Swedish Teamspeeder? Get in here!
#762
Här är Brontos Flickr.
PÃ¥skrun wl - a set on Flickr
Han tar mycket bättre kort än vad jag gör, så ta en därifrån. Om du inte orkar leta kan jag ta och lägga upp alla korten sen, vi har städning i brf:en nu, så jag måste ut och jobba om jag inte ska bli halshuggen av grannarna.
PÃ¥skrun wl - a set on Flickr
Han tar mycket bättre kort än vad jag gör, så ta en därifrån. Om du inte orkar leta kan jag ta och lägga upp alla korten sen, vi har städning i brf:en nu, så jag måste ut och jobba om jag inte ska bli halshuggen av grannarna.
#763
Min respekt för Minis ökade massivt idag! Låg bakom en sprillans MCS cab ut mot Vaxholm i förmiddags, och fick kämpa rätt bra för att hänga med.
Sjukt läcker. Jävla skit att tjejen satt bredvid bara ... nu duger inget utom cabben.
In other news, så lyser mer eller mindre alla felsignaler och det piper och viner från instrumenten att allt är trasigt ... men bilen går som tåget. Strange .......
Sjukt läcker. Jävla skit att tjejen satt bredvid bara ... nu duger inget utom cabben.
In other news, så lyser mer eller mindre alla felsignaler och det piper och viner från instrumenten att allt är trasigt ... men bilen går som tåget. Strange .......
#764
På kurviga vägar och med en förare som kan spaka så är de jäkligt svåra att skaka av sig. När vi körde småvägar utanför Båstad så låg iaf jag jämnt med 996orna och hetsade turbon framför mig ganska bra i de kurvigaste partierna. Dock så körde jag med dsc off och körde nog närmare gränsen än de andra
#766
Jag är klar nu!
I de senaste R56, en sådan som Jocke har, så är det 170hk från en turbomatad fyra, samma som sitter i den nya 207rc. Den gör 0-100 på 7.3 och väger 1205kg.
I den jag har, R53an så är det en kompressormatad 4, unik för MCS, som ger 163-170hk beroende på årsmodell. Gör 0-100 på 7.0-7.4, beroende på var du kollar. Väger 1132 kg.
Den nya modellen är lite snabbare, lite större, lite mer bekväm (mycket bättre inredning imho) men man sitter lite högre och den är inte riktigt lika hardcore. Helt klart bättre daily driver, men inte riktigt lika skoj om man verkligen kör. Bromsarna är dock bättre på R56an, på R53an är bromsbyte starkt rekommenderat.
Hursomhelst är båda tokroliga att köra.
I de senaste R56, en sådan som Jocke har, så är det 170hk från en turbomatad fyra, samma som sitter i den nya 207rc. Den gör 0-100 på 7.3 och väger 1205kg.
I den jag har, R53an så är det en kompressormatad 4, unik för MCS, som ger 163-170hk beroende på årsmodell. Gör 0-100 på 7.0-7.4, beroende på var du kollar. Väger 1132 kg.
Den nya modellen är lite snabbare, lite större, lite mer bekväm (mycket bättre inredning imho) men man sitter lite högre och den är inte riktigt lika hardcore. Helt klart bättre daily driver, men inte riktigt lika skoj om man verkligen kör. Bromsarna är dock bättre på R56an, på R53an är bromsbyte starkt rekommenderat.
Hursomhelst är båda tokroliga att köra.
#767
Här har du lite olika bilar att kolla på. Jag hade definitivt satsat på en works-bil om jag skulle ta en R53a.
http://www.blocket.se/vi/15956174.htm?ca=11_s
Cab, tror det är Jörgen här på forumet (med gt3 rs:en) som säljer:
Mini Cooper S cab
GP...mmmm
Mini Cooper S GP JCW
R56:
Mini Cooper S 175 hk
http://www.blocket.se/vi/15956174.htm?ca=11_s
Cab, tror det är Jörgen här på forumet (med gt3 rs:en) som säljer:
Mini Cooper S cab
GP...mmmm
Mini Cooper S GP JCW
R56:
Mini Cooper S 175 hk
#769
mitt baksäte går att fälla i två delar. Om du fäller sätena så har du faktiskt en hel del plats att lasta på. GPn är underbar att köra, men kanske lite hård (inte för din smak, men för frugans) i stan och på landsväg.
#770
Jippi_har_suttit_inne_hela_dagen_för_att_göra_en_b anner_till_Teamspeed_har_inte_kommit_nagonstans_
och_nu_har_jag_missat_hela_denna_underbart_soliga_ dag_i_stockholm._To_top_it_off_sa_har_min_mellansl agsknapp_slutat_fungera.
God_I_love_sundays.
och_nu_har_jag_missat_hela_denna_underbart_soliga_ dag_i_stockholm._To_top_it_off_sa_har_min_mellansl agsknapp_slutat_fungera.
God_I_love_sundays.