Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #6611  
Old 06-02-2010, 05:19 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Fan vad skönt. Min display sprack precis på min iPhone. Jävel vad gött!
Är det någon som fått sin iPhone lagad och hur har ni isåfall gått tillväga?
 
  #6612  
Old 06-02-2010, 05:24 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Har flera kompisar som oxå fick sina skärmar spräckte. En av de sålde sin för typ 2500 kronor om jag inte minns fel.
Sälj den och köp den nya som kommer nån gång i sommar tror jag.
 
  #6613  
Old 06-02-2010, 05:40 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Är det någon som fått sin iPhone lagad och hur har ni isåfall gått tillväga?
Min tjej lämnade in sin på Upplsning av operatrsls - lsa upp unbranding, gratis upplsning av flera modeller! Ls upp din mobil hos Mumien Kostade ca 1300 och de fixade den på 10 minuter. Sjukt bra service, men det svider. Skulle varmt rekommendera dem om du behöver laga. Annars finns ju företag som www.love2recycle.se där man skickar in telefonen för återanvändning. En 3G var värd ca 2500 om jag inte minns fel, men de kan ju vara lite sådär om skärmen är paj...
 
  #6614  
Old 06-02-2010, 05:52 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Ahh, grejen är att jag har en hemförsäkring där allrisk/drulleförsäkring ingår (studenthemförsäkring) och min självrisk är på 900kr. Frågan är bara om försäkringsbolaget vill laga skärmen eller om man får en ny? För som vi alla vet så tar ju en sådan "felsökning & lagning" oftast 5½månad innan man får tillbaka sin tekniska pryl ...
 
  #6615  
Old 06-03-2010, 05:35 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Ahh, grejen är att jag har en hemförsäkring där allrisk/drulleförsäkring ingår (studenthemförsäkring) och min självrisk är på 900kr. Frågan är bara om försäkringsbolaget vill laga skärmen eller om man får en ny? För som vi alla vet så tar ju en sådan "felsökning & lagning" oftast 5½månad innan man får tillbaka sin tekniska pryl ...
Du skulle ju kunna "råka" tappa den en gång till så att mer än bara skärmen pajar. Om den inte fungerar överhuvudtaget borde ju försäkringen täcka en ny. Men ring försäkringen först och berätta att den är helt sönder osv innan du verkligen pajar den. Vore trist om de av någon anledning säger att den inte täcks och du redan har "tappat" den.
 
  #6616  
Old 06-03-2010, 08:33 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
En cool grej som händer i helgen- 11 st ryska bilar som kör dom där rejsen på motorväg och på flygrakan med bla trimmade switzer gtr,porschar och veyrons osv kommer till sverige för att köra mot svenska bilar på GTboard. Dom lastade bilarna på ett jumbo och flyger hit
 
  #6617  
Old 06-03-2010, 09:35 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Du skulle ju kunna "råka" tappa den en gång till så att mer än bara skärmen pajar. Om den inte fungerar överhuvudtaget borde ju försäkringen täcka en ny. Men ring försäkringen först och berätta att den är helt sönder osv innan du verkligen pajar den. Vore trist om de av någon anledning säger att den inte täcks och du redan har "tappat" den.
Svensson som man är så kan man fan inte ljuga. Tro mig, jag försökte . Jag ringde och sa som det var, så dom ville ha in den för att se om dom kan reparera, men hon sa att det brukar ta runt en vecka så jag drog dit och lämnade in den. En vecka utan mobil är rätt skönt, körde liknande förra året .
 
  #6618  
Old 06-03-2010, 09:47 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
En cool grej som händer i helgen- 11 st ryska bilar som kör dom där rejsen på motorväg och på flygrakan med bla trimmade switzer gtr,porschar och veyrons osv kommer till sverige för att köra mot svenska bilar på GTboard. Dom lastade bilarna på ett jumbo och flyger hit
Jasså? Då blir de lite mer drag på Gustavs flygraka.
 
  #6619  
Old 06-03-2010, 10:03 AM
EVO's Avatar
EVO
EVO is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 465
EVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
En cool grej som händer i helgen- 11 st ryska bilar som kör dom där rejsen på motorväg och på flygrakan med bla trimmade switzer gtr,porschar och veyrons osv kommer till sverige för att köra mot svenska bilar på GTboard. Dom lastade bilarna på ett jumbo och flyger hit
Coolt. Kul att dom äntligen får dit en Veyron.
 
  #6620  
Old 06-03-2010, 02:09 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
En cool grej som händer i helgen- 11 st ryska bilar som kör dom där rejsen på motorväg och på flygrakan med bla trimmade switzer gtr,porschar och veyrons osv kommer till sverige för att köra mot svenska bilar på GTboard. Dom lastade bilarna på ett jumbo och flyger hit
Jävlar vad ballt. Ska du dit eller? Var ligger egentligen flygbanan om man skulle vilja titta på?
 



All times are GMT -4. The time now is 02:45 AM.