Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #7741  
Old 10-27-2010, 08:41 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
  #7742  
Old 10-28-2010, 05:32 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Nu är porkan betald, och om det går som det är sagt så ska den towas till martino auto concepts för en massa mods Känns sjukt kul! Väntar på ett prisförslag för att sätta ihop allt och DJ har hjälpt mig kontakta alla, förhoppningsvis får jag lite TS-rabatt Fick för mig att det skulle vara billigare än att frakta hem alla prylar separat till Sverige med tull, moms och allt vad det heter. Ingen brådska heller för pappa hämtade hem en R-klass tidigare i år så vi kan ändå inte tulla in den förrän 1 Jan 2011 så ingen brådis.
 
  #7743  
Old 10-28-2010, 06:12 AM
RickyZone's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Aug 2008
Posts: 217
RickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Handels låter som ett bra val om du vill vara kvar i Sverige. Där får du ett jävligt bra utgångsläge inför framtiden avseende både utbildningen i sig men även ett bra kontaktnät för framtiden.

Här står allt bra till även om jag avskyr kylan och mörkret här i landet. Är du säker på att du inte hellre vill plugga utomlands?
Jo det är precis vad jag känner. Handels skulle passa mig väldigt bra tror jag! Alternativet vore förstås att plugga utomlands, då helst i Kalifornien eller Florida. Dock vet jag inte om jag får en särskilt mycket bättre utbildning där än i Sverige, och då känns det svårt att motivera det. Jag tror att Handels räcker väldigt långt, då det även har bra rykte internationellt sett.
Om jag inte går högskola/universitet utomlands, kanske jag tar en Traineeutbildning utomlands efteråt istället.

Hmm, dags att unna dig en utlandssemester kanske? Visst, vintern är kall och mörk, men det finns ju mycket roligt man kan göra; skidor, bräda, skridskor. Eller så gör man som jag och bygger riktiga spikdäck till cykeln. Galet grepp! Roligaste jag haft på två hjul hittills!
 
  #7744  
Old 10-28-2010, 06:32 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Nu är porkan betald, och om det går som det är sagt så ska den towas till martino auto concepts för en massa mods Känns sjukt kul! Väntar på ett prisförslag för att sätta ihop allt och DJ har hjälpt mig kontakta alla, förhoppningsvis får jag lite TS-rabatt Fick för mig att det skulle vara billigare än att frakta hem alla prylar separat till Sverige med tull, moms och allt vad det heter. Ingen brådska heller för pappa hämtade hem en R-klass tidigare i år så vi kan ändå inte tulla in den förrän 1 Jan 2011 så ingen brådis.
Det går bra nu! Grattis till köpet!


Originally Posted by RickyZone
Hmm, dags att unna dig en utlandssemester kanske? Visst, vintern är kall och mörk, men det finns ju mycket roligt man kan göra; skidor, bräda, skridskor. Eller så gör man som jag och bygger riktiga spikdäck till cykeln. Galet grepp! Roligaste jag haft på två hjul hittills!
Klart man kan ha kul också, längtar till en skidsemester i alperna.

YouTube - Seth Morrison compilation
 
  #7745  
Old 10-28-2010, 07:09 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Jäklar det gick fort! Grattis Felix! Vilka mods ska ni slänga på den?
 
  #7746  
Old 10-28-2010, 07:10 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
  #7747  
Old 10-28-2010, 07:41 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Killen i Adidas-outfitten verkar riktigt bright. "Laserturken" är för övrigt ett jävligt skönt epitet att få, särskilt när man kör den mesta gangsterbilen av dem alla, Cheva TransSport med tre sätesrader . . .
 
  #7748  
Old 10-28-2010, 08:28 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
"Jaa ska göra kaos me han!"
 
  #7749  
Old 10-29-2010, 10:56 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Undra om nya AM Cygnet verkligen bara kommer säljas till nuvarande Aston-ägare. Verkar dumt om de verkligen vill få ned sina snitt-Co2 att sälja så pass begränsat?

Förstår heller inte riktigt hatet mot den bilen här på TS. Det är den första lyxminibilen - kostar den inte vansinnigt mycket så funderar jag seriöst på att köpa en.
 
  #7750  
Old 10-29-2010, 11:38 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Pratade precis med Callisma. Vem som helst får tydligen tjacka den och priset kommer landa runt 35K EUR när den kommer nästa år. Man kan lägga handpenningen redan.

Vad tycker vi om priset? Lite väl kanske? Hade hoppats runt 20K. Det är trots allt samma motor och chassi som Toyota iQ . . .
 



All times are GMT -4. The time now is 01:20 AM.