Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Old Jan 11, 2011 | 09:40 AM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
From: Voiding the warranty
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jag skrev ju monstertenta igår och har stor klinisk examination imorgon. En handledare från skolan samt en tandläkare utifrån kommer stå och titta på och bedöma samt ställa frågor. Tortyren pågår i nästan 2 timmar. Känns ju sådär.
Och för att göra det hela lite bättre så fick vi reda på att vår softa tenta vi har till våren istället kommer att bli ytterligare en stor tenta omfattande allt vi läst och den ska vi ha samma vecka som vi ska lämna in och redovisa våra exjobb. Mitt liv suger så jävla hårt.

Old Jan 11, 2011 | 10:24 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Puh! Fy fan vilken dag. Jag har attesterat två fakturor, fått storstryk på Wii tennis och ska på massage strax och har inte hunnit packa till skidresan på lördag än.

Old Jan 11, 2011 | 11:06 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ta det lugnt i backen bara: Svensk död i lavin i Frankrike - DN.SE

Old Jan 11, 2011 | 11:20 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
From: Sweden
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Redovisning har jag också skrivit en gång i tiden, inte särskilt kul kurs. Har glömt 99% av den. Vad är den svåraste kursen? Makro?
Heh, tror vi missuppfattade varandra lite där. Jag har en redovisning, (presentation om du så vill ) på Fredag. Sen tenta i portföljvalsteori på Onsdag. Det ryktas att ingen klarade den på första försöket förra året, alltid gött att gå och skriva en sån tenta.

Old Jan 11, 2011 | 11:28 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jaha oj, missförstod helt... Låter sjukt med en tenta som ingen klarar. Tycker det är någonting fel med utbildning om mer än 50% kuggar en tenta. Har aldrig fattat varför tentorna i industriell ekonomi eller maskin ska vara så att typ ingen klara de.

Old Jan 11, 2011 | 11:37 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Jo, visst är det lojt. Men vafan, hade det varit enkelt hade ju vilken klåpare som helst kunnat inbilla sig...

Old Jan 11, 2011 | 11:57 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
På sätt och vis ja, men man kan ju också anpassa antagninskraven på programmet för att sålla ut och sen ha mer humana tentor.
Om man kollar på juristlinjen här på SU så ligger tröskeln ungefär vid 18,5 studentbetyg och 1,6 högskoleprov. Jag skulle gissa på att ca 70% får godkänt eller bättre på genomsnittstentan här på programmet.
Å andra sidan är det visserligen bara 20-30% av alla examinerade som får jobb på advokatbyrå eller får sitta ting. Resten hamnar på diverse myndigheter, banker eller andra bolag. Säkert 30% kommer aldrig eller i väldigt liten omfattning jobba med juridik efter utbildningen. Skulle kännas sådär att ha pluggat juridik i 5 år för att aldrig mer jobba inom området...

Old Jan 11, 2011 | 12:04 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Vem vet...jag har pluggat ekonomi till och från i 5år och är inte helt 100 på att det är det jag vill jobba med, det enda jag vet är att det är en jävligt bra grund att stå på. Typ.

Old Jan 11, 2011 | 12:41 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Btw, är jag den enda som snöat in på Robyn - Indestructible? Det är nåt med henne (och September) som är så jävla koolt.

Old Jan 11, 2011 | 02:02 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Ta det lugnt i backen bara: Svensk död i lavin i Frankrike - DN.SE
Ja Frankrike och delar av Schweiz verkar ha gott om snö. Det är sämre i Tyrolen tyvärr

Originally Posted by strebo
Btw, är jag den enda som snöat in på Robyn - Indestructible? Det är nåt med henne (och September) som är så jävla koolt.
Jag vet precis vad det är med dem ... de gör båda ungefär lika dålig musik som de är fula

Thread Tools
Search this Thread

All times are GMT -4. The time now is 02:16 PM.