Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #12951  
Old 04-26-2011, 10:21 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jox, nu när du ändå bestämt dig för att sälja 993an förr eller senare. Vad sneglar du på som ersättare? Är det 997 TT som gäller?
 
  #12952  
Old 04-26-2011, 10:23 AM
speedsters's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Feb 2010
Posts: 159
speedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nice
Hahha Jox, har lovat mig själv att inte bränna pengar på en bil förrän jag är lite närmare min examen. Frågar mest för att min morsa var inne på att inhandla ny bil men hon är all over the place, ena dagen frågar hon va jag tycker om Mini Cab och dagen efter vill hon ha en XC90
 
  #12953  
Old 04-26-2011, 10:44 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Jox, nu när du ändå bestämt dig för att sälja 993an förr eller senare. Vad sneglar du på som ersättare? Är det 997 TT som gäller?
Bra fråga, en 997TT vore kul. Den känns dock lite för soft för mig och skulle väl egentligen hellre ha en Sideways-ig GT3a. Men då är man låst till sommarmånaderna, och får köra en vinterbil istället (typ en V70?) så det blir bara hälften så kul per år. Och en 997TT som man ska köra på vintern kan man inte riktigt modda som man vill med chassi m.m. heller, och jag vill inte att den ska sticka ut för mycket. Så jag vete fan ... Kanske en R8 ..... men den ser så GALET exotisk ut.

Man kanske skulle köpa en ny A8 och en fungerande 993TT istället

Originally Posted by speedsters
Hahha Jox, har lovat mig själv att inte bränna pengar på en bil förrän jag är lite närmare min examen. Frågar mest för att min morsa var inne på att inhandla ny bil men hon är all over the place, ena dagen frågar hon va jag tycker om Mini Cab och dagen efter vill hon ha en XC90
Ahhhh, någon har smittat Mrs Speedsters med bilbytar-ADHD Hade jag inte gillat bilar så mycket så hade jag nog köpt en nyare XC70.
 
  #12954  
Old 04-26-2011, 11:12 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Va fan, fixa bara 993an, kör den över sommaren och sälj den till hösten. A8an ska du antingen sälja snart och byta eller köra i botten. Ju längre nya modellen är ute desto mer kommer marknaden fyllas upp när fler och fler byter upp sig.
 
  #12955  
Old 04-26-2011, 11:23 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Haha, visste du ens om att han hade dig blokkad?
Jag fick ett liknande meddelande för ett tag sedan när jag skällde på honom, man har verkligen ingen lust att svara men samtidigt har man ett samvete. Du skulle ju kunna skicka blommor till honom istället?
Haha nej, det som gjorde mig så paff .

Originally Posted by Sideways_swe
^^ fan jag har minsann inte fått nån ursäkt!!

Nån som ska till Uppsala på Valborg?

Aler, speedster ni lär ju vara i Uppsala, vad har ni för planer? Champagnefrukost?

Jag hoppar nog det där med att supa ner mig kl.10. Jag pallar helt enkelt inte hela kvällen då. Vet inte om jag börjar bli gammal eller vad men vid 16tiden vill jag inget annat än sova om jag varit på champagnefrukost. :P
Du får väl säga till honom att du vill ha en urzäkt?!
 
  #12956  
Old 04-26-2011, 11:25 AM
speedsters's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Feb 2010
Posts: 159
speedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nice
Hahah Jox på tal om bilar och att smitta folk med saker så gick jag för inte så jättelänge sen förbi en bilhandlare på väg hem här i Uppsala och ser att de har en SLS inne i hallen. Jag går lite nyfiket in och tar mig en närmare titt. Kommer ut en stund senare och ute i ett hörn av parkeringen ser jag en äldre man som sitter i en parkerad SL. När han får syn på mig får han typ panik och börjar prata snabbt trotts att han är ensam i bilen. Sekunder senare dyker ett kvinnohuvud upp och jag ser att han inte alls var ensam i bilen. . .
 

Last edited by speedsters; 04-26-2011 at 11:27 AM.
  #12957  
Old 04-26-2011, 11:29 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
jag förstår det.

På tal om Audi förresten. Nya A6an är ju riktigt snygg, men jäklar vad stora alla bilar blir. Nya A6an känns ju lika stor som gamla a8an. Ny A8an känns som en, jag vet inte, Hummer H1?
Samma gäller ju för BMW, nya 5serien är gigantisk!
Japp, jag har kört den några timmar nu i helgen. Väldigt fin men riktigt stor och automatlådan var väldigt seg. Iofs så har jag inte kört automat mer än 1-2ggr innan så jag är väl ingen vidare referenspunkt. En 520d Touring var det.
 
  #12958  
Old 04-26-2011, 11:38 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Lite väl liten motor för femman. Minimum är väl 530i/d tycker jag. Inte kört den nya, men gamla 530 gick bra.
Jox hade väl en snikig 525a
 
  #12959  
Old 04-26-2011, 11:42 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ja, min var en 525a, men min var manuell och gick faktiskt fullt tillräckligt. 200 hästar eller vad det var, och inga problem att ligga i över 200 på autobahn med den. Extremt konstig bil för övrigt, förstod inte riktigt hur den var specad - den var fullständigt maxutrustad och kostade en bra bit över 600 smackaroos som ny, men så valde han den motorn.
 
  #12960  
Old 04-26-2011, 11:44 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jo, såklart att den motorn inte gör bilen rättvis. Men 184hk är ju inte fy skam. Det är polarens nya tjänstebil så han hade nog inte så mycket att välja på
 



All times are GMT -4. The time now is 01:20 AM.