Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #8571  
Old 12-20-2010, 03:19 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Haha, satan vad nära jag var att sätta bilen i en stolpe. :lol Kommer i 20-30 km/h på en smågata med en skarp höger. Mitt i den skarpa höger sitter en sån där meningslös skylt som talar om vilken sida om skylten man ska köra på.

Trots knappt styrfart tappar jag totalt greppet i lössnön mitt inne i kurvan och understyr med bestämdhet rakt mot skylten. "Shit, det här kommer gå åt helvete" hinner jag tänka. Som tur var körde jag utan ESPn - så pang, i med sportläge, tvärsvänger vänster och gasen i botten. Får bredställ precis innan och vänder bilen 180 grader in i andra filen. Stannar.

Puh. Alla bilar bakom tittar på mig som om jag är dum i huvudet.

Men precis när jag ska vända tillbaka och fortsätta så kommer en Saab 9-5 ännu långsammare än vad jag gjorde från samma håll jag kom. KA-BRAK! En jävla smäll rakt in i skylten Fronten hängde och en buckla stor som en ladugårdsdörr mitt på huven på hans bil. Ouch.

"Ursäkta", frågar han mig en liten stund senare. "Kan du dra loss mig i dragkroken?". "Nej, jag vill inte bli påkörd, men jag hjälper att putta ut dig framifrån." "Äsch, du blir inte påkörd." "Jo, det blir jag." Tolv sekunder senare, Toyota Avensis, BONK! i hans bakstötfångare. Jag sa inte "Jag sa ju det", men var jävligt nära . . .
 
  #8572  
Old 12-20-2010, 03:25 AM
GrayTT's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: May 2008
Location: MidEast
Posts: 15,199
GrayTT has a reputation beyond reputeGrayTT has a reputation beyond reputeGrayTT has a reputation beyond reputeGrayTT has a reputation beyond reputeGrayTT has a reputation beyond reputeGrayTT has a reputation beyond reputeGrayTT has a reputation beyond reputeGrayTT has a reputation beyond reputeGrayTT has a reputation beyond reputeGrayTT has a reputation beyond reputeGrayTT has a reputation beyond repute
Dono know why but for some reason I feel this is whats going on in here...



Anyways... be safe and marry Xmas
 
  #8573  
Old 12-20-2010, 03:55 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Haha, satan vad nära jag var att sätta bilen i en stolpe. :lol Kommer i 20-30 km/h på en smågata med en skarp höger. Mitt i den skarpa höger sitter en sån där meningslös skylt som talar om vilken sida om skylten man ska köra på.

Trots knappt styrfart tappar jag totalt greppet i lössnön mitt inne i kurvan och understyr med bestämdhet rakt mot skylten. "Shit, det här kommer gå åt helvete" hinner jag tänka. Som tur var körde jag utan ESPn - så pang, i med sportläge, tvärsvänger vänster och gasen i botten. Får bredställ precis innan och vänder bilen 180 grader in i andra filen. Stannar.

Puh. Alla bilar bakom tittar på mig som om jag är dum i huvudet.

Men precis när jag ska vända tillbaka och fortsätta så kommer en Saab 9-5 ännu långsammare än vad jag gjorde från samma håll jag kom. KA-BRAK! En jävla smäll rakt in i skylten Fronten hängde och en buckla stor som en ladugårdsdörr mitt på huven på hans bil. Ouch.

"Ursäkta", frågar han mig en liten stund senare. "Kan du dra loss mig i dragkroken?". "Nej, jag vill inte bli påkörd, men jag hjälper att putta ut dig framifrån." "Äsch, du blir inte påkörd." "Jo, det blir jag." Tolv sekunder senare, Toyota Avensis, BONK! i hans bakstötfångare. Jag sa inte "Jag sa ju det", men var jävligt nära . . .

Skrämmande! Dags att belöna dig själv med en öl!
 
  #8574  
Old 12-20-2010, 03:57 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Kompisen mms:a denna åt mig i morse, nån har tydligen tagit lite mera laidback approach till detta snökaos
 
Attached Images  
  #8575  
Old 12-20-2010, 03:59 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Haha, underbart! Ser varmt och skönt ut! Norrköping?
 
  #8576  
Old 12-20-2010, 04:08 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Haha, underbart! Ser varmt och skönt ut! Norrköping?
Helsingfors förorten Vanda.
 
  #8577  
Old 12-20-2010, 04:37 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
GÖTT! Passet har gått ut. NOICE!
 
  #8578  
Old 12-20-2010, 04:57 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
GÖTT! Passet har gått ut. NOICE!
Visserligen tycker jag att smålänningar borde visa pass när de kommer till Stockholm (och tvingas söka om ett bonn-visum), men du behöver inte ha pass för att åka till hufvudstaden.
 
  #8579  
Old 12-20-2010, 05:15 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Fixade nytt pass förra veckan, tråkigt lång kö, tips är att gå dit på en oklar tid.
 
  #8580  
Old 12-20-2010, 07:12 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Felix; hur lång tid tog det innan du fick ditt? Jag tänkte sticka på söndag....
 



All times are GMT -4. The time now is 04:07 PM.