Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #5551  
Old 11-23-2009, 01:27 PM
PorscheFanatic Junior's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm
Posts: 414
PorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond repute
Epic fail
 
  #5552  
Old 11-24-2009, 09:00 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
WTF!!!!!!!!!

Blev just stoppad av TVÅ polisbilar mitt i smeten i Norrtull med ett jävla pådrag - en civil Vito-piket och en 9-5 Kombi. 5 poliser hoppar ur bussen och springer fram och ber om körkort medan en annan som hoppade ur Saaben står och tittar bak på bilen. Undrade vad fan som var på gång och tänkte skräckscenarion att A8an kanske är stulen. Shit pommes frites, har jag köpt en stulen bil!?

"Har jag gjort något?" frågade jag, uppenbart helt oförstående och funderade på om jag hade råkat dra någon linje eller något av misstag. Men det är ju ganska svårt när man svänger av mot Norrtull från E4:an och det är en enda stor jäkla röra och alla kör hur som helst, för det finns inga linjer.

De börjar gapa och skrika om att bilen är oskattad och obesiktigad och att det är olovlig körning och att jag inte är klok som åker omkring sådär. Tänkte vad fan - jag visste att det var på gång med skatten men att det var först i december eftersom jag inte fått fakturan ännu. De gick in i piketen och gjorde vad dom nu gör där inne, jag sitter säkert 10 minuter och väntade.

Den kaxigaste flöjten kommer tillbaka med mitt körkort efter en stund, säger att jag ska vara riktigt glad att jag inte blir rapporterad, och att jag ska köra jäkligt försiktigt. (Jag satt i telefon när jag blev stoppad och körde väl i 25 km/h).

Funderade på hur fan jag kunde slarva bort BÅDE fakturan för skatten och skattemärket, och undrade om jag ens hade försäkring, men jag var helt säker på att jag inte fått några fakturor än! Fattade absolut ingenting! Hade dem slagit fel regnummer? Det kan man väl inte göra när fem personer står och kollar på skylten?!

Tillbaks på kontoret, märkbart konfunderad slår jag upp bilen på Vägverket och så står det såhär:

Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja
Årsskatt, kr: 2916
Återbetalning vid avställning, kr: 243
Betalningsmånad/er: december

Vad fan?!?!? Jag är ju skattad till och med december?!?!?
 
  #5553  
Old 11-24-2009, 10:14 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Lol, polisen borde försöka klara upp dubbelmordet i Linköping istället för att lolla omkring sådär... jävla skojare
 
  #5554  
Old 11-24-2009, 10:36 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
haha ja fy fan, endel snutar har verkligen inge bättre för sig. Har ett antal historier själv om griniga snutar
 
  #5555  
Old 11-24-2009, 12:13 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Det är bara på grund av den tidigare incidenten, de har stenkoll på dig nu serru
Sen hjälper det nog att jag ringde och tipsade polisen om att du smugglade thailändskor i din baklucka...
 
  #5556  
Old 11-24-2009, 12:56 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Hahaha de poliserna måste ju ha tappat det! De måste väl haft så långtråkigt att de bara ville terrorisera nån random bilist
 
  #5557  
Old 11-24-2009, 01:45 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
En schtekare i en A8, vilken polis hade inte stannat honom?
 
  #5558  
Old 11-24-2009, 02:04 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ännu sjukare blir det! Ringde till trafikpolisen Norrmalm och frågade vad som hände och om deras datorer har något galet om min bil - slipper helst att bli inprejad i framtiden för något som inte stämmer. "Nä, de måste väl ha ha gjort något misstag då eller nåt ...." sa någon riktigt trött trafipax jag äntligen kom fram till efter att ha blivit omkopplad i ungefär en timme, ungefär lika intresserad av att höra min historia som jag är när min farmor berättar om grannens sjukdomar.

Hade jag inte haft så mycket på G just nu hade det varit väldigt kul med en anmälan om trakasserier . . .
 
  #5559  
Old 11-24-2009, 06:00 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jävla MW2, det knullar (man fick inte skriva fuucka )upp min dygnsrytm...å allt det lidandet bara för att bli ihjälskjuten av nån skrikande amerikansk 10-åring.
 
  #5560  
Old 11-25-2009, 03:36 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Haha David. Blir du mos?
 



All times are GMT -4. The time now is 10:48 AM.