Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #8981  
Old 01-10-2011, 11:32 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Nope, har en stor klinisk tenta på onsdag, sen en termin till med en mindre tenta i maj. Men till sommaren (om jag nu inte missar alla mina tentor och ****ar upp) så är jag färdig!
 
  #8982  
Old 01-10-2011, 12:18 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Plugga? Tentor?! Vad är det? Vet ni varför en reklamare inte tittar ut genom fönstret på förmiddagarna? (Clarkson-quote)
 
  #8983  
Old 01-10-2011, 12:24 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
För att era kontor är längst ner?
 
  #8984  
Old 01-10-2011, 12:28 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Appropå ngt helt annat så pratade jag med en kompis som snart är färdig polis och han berättade ngt ganska intressant. Rent juridiskt är det snårigt för polisen att bötfälla dig för att du inte har med dig körkortet. För att kunna ge dig böter så måste polisen kunna identifiera dig. Men, om de har lyckats identifierat dig för att kunna bötfälla dig så är du ju identifierad varför de inte kan ge dig bot för att du inte kan identifiera dig.
Han sa att man skulle vara jävligt försiktigt med att pröva den, men jag ska lätt göra det om det händer mig. Ludas, vad är din åsikt om det som vår egen råtta...eh jag menar jurist?
 
  #8985  
Old 01-10-2011, 12:47 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Appropå ngt helt annat så pratade jag med en kompis som snart är färdig polis och han berättade ngt ganska intressant. Rent juridiskt är det snårigt för polisen att bötfälla dig för att du inte har med dig körkortet. För att kunna ge dig böter så måste polisen kunna identifiera dig. Men, om de har lyckats identifierat dig för att kunna bötfälla dig så är du ju identifierad varför de inte kan ge dig bot för att du inte kan identifiera dig.
Han sa att man skulle vara jävligt försiktigt med att pröva den, men jag ska lätt göra det om det händer mig. Ludas, vad är din åsikt om det som vår egen råtta...eh jag menar jurist?
Ha, riktigt kul ju. Ja, testa den först du så får vi se om du får ett skott i benet "i nödvärn". Jag vet att trafikpoliser brukar älska när man käbblar med dem!

Har aldrig sett någon så högröd i ansiktet som när jag blev tagen för otillåten vänstersväng (och mycket mer) av en polis som stod och tryckte bakom en busskur, och när jag sedan blånekade till denna gärning rätt upp i ansiktet på honom. Trodde han skulle dra sitt tjänstevapen.

Polis: Men!! Du svängde ju rakt in här! Och det är förbjudet!
Jag: Vem jag? Nä.
Polis: Menar du allvar?! Jag STOD JU OCH SÅG DET SJÄLV!!!
Jag: Jaha, ja ... det får stå för dig i så fall ...
 
  #8986  
Old 01-10-2011, 12:56 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Haha fan vilket moment 22 David.

Polis: Här får du böter för att du inte kan identifiera dig.
Jag: Jaha, och till vem skriver du böterna?
Polis: Till dig såklart.
Jag: Jaha, så du vet alltså vem jag är? Då får jag väl anses identifierad?
Polis: Ja, jo...alltså....men...du måste ju ha ditt körko....ha en trevlig dag.
 
  #8987  
Old 01-10-2011, 01:02 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
För att era kontor är längst ner?
Nej, en reklamare tittar inte ut genom fönstret på förmiddagen ... för då har han inget att göra på eftermiddagen
 
  #8988  
Old 01-10-2011, 01:19 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Haha Jox. Jag har gjort samma sak fast mot stoppplikt.
*Men det är du som kör på filmen?"
-ja
* men då ska du väl skriva på ändå?
-Nej, jag uppfattade situationen annorlunda. Jag står still
*Men det gör du ju inte
-kanske inte, men det får väl rätten bestämma i så fall, eller hur?

Sen var jag snäll och nämnde åt polisen att hon kanske skulle göra något åt sina framtänder.
 
  #8989  
Old 01-10-2011, 01:56 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha definitivt stand-up material
Typiskt att jag inte ska få vara med på det roliga utan måste grotta ner mig i gråa byråkratiska lagrum för att få tillföra något till diskussionen
Dock är detta med största sannolikhet ingenting man hittar lagboken. Om jag inte är ute och cyklar helt så räcker det med att man kan identifiera sig på något sätt. De kan sedan kolla upp i datorn om du har körkort eller inte.
Vad jag har läst till mig så kan man i de flesta fall komma undan böter för körning utan körkort. Visa upp andra kort som kreditkort etc brukar funka. Om du inte har några kort alls brukar du kunna snacka dig undan om du ger en massa uppgifter om din familj, personnummer osv. Det förutsätter dock antagligen att man är trevlig mot polisen.
Mitt tips är således (tyvärr för er som vill göra kaoz) att vara tillmötesgående och trevlig.
 
  #8990  
Old 01-10-2011, 02:06 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jag och Jox kanske borde flytta till UAE och köra stand up?
 



All times are GMT -4. The time now is 07:51 AM.