Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #12771  
Old 04-21-2011, 12:23 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag gillade faktiskt den Minin jag hade som lånebil för något år sedan extremt mycket, sanslöst kul bil - men just nu känns det som att jag behöver fixa det jag har först. Hade du frågat senare i höst och om jag haft en 997TT/RS eller något och behövde en pendlarbil också så hade jag förmodligen varit väldigt intresserad! Du får hålla på den så länge
 
  #12772  
Old 04-21-2011, 01:27 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Den ska säljas inom 3 månader, så njae...
Är lite småskavanker som jag ska ta tag i nu, byta vindruta, vindrutemotor samt har fälgarna inne på renovering.
Lämnade in de jävla fälgarna för 5 veckor sen, det skulle ta två veckor. Jag hörde inget och nmär jag ringde så klagade de på att de var för skitiga (!) och att det skulle ta två veckor till så nu står bilen med dubbdäck och kan inte köras.

Det var därför jag hade lite panik på att fixa ny bil.
 
  #12773  
Old 04-21-2011, 01:43 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Ser jäkligt fin ut Dave! Grattis igen!

Sen håller jag med dig, det är roligt modda en sak i taget över en längre tid. Blir roligare så
 
  #12774  
Old 04-21-2011, 01:44 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Den ser riktigt clean ut! Grattis igen När vi var på M3-eventet med m5board fanns det en rad olika trimmade 335 där. Åkte med i en vanlig kombi då (den var förresten en hyrbil lol!) och det var fin punsch i den! De andra trimmade hade olika Vishnukit och drog jämt med M3an i full attack mode!

Blir riktigt avundsjuk på er alla som skaffar så fina bilar här i svensktråden Att sluta plugga och börja jobba lockar ju något löjligt nu. Förresten så har jag löst ett utbyte till hösten för att plugga master nere i Frankfurt. Med lite flax kanske man kan hitta någon fin bavarier där nere och ta med hem?
 
  #12775  
Old 04-21-2011, 01:46 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Jag var förövrigt och hämtade GT3an ikväll. FY... SATAN vad den låter bra nu. Har i princip suttit och asgarvat hela vägen hem.

Filmade när min far var ut och provade. Filmen gör inte rättvisa. den är sjukt högljudd.

YouTube - VIDEO0068
 
  #12776  
Old 04-21-2011, 01:48 PM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
^ Din far ger i alla fall järnet! Respect
 
  #12777  
Old 04-21-2011, 01:49 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Satan
 
  #12778  
Old 04-21-2011, 01:54 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Jag var förövrigt och hämtade GT3an ikväll. FY... SATAN vad den låter bra nu. Har i princip suttit och asgarvat hela vägen hem.

Filmade när min far var ut och provade. Filmen gör inte rättvisa. den är sjukt högljudd.

YouTube - VIDEO0068


Damn!!!!!!!!!!!!
 
  #12779  
Old 04-21-2011, 01:59 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Den ska säljas inom 3 månader, så njae...
Är lite småskavanker som jag ska ta tag i nu, byta vindruta, vindrutemotor samt har fälgarna inne på renovering.
Lämnade in de jävla fälgarna för 5 veckor sen, det skulle ta två veckor. Jag hörde inget och nmär jag ringde så klagade de på att de var för skitiga (!) och att det skulle ta två veckor till så nu står bilen med dubbdäck och kan inte köras.

Det var därför jag hade lite panik på att fixa ny bil.
Klagade fälgkillarna på att fälgarna var för skitiga? Eh, blästrar inte fälgfixare alla fälgar som renoveras?! Och även om de inte skulle göra det så brukar inte Turtle Wax' fälgrengöring och högtryckstvätt ta två veckor . . . .

Världens bästa affärsidé just nu känns som att starta en fälgrenoveringsfirma. Det finns typ fem stycken i hela landet, och alla är, 1) svindyra, och 2) oförskämda. Om man fick siffrorna att stämma skulle man starta en firma som renoverade och lackade fälgar för 1,000 kr styck. Man skulle bli miljonär inom ett halvår.
 
  #12780  
Old 04-21-2011, 02:18 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Chubster
^ Din far ger i alla fall järnet! Respect
Farsgubben är väl inte direkt känd för att vara snäll på gasen. :P
 



All times are GMT -4. The time now is 04:41 AM.