Swedish Teamspeeder? Get in here!
Fan vad det är pissigt när man blir vidarekopplad hela tiden....jag är på jobbet nu och en av mina kollegor gör fan inte annat än kopplar typ 90% av alla samtal hon får. Jag har tom jobbat i kundservice själv tidigare och vet hur det där fungerar ....
Hej på er,
Någon som har lite tips till en bra uppsats inom Ekonomi?
https://teamspeed.com/forums/general...-industry.html
Tack på förhand!
Någon som har lite tips till en bra uppsats inom Ekonomi?
https://teamspeed.com/forums/general...-industry.html
Tack på förhand!
Hej på er,
Någon som har lite tips till en bra uppsats inom Ekonomi?
https://teamspeed.com/forums/general...-industry.html
Tack på förhand!
Någon som har lite tips till en bra uppsats inom Ekonomi?
https://teamspeed.com/forums/general...-industry.html
Tack på förhand!
Historisk tillbakasyn på relationen mellan bilen pris samt lönenivån. (Har en liten teori om att bilarna är en betydligt större del av privata ekonomin nu än förr, men relaterar man hk vs lönenivån så är relationstalet ganska samma genom historien)
Hur mycket högre BNP i tyskland är pga Autbahn? (Har hört en teori om att BNP är flera % högre bara enbart tackvare att resande försäljare/alla hinner åstadkomma mera då det är fri hastighet...)
Folks relation till bilen ur ett ekonomiskt perspektiv är ganska intressant. Det är ju hur lätt som helst att skriva 500 sidor
Det har ju visats att om hushållen får sämre med pengar eller att det blir dyrare att köra bil i största allmänhet (bensinpris, trängselskatt etc) så snålar man istället in på annat, semesterresor m.m, snarare än bilen. Det kan man ju dra hur långt som helst egentligen - storstadsfamiljer kontra småstad, att man är mer benägen att lägga pengar på det utan fungerande kollektivtrafik m.m, och i jmf med hur det ser ut utomlands.
Och att konceptet med finansieringen av bilen som sådan är annorlunda i jämförelse med utomlands - hur kan man t ex leasa en ny E-klass i USA för ett par tusenlappar när motsvarande privatleasing i Sverige kostar typ 12,000 i månaden. För samma bil, från samma fabrik.
Och kanske några rader om hur bilisterna mjölkas ekonomiskt - allt från att stockholms trängselskatt bekostar annat än nya vägar till olika länders skatter på drivmedel. Det rör ju i allra högsta grad bilen ur ett eknomiskt perspektiv. Moms på skatten på drivmedel är ju en intressant sådan sak. Finns det t ex någon annan dubbelbeskattning på samma uppenbara vis, eller funkar det bara för att det är bilen och myndigheter utnyttjar att folk behöver den?
Avslutningsvis kan du dra en djup tes om varför folk tror att deras sönderkörda äckliga 996or är värda 400,000 kronor.
Det har ju visats att om hushållen får sämre med pengar eller att det blir dyrare att köra bil i största allmänhet (bensinpris, trängselskatt etc) så snålar man istället in på annat, semesterresor m.m, snarare än bilen. Det kan man ju dra hur långt som helst egentligen - storstadsfamiljer kontra småstad, att man är mer benägen att lägga pengar på det utan fungerande kollektivtrafik m.m, och i jmf med hur det ser ut utomlands.
Och att konceptet med finansieringen av bilen som sådan är annorlunda i jämförelse med utomlands - hur kan man t ex leasa en ny E-klass i USA för ett par tusenlappar när motsvarande privatleasing i Sverige kostar typ 12,000 i månaden. För samma bil, från samma fabrik.
Och kanske några rader om hur bilisterna mjölkas ekonomiskt - allt från att stockholms trängselskatt bekostar annat än nya vägar till olika länders skatter på drivmedel. Det rör ju i allra högsta grad bilen ur ett eknomiskt perspektiv. Moms på skatten på drivmedel är ju en intressant sådan sak. Finns det t ex någon annan dubbelbeskattning på samma uppenbara vis, eller funkar det bara för att det är bilen och myndigheter utnyttjar att folk behöver den?
Avslutningsvis kan du dra en djup tes om varför folk tror att deras sönderkörda äckliga 996or är värda 400,000 kronor.
Kan tyvärr inte så mkt om ekonomi Richard men hoppas du hittar något intressant. Är det andra ring du går i nu? Fortfarande Handels som mål?
Har ni sett bilderna från Tsunamin i Japan på Aftonbladet? Helt sjukt.
Har ni sett bilderna från Tsunamin i Japan på Aftonbladet? Helt sjukt.
Last edited by Ludas; 03-11-2011 at 09:38 AM.
Fronten på Turbon tycker jag är mycket mindre skillnad på jämfört med Carreran före/efter facelift. Jag kan knappt se vad som är gjort, men på t ex en C2 syns det direkt. Men nya LED-lamporna och bakstötfångaren som Jason gjorde känns nästan som ett måste . . .