Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #1471  
Old 06-29-2008, 05:58 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by NotSoMiniC
SWEDISH

FRENCH:




j/k
Who are you?
 
  #1472  
Old 06-29-2008, 10:52 PM
NotSoMiniC's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Feb 2008
Location: Nashville, TN
Posts: 704
NotSoMiniC has a reputation beyond reputeNotSoMiniC has a reputation beyond reputeNotSoMiniC has a reputation beyond reputeNotSoMiniC has a reputation beyond reputeNotSoMiniC has a reputation beyond reputeNotSoMiniC has a reputation beyond reputeNotSoMiniC has a reputation beyond reputeNotSoMiniC has a reputation beyond reputeNotSoMiniC has a reputation beyond reputeNotSoMiniC has a reputation beyond reputeNotSoMiniC has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Who are you?
no one of importance
 
  #1473  
Old 06-30-2008, 09:31 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jävla puckade bankhelvete! Har precis bytt från Skandiabanken till Swedbank av olika anledningar. Man ska ha en kod till inloggningsdosan, en till telefonbanken, en till kreditkortet och en personlig kod! Vilket otroligt korkat system, FFS! Sen måste man knappa på den där &/(#€=" dosan vid varenda klick när man är inloggad. En gång för varenda faktura och så en gång till för att bekräfta skiten. Och så ytterligare en gång om det överstiger 5000:- per faktura. CHEESES FARKING KRAJST!
 
  #1474  
Old 06-30-2008, 09:44 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jävla puckade bankhelvete! Har precis bytt från Skandiabanken till Swedbank av olika anledningar. Man ska ha en kod till inloggningsdosan, en till telefonbanken, en till kreditkortet och en personlig kod! Vilket otroligt korkat system, FFS! Sen måste man knappa på den där &/(#€=" dosan vid varenda klick när man är inloggad. En gång för varenda faktura och så en gång till för att bekräfta skiten. Och så ytterligare en gång om det överstiger 5000:- per faktura. CHEESES FARKING KRAJST!
hahhahah finns inget värre än dom där dosorna, så otroligt segt att knappa in varje gång.

997 News; Pappa var och besiktigade bilen idag, de ogillade toningen på sidorutorna och vi måste göra ett bullerintyg trots att massa folk har sagt till oss att det inte behövs. Har jag tur så eren klar på fredag
 

Last edited by PorscheFanatic; 06-30-2008 at 09:47 AM.
  #1475  
Old 06-30-2008, 11:20 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jävla puckade bankhelvete! Har precis bytt från Skandiabanken till Swedbank av olika anledningar. Man ska ha en kod till inloggningsdosan, en till telefonbanken, en till kreditkortet och en personlig kod! Vilket otroligt korkat system, FFS! Sen måste man knappa på den där &/(#€=" dosan vid varenda klick när man är inloggad. En gång för varenda faktura och så en gång till för att bekräfta skiten. Och så ytterligare en gång om det överstiger 5000:- per faktura. CHEESES FARKING KRAJST!
Har swedbank med och det är ettrigt med dosan när man måste logga in på den varje gång en ny kod skall anges. Dock är det smidigt att logga in med en personlig kod istället för dosa. Funkat väldigt bra för mig när jag haft det hittills.

felix: segt med toningen och bullret, men det borde väl vara relativt lätt att åtgärda?
 
  #1476  
Old 06-30-2008, 01:42 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
hahhahah finns inget värre än dom där dosorna, så otroligt segt att knappa in varje gång.

997 News; Pappa var och besiktigade bilen idag, de ogillade toningen på sidorutorna och vi måste göra ett bullerintyg trots att massa folk har sagt till oss att det inte behövs. Har jag tur så eren klar på fredag
Folklore säger att det faktiskt ska fungera att besiktiga bilen med sidorutor ur-monterade. Kan skylla på att de precis stulits eller krossats... Bilbesiktningen vs. Felix:

Buller, ja det är en annan femma. Ser ut som om det blir original-pipor på? hade ni inte någon bekant som kunde bistå?
 
  #1477  
Old 07-01-2008, 03:05 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Trist med besiktningen. Att åka dit på efterkontroll med nervevade rutor och säkringen utryckt är ett trick som alltid funkar Bullerintyg, är det något som måste lagras elektroniskt? Annars är ju Photoshop bra att fixa intyg och kvitton i

Jag gjorde precis samma sak med min bur - den var inte reg.bes med den istoppad, så jag åkte hem och monterade ner den och åkte tillbaka. Han skrattade lite, fattade ju precis vad jag tänkte göra när jag kom hem igen, men sa att "Vi bryr oss bara om hur bilen ser ut när den är här, sen får du gärna åka hem och montera på fyrdubbla turbos for all we care".
 
  #1478  
Old 07-01-2008, 03:07 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
By the way, helvete vad mycket bönder och söndagsförare det var i infartstrafiken i morse tack vare busstrejken. Har aldrig sett så mycket vinterdäck monterade på bilar första juli. Då vet man att folk inte kör så ofta med den ...
 
  #1479  
Old 07-01-2008, 10:41 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
SEB:s internetbank är smidig. En dosa, kod behöver slås in två ggr vid betalning av räkningar.
 
  #1480  
Old 07-01-2008, 10:46 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Trist med besiktningen. Att åka dit på efterkontroll med nervevade rutor och säkringen utryckt är ett trick som alltid funkar Bullerintyg, är det något som måste lagras elektroniskt? Annars är ju Photoshop bra att fixa intyg och kvitton i

Jag gjorde precis samma sak med min bur - den var inte reg.bes med den istoppad, så jag åkte hem och monterade ner den och åkte tillbaka. Han skrattade lite, fattade ju precis vad jag tänkte göra när jag kom hem igen, men sa att "Vi bryr oss bara om hur bilen ser ut när den är här, sen får du gärna åka hem och montera på fyrdubbla turbos for all we care".
Haha, pappa slet av toningen imorse och har fått bullertid imorgon, snart är den körduglig på riktigt! Can't waiiiit!!
 



All times are GMT -4. The time now is 11:21 PM.