Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools

Search this Thread

Old Sep 3, 2009 | 09:58 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm, Sweden
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Skönt att höra att mina grannar har svininfluensan hela familjen och att deras barn springer ut och hälsar på mig när jag plingade på för att låna en nyckel...

Old Sep 4, 2009 | 04:33 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
From: Sweden
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
HELSINGFORS. Bilar är som kvinnor – de finns för olika ändamål.

Sa Audis försäljningschef Esko Kiesi.

Och förlorade jobbet.

I dag ångrar Esko Kiesi, 59, sin intervju med den finska damtidningen Anna.

”Viktigast på bilen är fjädringen och däcken. Viktigast på kvinnan är vrister och skor. Man kan säga att alla egenskaper på bilen också finns hos kvinnan. Jag behöver kvinnan till det hon är skapt för, att behaga mannen och vara eftertraktad. När kvinnan vägrar städa eller stryka mina skjortor är det ett tecken på att förhållandet börjar ta slut.”

Hot om bojkott

Esko Kiesi, som är frånskild och har två vuxna barn, sa också:

”Kvinnor är sämre chefer än män för att de blandar in känslor i sammanhang där de inte hör hemma. Kvinnan klarar allt utan mannens hjälp, förutom när det gäller teknik och fysik. Jag kan inte förlåta en kvinna som självförvållat blir fet.”

Efter ett dygn av bojkotthot mot Audi lämnade försäljningschefen i går in sin avskedsansökan.
Källa; Kvinnoförakt kostade Audi- chefen jobbet | Jobbet | Wendela | Aftonbladet

Gött jävla psykbryt....

Old Sep 4, 2009 | 07:19 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
From: Hellsinki
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Detta är så absurt. Har träffat honom flera gånger och det är en verkligt trevlig man med hög moral och etik, och tror starkt på att de kommentarer han sagt (som han kanske inte borde ha gjort) var menat på ett humoristiskt sätt, så som man jokar män emellan. Sedan blev det ju ett helvetets media hype om det, vilket resulterade i att han sade upp sig själv.

Tack vare denna man har även finska Alpina sporten och Seglingen kunna ta sig upp från klaveret (Audi sponsorerar starkt i de kretsarna, med strikta krav på framgång)

De där citaten är väl också av den värre sorten och inte hela intervjun, som egentligen publicerades i en damtidning under kategorin "männens syn på kvinnor"

Old Sep 4, 2009 | 07:42 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
From: Sweden
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Väldigt tråkigt att det blivit såhär då, för den synen jag får av honom är att han verkar vara en fantastiskt rolig snubbe men också helt jävla blåst i skallen

Old Sep 4, 2009 | 10:32 AM
Holmer's Avatar
Teamspeed Member
Holmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the rough
Haha, grym bokintervju, får mig att längta efter filmen:

YouTube - http://mogis.se/

Old Sep 4, 2009 | 11:23 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Holmer
Haha, grym bokintervju, får mig att längta efter filmen:

YouTube - http://mogis.se/
Läste boken nyligen, när är filmen på kommande?

Old Sep 4, 2009 | 11:39 AM
Holmer's Avatar
Teamspeed Member
Holmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the rough
YouTube - OwlwoodProduction's Channel

finns lite teasers där. vet inte när filmen kommer, borde vara rätt snart.

Old Sep 4, 2009 | 12:03 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
I slutet av trailern stog det biopremier Januari 2010

Old Sep 4, 2009 | 01:57 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
From: Gothenburg, Sweden
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Nu är bilen såld! Har flyttat in till Göteborg nu i sommar och försäkring+parkering blev rätt dyrt när den inte är miljöbil och att jag bor i stan. Känns väldigt skumt för jag har inte riktigt hajat att den är borta än..

Har kollat på Smart en del, men vet inte om jag ens behöver någon bil. Ska testa ett tag och se hur det är att åka kollektivt hehe

Sista bilden jag kommer posta på den:

Old Sep 4, 2009 | 06:41 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Nu är bilen såld! Har flyttat in till Göteborg nu i sommar och försäkring+parkering blev rätt dyrt när den inte är miljöbil och att jag bor i stan. Känns väldigt skumt för jag har inte riktigt hajat att den är borta än..

Har kollat på Smart en del, men vet inte om jag ens behöver någon bil. Ska testa ett tag och se hur det är att åka kollektivt hehe

Sista bilden jag kommer posta på den:
Aww.. TT RS ihop kanske? Annars kan vi alltid fota FJ40 i leran till helgen...

All times are GMT -4. The time now is 12:24 PM.