Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #4521  
Old 05-24-2009, 01:40 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
..och två vakter som inte als e med på grejen. Glöm inte det
 
  #4522  
Old 05-24-2009, 01:44 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Vad var det ni vaktade förresten? Det finns ju inga vandaler som skulle ställa till bråk och oreda med hundra enligt uppgift snygga flator som gets it on precis bredvid. Och det lär ju inte vara några våldtäktsförsök eftersom alla ändå gör allt med alla. Och om det är en klubb så kommer väl ingen objuden över huvudtaget. Jag börjar fundera på om du verkligen jobbade igår. Eller om du var där på din fritid . . .
 
  #4523  
Old 05-24-2009, 01:52 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Tydligen så hade en liknande fest blivit attackerat av ett gäng skinheads i Hbg, så de ville ha vakter nu. Främst var det för att inte oinbjudna skulle ta sig dit då lokalen låg relativt centralt och det faktum att varje kvadratcentimeter av Lund kryllar av fulla studenter på jakt efter en efterfest varje fredag och lördag vid 2-3 snåret.

Var ju inte bara flator, tror alla iaf var bi, sen var det en hel del män (20-60 år) där också. Kort sagt ngn slags mild **** fest.
 
  #4524  
Old 05-24-2009, 01:54 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Vad gör ni egentligen om det dyker upp skinheads eller en stor grupp oinbjudna? Tvivlar inte på din badass-ness, men kommer det in en 30-40 stycken blir det ju en ganska sticky situation om man bara är två. Har det hänt?
 
  #4525  
Old 05-24-2009, 01:56 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Haha, min badassness har inget att sätta emot.
Vi kan ju ta hand om situationer då större grupper kommer och försöker gå in. Vi säger att de inte får etc. Skulle då alla börja slåss (och det var asfulla Svenne Banan-grabbar) så kan man väl klara sig ur det, men kommer det ett gäng skinheads så ringer man snuten och låser in sig/springer.

Har väl som mest haft en 2-3 pers mot mig i slagsmål, men då har alltid backup varit 10 sekunder bort och inga direkta slag har hunnit utdelas. Vi som vakter slåss ju aldrig, utan brottar ned/tar grepp eller skapar avstånd.
Sen jobbar jag ju inte på Stureplan eller i Malmö utan mestadels privata tillställningar eller mot studenter. Är ju en helt annan värld gällandes slagsmål och vapen här.
Vi jobbar mer proaktivt, har en helt annan fyllenivå och är trevliga. Större delen är att säga till folk innan de blir för fulla än att bära ut folk när de är det.
 

Last edited by Dave S; 05-24-2009 at 02:01 PM.
  #4526  
Old 05-24-2009, 02:04 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jobba som vakt hade jag aldrig klarat av, så fort det börjar hetta till lägger jag benen på ryggen direkt!
 
  #4527  
Old 05-24-2009, 02:09 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Hehe, att inte banga, kunna tänka och handla snabbt och göra flera saker samtidigt är bra mycket viktigare än t.ex. storlek.
Jag är fan inte stor, men har aldrig lidit av det. Sen har man ju alltid några biffar med i laget för att visa upp om det hettar till. Oftast kan muskelberg provocera mer än de hjälper.
 
  #4528  
Old 05-24-2009, 02:17 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jo det kan jag tänka mig. Ser man en stor vakt tänker man ju mer eller mindre att han är en hjärndöd köttbit men om man däremot ser en mindre vakt/normal så inser man ju att personen ifråga har något innanför pannbenet eftersom den bevisligen kan handskas med större folk än sig själv.

Oavsett var jag är ute så brukar jag alltid hälsa på vakterna jag stöter på i början av kvällen och likadant när jag går hem. Det blir så mycket trevligare att vara på krogen då.
 
  #4529  
Old 05-24-2009, 02:19 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Rätt spännande det där ändå. Du måste se en hel del kul grejer. Jag är nog mer åt Strebo-hållet. Kanske inte lägger benen på ryggen med en gång, men är rätt bra på att hålla mig undan. Hade jag batong kan jag nog brösta upp mig en del, men att stå där utan något alls känns tveksamt.

Hur funkar det - har du egen firma och är knuten till en central som sköter bokningar etc?
 
  #4530  
Old 05-24-2009, 02:29 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Har inte batong eftersom vi jobbar slutet sällskap. Det är alltid trevligt med folk som hälsar och är trevliga. Sånt tjänar man en jävla massa på om det händer ngt.
Jo, man ser en jävla massa kul saker när man jobbar. Har ju en hel del roliga historier kan jag säga

Upplägget varierar väldigt mycket, om man är knuten till en arrangör som fixar resten (Dj etc) eller om man direkt får lön av företaget/sällskapet/kåren man jobbar för. Vissa vakter kör firmor, vissa kör svart. Det är väldigt varierande.
 



All times are GMT -4. The time now is 01:44 PM.