Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #14061  
Old 06-03-2011, 07:39 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Herrejesus vad R8 GT var fet som cab! Ligger på topp tre taklösa bilar nu tillsammans med Gallardo och AM DBS
 
  #14062  
Old 06-03-2011, 07:43 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Ohfan, då bjuder jag på att jag framstår som okunnig . Bara fått för mig det...tycker i vilket fall som inte om Q5orna.
Jag håller med, de ser ofta riktigt töntiga ut. Som nästan alla små bilar gör, därav en del av mitt hat mot dem. Har dock sett en Q5 som jag gillade skarpt, som var inne på Carglass samtidigt som min - just den här Audi Q5 2.0TFSI, S-Tronic, Quattro, Fullutr | Stockholm | Blocket

Men alltså, att betala 610,000 kr ny för en liten Q5 ... då måste man ju vara helt rubbad i huvudet.
 
  #14063  
Old 06-03-2011, 08:19 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Precis jox. PM.
 
  #14064  
Old 06-03-2011, 08:33 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jag har alltid gillat Volvo skarpt, tycker deras bilar och motorer alltid varit grymt bra. Hade aldrig tänkt skaffa en XC som ersättare till något annat utan snarare som billig vinter-slit-å-släng om man kan leasa den billigt. Såg dock just att de finns att få med FWD också!! Snacka om pinsamt att ha en SUV utan fyrhjulsdrift
Gillar XC60n också. Tycker den är en rätt skön bil och säkert riktigt vettig att köra som DD. Mina föräldrar är lite inne på att byta in gammelbenzen mot en sån till hösten.
 
  #14065  
Old 06-03-2011, 08:34 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Är i vår lägenhet på Gotland med lite kompisar, precis inhandlat 3 flak miller, 2 bombay, 2 smirnoff, 1000g köttfärs för burgare, kycklingfiléer, engångsgrillar, 10l juice, tryffelsalami, godis etc.. Poolen är varm och volleybollnätet är uppsatt. Life!
Låter som ni har kittat för en riktigt chill dag med andra ord
 
  #14066  
Old 06-03-2011, 10:57 AM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Hallo boys, mycket läsning att ta igen, jag tycker R8 vuxit och det är en mycket trevlig bil! Börjar faktiskt bli sugen på en sån, men garaget måste byggas ut först ;-)

XC 60 nej, nej, nej det känns så sjukt svensson aktivt, det är som att göra som alla andra som inte vågar sticka ut, utan tar det säkra alternativet för att inte hetsa upp grannarna!

N.M.O vi får ta en fika i HBG!

Önskar man var på Gotland med Felix! Miller vid poolen är ju inte fel!
 
  #14067  
Old 06-03-2011, 12:16 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Skall imorgon på dynon med bilen, skall bli intressant och se delvis hur få hästar man har kvar men speciellt hur effektkurvan ser ut. (Bilen är ju chippad).
 
  #14068  
Old 06-03-2011, 01:27 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Hörrrni, Polisen kallas väl för Aina i Sverige, varifrån kommer detta slanguttryck?
 
  #14069  
Old 06-03-2011, 02:08 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Det är blattesvenska, inte slang. Men vi BMW-ägare har ju ganska bra koll på sånt så...

Aina är en förkortning av det turkiska slangordet aynasiz som betyder "utan spegel" och syftar på polisen med betydelsen att de inte har någon skam i kroppen och inte vågar se sig själva i spegeln.

Var nyss ute å spelade lite golf. Det gick så in åt helvetes dåligt. Halva utslagen gick out of bounce men resten av spelet gick helt ok. Fick en massiv bonnabränna på köpet
 

Last edited by Dave S; 06-03-2011 at 02:10 PM.
  #14070  
Old 06-03-2011, 02:40 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Gav just nya kexet en Rolex Lady med rosa urtavla over dinner. Jag är inte mycket för att spexa med materiella ting i största allmänhet, men hon önskade sig en klocka och jag kunde inte låta bli. Förhållandevis gaaaalet billig klocka och från Kaplans, men ändå sanslöst snygg. Och för en tjej som växte upp på västkusten med sin ensamstående mamma som inte hade råd med lösviktsgodis eller kläder som inte var begagnade - det ansiktsuttrycket hon hade när hon öppnade lådan var helt otroligt.

Hade jag varit mer romantisk hade jag berättat om glädjen i hennes ögon när hon såg den och hur kul det är att ge, men eftersom jag är Jox kan jag bara berätta att det blir fett med ligga ikväll nu.

 



All times are GMT -4. The time now is 02:23 PM.