Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #6261  
Old 04-05-2010, 09:25 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Bronto som fotat (och jag som retuscherat utan varken tålamod eller talang). Mycket leksak - mycket bil. Förresten någon som vet om man kan konvertera en bil till eldrift här i Sverige? Hade varit grymt coolt att bygga om Landcruisern till miljöbil

 

Last edited by mbolo; 04-05-2010 at 09:29 AM.
  #6262  
Old 04-05-2010, 10:47 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Bronto som fotat (och jag som retuscherat utan varken tålamod eller talang). Mycket leksak - mycket bil. Förresten någon som vet om man kan konvertera en bil till eldrift här i Sverige? Hade varit grymt coolt att bygga om Landcruisern till miljöbil

Najs!


Gällande konverteringen så läste jag i ?Bilsport? om en konverterad Volvo, så torde vara möjlgt. Här är samma bil Bilen fick en nystart med el
 
  #6263  
Old 04-06-2010, 11:58 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
4 sidor innan amerikanarna tog upp andra världskriget mot Sinan i tråden om skotten i irak. Trodde det skulle gå fortare...
 
  #6264  
Old 04-06-2010, 02:08 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
4 sidor innan amerikanarna tog upp andra världskriget mot Sinan i tråden om skotten i irak. Trodde det skulle gå fortare...
har suttit och läst tråden jag me, skrev ett långt inlägg till stoppie men orkade inte ge mig in i diskutionen (fegade ur) och postade det aldrig. jag ska fan sluta läsa alla politik och krigstrådar på det här forumet. dom flesta sjunker som stenar när man läser vad dom skriver och hur dom har taggarna utåt så fort man ifrågasätter usa...
 
  #6265  
Old 04-06-2010, 06:01 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag blev neg reppad av Hossfly. Han skrev "is it really that difficuly?".
Kan nog vara sista gg för mig oxå jag ger mig in i sådan skit...
 
  #6266  
Old 04-06-2010, 06:12 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
De är inte så demokratiska. Man kan prata om demokrati, men ifrågasätter man ngt som ledningen för landet gör, så är man terrorist. Inte riktigt öppensinniga en del.
 
  #6267  
Old 04-07-2010, 02:33 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Gillar sista utvägen; "Andra världskriget" eller "Du har inte varit där, så du har inte rätt att uttala dig.". Enkelt att föra en bra diskussion då. Det som irriterar mig är egentligen inte själva videon, men att dom försökt hålla videon hemlig så länge.
 
  #6268  
Old 04-07-2010, 03:22 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Sant.

Håller med om att man absolut ska iaktta omständigheterna, och kanske inte förstår allt som civil, och att soldaterna kanske inte gjorde fel över huvudtaget - vem vet. Och ja, medierna är riktigt trötta rubrikmakare och hittepåare. Någon svensk dumskalle till krigsprofessor började ropa "krigsförbrytelser" i Aftonbladet (förmodligen tillskruvat så in i helvete av journalisten) och det störde mig om möjligt ännu mer än TS-tråden.

MEN. Konceptet att man inte ska uttala sig om man inte är stridspitt på TS är som att säga att bara för att du inte är kirurg får du inte ha en åsikt om healthbill'en.

Så fort något på den här sajten omfattar krig, vapen eller politik i största allmänhet kommer först vågen av alla sjukt läskigt trångsynta in och gör de första posterna och gapar och skriker om 5th amendmant eller att Obama är värre än Mao. Oftast både och. Om någon sedan ifrågasätter någonting över huvudtaget, eller ens avviker en aning från skygglappsmentaliteten, blir det lynchstämning, neg reps, sjukt stötande taggar i tråden och en gemensam stämning att denne borde skjutas på öppet torg. Samma post avslutas ofta också med att "Islam suger. Men God bless!". Gärna också av en sponsor som samtidigt representerar ett företag - tänk er om Nisse@PorscheSegeltorp skulle göra samma sak på Autolife. Det skulle ju bli rubriker i AB av det också - "fundamentalistisk jihad-extremhöger-gun-nut-stridspitt driver hatgrupp på Internet".

Jag såg BBC-dokumentären "World's Most Hated Family" igår med den galne pastorn Phelps och hans familj. Herregud vilka läskiga människor. Men så slog det mig tio minuter in i den att ibland är samma typ av människor bra mycket närmare. Typ, på Porscheforum på nätet.
 
  #6269  
Old 04-07-2010, 03:31 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Nu är tråden låst men jag hann få 2 neg reps eftersom jag ställde en fråga som ingen riktigt kunde besvara.
Jag tror fortfarande att soldaten bara sa att de skjuter så att han snabbare skulle få tillåtelse att gå in och meja ner alla. Men detta har jag inte ens antytt i tråden, ställde bara en enkel fråga och för det får man PM som säger "you are an asshole".
Hade ingen aning om att det fanns så mkt rednecks i detta forum...
 
  #6270  
Old 04-07-2010, 04:09 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Håller med varenda ord du skriver Jox
 



All times are GMT -4. The time now is 10:15 AM.