Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #12941  
Old 04-26-2011, 10:00 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Sitter och donar med bilförsäkring. Varför envisas alla bolag med att man ska trycka in 18 000 knappkombinationer innan man kommer fram till en person på andra sidan luren.
 
  #12942  
Old 04-26-2011, 10:01 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Grrrrrrrrrrr!! Packningen till vevhuset läcker lite olja på Audin. Man måste rycka av facking hela jävla motorn för att komma dit, byta kamrem och hela skiten. Billigt.
Fy vad surt! Låter inte som en billig historia. Lämnar du till Audi?
 
  #12943  
Old 04-26-2011, 10:05 AM
speedsters's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Feb 2010
Posts: 159
speedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nice
Jox, out of curiosity: är det vanligt med sånna "småfel" som kräver sjukt mycket jobb (och pengar) att ställa till rätta? Beg. A8'or i hyfsat skick är relativt billiga men man vill inte åka på oväntade surprises likt din två gånger per år direkt. . .
 

Last edited by speedsters; 04-26-2011 at 10:06 AM.
  #12944  
Old 04-26-2011, 10:10 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Fy vad surt! Låter inte som en billig historia. Lämnar du till Audi?
Jepp, tyvärr Vill ha en Audistämpel på sånt stort jobb.

Men själva fan att saker och ting ska börja och hålla på nu. Hade tänkt köra bilen ett år till så att nya 7-serien kommer ner lite mer i pris . . . De börjar fortfarande på 600+ om man inte ska ha en snikig diesel som gått tio tusen mil. Då börjar de på 500.

S-klass från 06 är fin också, men de har legat på samma prisnivå i över ett och ett halvt år nu, och lär dyka snart.

Lexus LS?

Och nej jag vill inte byta ner mig i storlek
 
  #12945  
Old 04-26-2011, 10:10 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Grrrrrrrrrrr!! Packningen till vevhuset läcker lite olja på Audin. Man måste rycka av facking hela jävla motorn för att komma dit, byta kamrem och hela skiten. Billigt.
 
  #12946  
Old 04-26-2011, 10:11 AM
speedsters's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Feb 2010
Posts: 159
speedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nice
Sideways - vet inte riktigt va jag ska göra faktiskt. Supa står så klart högst på dagordningen men det där med champagne är inte helt min grej har jag kommit på efter förra året fylleslag på ett champagnegalopp. Tror jag ska hålla mig till min vanliga gin & tonic hela dagen
 
  #12947  
Old 04-26-2011, 10:14 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Fan man borde ju typ ta sig till Uppsala egentligen. Här i Stockholmo händer fan ingenting i jämförelse. Måste man fortfarande ha gästleg för att komma in på nationerna?
 
  #12948  
Old 04-26-2011, 10:14 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jepp, tyvärr Vill ha en Audistämpel på sånt stort jobb.
jag förstår det.

På tal om Audi förresten. Nya A6an är ju riktigt snygg, men jäklar vad stora alla bilar blir. Nya A6an känns ju lika stor som gamla a8an. Ny A8an känns som en, jag vet inte, Hummer H1?
Samma gäller ju för BMW, nya 5serien är gigantisk!
 
  #12949  
Old 04-26-2011, 10:16 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Originally Posted by Sideways_swe
^^ fan jag har minsann inte fått nån ursäkt!!

Nån som ska till Uppsala på Valborg?

Aler, speedster ni lär ju vara i Uppsala, vad har ni för planer? Champagnefrukost?

Jag hoppar nog det där med att supa ner mig kl.10. Jag pallar helt enkelt inte hela kvällen då. Vet inte om jag börjar bli gammal eller vad men vid 16tiden vill jag inget annat än sova om jag varit på champagnefrukost. :P
Planen är just nu Kvalborg på Stockholms nation på fredagen, frukost på valborg i Ekonomikumparken sen antagligen tillbaka till stocken för galopp. Efter det är det oklart, av erfarenhet brukar man vara jävligt trött efter galoppen.
 
  #12950  
Old 04-26-2011, 10:18 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
at Nicke. Det skulle kännas rätt skönt att göra så där . . .

Originally Posted by speedsters
Jox, out of curiosity: är det vanligt med sånna "småfel" som kräver sjukt mycket jobb (och pengar) att ställa till rätta? Beg. A8'or i hyfsat skick är relativt billiga men man vill inte åka på oväntade surprises likt din två gånger per år direkt. . .
Det är dessa satans vintrar som ställer till 99% av felen på bilen - elektronik, framvagn m.m. Men t ex en 7-serien från 07 är likadan. De är inte så våldsamt dyra att köpa längre, men det kostar bra mycket att ha dem. Bara bromsbelägg bak är t ex 6,000 spänn enbart för jobbet.

Hur så, är du spekulant? Den är "felfri". Bra pris, kompis!
 



All times are GMT -4. The time now is 11:31 PM.