Swedish Teamspeeder? Get in here!
Jag skrev ju monstertenta igår och har stor klinisk examination imorgon. En handledare från skolan samt en tandläkare utifrån kommer stå och titta på och bedöma samt ställa frågor. Tortyren pågår i nästan 2 timmar. Känns ju sådär.
Och för att göra det hela lite bättre så fick vi reda på att vår softa tenta vi har till våren istället kommer att bli ytterligare en stor tenta omfattande allt vi läst och den ska vi ha samma vecka som vi ska lämna in och redovisa våra exjobb. Mitt liv suger så jävla hårt.
Och för att göra det hela lite bättre så fick vi reda på att vår softa tenta vi har till våren istället kommer att bli ytterligare en stor tenta omfattande allt vi läst och den ska vi ha samma vecka som vi ska lämna in och redovisa våra exjobb. Mitt liv suger så jävla hårt.
) på Fredag. Sen tenta i portföljvalsteori på Onsdag. Det ryktas att ingen klarade den på första försöket förra året, alltid gött att gå och skriva en sån tenta.
Jaha oj, missförstod helt... Låter sjukt med en tenta som ingen klarar. Tycker det är någonting fel med utbildning om mer än 50% kuggar en tenta. Har aldrig fattat varför tentorna i industriell ekonomi eller maskin ska vara så att typ ingen klara de.
På sätt och vis ja, men man kan ju också anpassa antagninskraven på programmet för att sålla ut och sen ha mer humana tentor.
Om man kollar på juristlinjen här på SU så ligger tröskeln ungefär vid 18,5 studentbetyg och 1,6 högskoleprov. Jag skulle gissa på att ca 70% får godkänt eller bättre på genomsnittstentan här på programmet.
Å andra sidan är det visserligen bara 20-30% av alla examinerade som får jobb på advokatbyrå eller får sitta ting. Resten hamnar på diverse myndigheter, banker eller andra bolag. Säkert 30% kommer aldrig eller i väldigt liten omfattning jobba med juridik efter utbildningen. Skulle kännas sådär att ha pluggat juridik i 5 år för att aldrig mer jobba inom området...
Om man kollar på juristlinjen här på SU så ligger tröskeln ungefär vid 18,5 studentbetyg och 1,6 högskoleprov. Jag skulle gissa på att ca 70% får godkänt eller bättre på genomsnittstentan här på programmet.
Å andra sidan är det visserligen bara 20-30% av alla examinerade som får jobb på advokatbyrå eller får sitta ting. Resten hamnar på diverse myndigheter, banker eller andra bolag. Säkert 30% kommer aldrig eller i väldigt liten omfattning jobba med juridik efter utbildningen. Skulle kännas sådär att ha pluggat juridik i 5 år för att aldrig mer jobba inom området...
Ta det lugnt i backen bara: Svensk död i lavin i Frankrike - DN.SE