn jag käkat) och billigt. En flaska cava för 6euro...och det är ju gott till frukost . Det härliga är att det är ett hål i väggen mer eller mindre.


La Champagneria


På kvällarna var det mest fest och på Tisdagskvällen(?) var vi på Opium Mar, en klubb på stranden där Steve Angelo spelade. Mycket bra upplevelse! Dagarna innan hade Tiësto spelat där.


Opium Mar


Ena kvällen gick vi ut och käkade tapas på en tapas-restaurang som heter Ciudad Condal, skrämmande mycket god mat. Vi åt säkert 6-7olika rätter med påbackning av 2-3st av dom. Vi delade även någon flaska vin och någon öl och hela kalaset gick bara på ~50euro per skalle vilket får anses billigt med tanke på hur mycket man fick för pengarna.


Ciudad Condal


Efter två nätter(eller om det kanske var tre?) i Barcelona dumpade vi vår polare för att åka vidare mot St.Tropez!
Nu hade vi dumpat vår polare i Barcelona vid 13-tiden och styrde kosan mot St.Tropez! Efter uppskattningsvis 890 vägtullar och 9 435euro senare kom vi till Marseille som vi snabbt fräste igenom för att vika av mot "kustvägen" istället för motorvägarna inåt landet. Jag kommer inte riktigt ihåg var någonstans på sträckan det var men vi såg en långtradare som plöjt ner mitträcket och frontat en personbil på andra vägbanan. Helikopter, brandbilar, ambulanser, poliser etc samt 8-9km kö i motsatt färdriktning bjöds det på.


Mos


Mos

Med tanke på att vi inte körde med GPS så uppskattade vi avståndet till troppan till ~45mil....det var 60mil . Så när klockan började närma sig 17-tiden och vi inte hade käkat något tog vi beslutet att "fvck it, vi försöker hitta någonstans att käka och knoppa idag så tar vi en heldag i St.Tropez imorgon". Samtidigt som vi kommer överrens om detta rullar vi in i Toulon som var en alldeles fantastisk stad. Vi parkerade bilen i ett parkeringshus sen traskade runt och raggade upp hotell - tog typ 20min och var inte alls farligt. Tog in på Grand Hotel och gjorde oss någelunda hemmastadda.


Grand Hotel i Toulon!

Sen en enkel middag i hamnen där det hängde massa (okej, 2-3st) svenska flaggor!


Middag i Hamnen (riktigt dåligt foto, jag vet!)

På vägen hem från middagen märkte vi att det var en liten jazz-festival på ett av de många små torgen så vi slog oss ner och tog en öl sen var det dags att slockna.


Jazz-festival

Morgonen efter konstaterade vi att vi inte bara kunde sticka direkt, Toulon var en trevlig ny bekantskap så vi traskade lite på den lokala marknaden sen till ett torg vid hamnen och käkade frukost.


Marknaden i Toulon

Mätta och belåtna så styrdes då kosan(igen) mot troppan.

(Lite väl mycket detaljer kanske men vf, sitter på jobbet och har inte skrämmande mycket att göra....)
 
  #15044  
Old 08-04-2011, 03:20 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha skitbra Strebo. Det är inte för mkt detaljer. Keep'em coming.
 
  #15045  
Old 08-04-2011, 03:48 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Gött Strebban, keep it coming indeed. Och Toulon är fint. Kanske den franskaste staden i Frankrike
 
  #15046  
Old 08-04-2011, 05:12 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Blev för övrigt 5 km löpning följt av 30 min träningscykel i morse. Jag har märkt att om man bara struntar i signalerna som säger "Shit, jag orkar fan inte en meter till" och tänker på något annat så kan man springa 1 km till

Första intrycken av pulsklockan var bra. Kul att se exakt hur det står till med alles. Men det kändes ganska ovant att ha på sig bandet precis under bröstet, för man måste spänna det hyfsat för att det inte ska glida ner .... så det blir ett litet tryck precis där. Kändes inget när man väl sprang men nu efteråt känns det som jag fortfarande har på mig det. Vanesak antar jag.

Den enda nackdelen jag kommit på hittills är att displayen är ganska budget, men det verkar den vara på precis alla, även de för 3-4K. Tänk svartvit Nokia 3210. Antar att det har med batteritiden att göra. Den här ska räcka 10 timmar, men allvarligt talat, 4 timmar hade räckt gott och väl, den laddas upp galet fort och hur jobbigt är det att ladda en klocka liksom. Det är ju ingen mobiltelefon. Men displayen är i alla fall lite otydlig, och siffran som visar pulsen är pytteliten uppe i hörnet (hur kan man prioritera ner pulsmätaren på en PULSKLOCKA?). Har man minsta dåliga syn finns inte en chans att se och man får nästan koncentrera sig för att kunna läsa av den om man är lite andfådd. Sen är det ingen belysning på displayen heller. Men annars grymt bekväm att ha på sig, känns inte alls.
 
  #15047  
Old 08-04-2011, 05:20 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Hur gör tjejer med bandet om de har hängbröst eller enorma sillisar?
Det kanske är pulsklockans sätt att säga till sådana människor att inte ens ska börja springa?
 

Last edited by Ludas; 08-04-2011 at 05:21 AM.
  #15048  
Old 08-04-2011, 05:23 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ja, jag fattar det fan inte heller. Strebban, kan inte du fråga din morsa?

‪Ba dum tssshhh‬‏ - YouTube
 
  #15049  
Old 08-04-2011, 05:25 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Nice Jox! Vad springer du för tempo på 5km? 5-6min/km?

Det där med att skita i signlaerna är så jävla sant! Jag brukar vara M-O-S efter 7-8min när jag springer(värma upp är för töntar så jag börjar alltid "kall") men efter det så är det bara ställa in siktet på hur långt/länge man vill springa. Jag brukar faktiskt sikta på både-och. Mest för att ha något att göra när man springer på löpband, dvs så räknar jag på hur snabbt jag måste springa per km för att klara 8km på 35min t.ex. (börjar ju alltid lunka så det blir lite huvudräkning).
 
  #15050  
Old 08-04-2011, 05:33 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Eftersom det är så grymt kuperat i spåren jag springer så går det inte särskilt snabbt i vissa partier när det är en jobbig backe, så det påverkar hela medelhastigheten eftersom man är fan inte pigg när man kommer upp för backen sen ... men Runkeeper säger i genomsnitt 5.40-5.50. Skulle det vara mer platt mark skulle jag nog komma närmare 5! Kanske får åka till Danmark och testa

Gött med mål, ska också börja sätta upp några. Problemet med löparslingorna här omkring där jag bor är att det är ganska dumma. Om jag skulle fortsätta ett varv till skulle det bli 8 km om jag inte vände mitt på vägen (och det är ju sjukt töntigt), och 5 km är fortfarande ganska jobbigt för att jag ska palla att uppa till 8 km redan nu. Nästa vecka kanske

Så fort jag grejar 10 km hyfsat enkelt (och det ska jag fanimej innan augusti är slut) tänkte jag börja med intervaller och grejer. Brukar faktiskt inte värma upp egentligen heller, men det är 3 minuter rask promenad från dörren till spåret börjar i alla fall och så brukar jag börja ganska försiktigt.
 



All times are GMT -4. The time now is 11:53 AM.