Swedish Teamspeeder? Get in here!
Inte för att någon lyssnar längre
men jag börjar nästan ångra min poseur-idé som började med "... men det är ju bara stötfångaren och huven".
Sitter med en ny följesedel från Din Bil på 43,000 kr, och det är bara för allt smått bakom - typ ny säkringsmekanism till kylaren, ny hållare, de två undre grillarna, nya fästbultar, täckkåpan till nya grillen etc . . . Iofs inkl. S6-ans LED-ljus. Men ändå.
Skönaste är ändå adaptiva bi-strålkastarna för 24,500. Styck. Men det ingick inte i den där summan.
Det här kommer fan gå på över hundra tusen. Och nu börjar ju S8-orna bli billiga. Hade jag väntat fem månader och istället lagt på 150,000 hade jag ju kunnat köpa en istället
men jag börjar nästan ångra min poseur-idé som började med "... men det är ju bara stötfångaren och huven". Sitter med en ny följesedel från Din Bil på 43,000 kr, och det är bara för allt smått bakom - typ ny säkringsmekanism till kylaren, ny hållare, de två undre grillarna, nya fästbultar, täckkåpan till nya grillen etc . . . Iofs inkl. S6-ans LED-ljus. Men ändå.
Skönaste är ändå adaptiva bi-strålkastarna för 24,500. Styck. Men det ingick inte i den där summan.
Det här kommer fan gå på över hundra tusen. Och nu börjar ju S8-orna bli billiga. Hade jag väntat fem månader och istället lagt på 150,000 hade jag ju kunnat köpa en istället

Alltså, inte för att vara petig, men tuning gör väl bilen snabbare.
Allt jox har gjort är att göra den snyggare. Det är styling, ungefär som det här:

Själv, öhm, har man ju bara lagt pengarna på saker som gör bilen snabbare. En av Jox strålkastare hade fan gett mig 40 extra hästar
Iofs blir ju dock inte min lika snygg som:

Jox, se till att ta bilder så fort du monterat allt.
Allt jox har gjort är att göra den snyggare. Det är styling, ungefär som det här:
Själv, öhm, har man ju bara lagt pengarna på saker som gör bilen snabbare. En av Jox strålkastare hade fan gett mig 40 extra hästar
Iofs blir ju dock inte min lika snygg som:
Jox, se till att ta bilder så fort du monterat allt.
Jag har lyckats hitta lite fler saker att lägga pengarna på:
re-mapped speed limiter 334 hp (246 kW) €800
Supercharger conversion 420 hp (309 kW)
quattro 19,425.00 EUR
Supercharger conversion 450 hp (331 kW)
quattro 27,659.00 EUR
Supercharger conversion 500 hp (368 kW) quattro
incl. piston, exhaust system from manifold back 30,395.00 EUR
re-mapped speed limiter 334 hp (246 kW) €800
Supercharger conversion 420 hp (309 kW)
quattro 19,425.00 EUR
Supercharger conversion 450 hp (331 kW)
quattro 27,659.00 EUR
Supercharger conversion 500 hp (368 kW) quattro
incl. piston, exhaust system from manifold back 30,395.00 EUR
Last edited by Dave S; Jan 2, 2010 at 05:34 PM.
Absolut. Lär dock ta ett tag, ska hoppa runt en del nu i januari men i februari bör allt vara på plats.
Har tittat på lite åka-fort-grejer men tycker inte det är värt pengarna. Kostar bra mycket att öka bara 25-30 hästar och det lär man ju inte märka ett skvatt av. Däremot måste jag hitta ett fyrpipigt avgassystem för att passa bakstötfångarens nya stora gluggar, så där kanske man kan hitta ett par hästar eller två. Har mailat TC-Concepts - vet inte om det ger något men det låter rätt trevligt:
http://www.youtube.com/watch?v=wF-jad9Q3A0
Har tittat på lite åka-fort-grejer men tycker inte det är värt pengarna. Kostar bra mycket att öka bara 25-30 hästar och det lär man ju inte märka ett skvatt av. Däremot måste jag hitta ett fyrpipigt avgassystem för att passa bakstötfångarens nya stora gluggar, så där kanske man kan hitta ett par hästar eller två. Har mailat TC-Concepts - vet inte om det ger något men det låter rätt trevligt:
http://www.youtube.com/watch?v=wF-jad9Q3A0

Och nja, dom där SC-kitten är ju helt sjukt dyra. Undrar om det är någon som köpt ett, ever? Alla Youtube-klipp lär ju vara deras egna demobilar.