Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Old Feb 2, 2009 | 03:22 PM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
From: Voiding the warranty
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Min 1 år och 2 månader gamla laptop hällde jag vatten på. Fick köpa ny. Kul liv.

Old Feb 2, 2009 | 03:29 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag är sjuuuuuuuukt nojjig över att ha något rinnande alls inom en 2 meters radie från datorn. Kaffekoppen ställer jag alltid på fönsterbrädan och jag får psykbryt om folk vistas med vattenglas i närheten - en dator som tvärdör är en mardröm för mig som är världens sämsta på att ta backup.

Precis när jag hade köpt min P990 och ingen bilhållare hade kommit ut på marknaden än tvingades jag köpa en sån där supermagnet från Biltema. Utan att tänka på det lyckades jag lägga hela påsen med magneten ovanpå datorn när jag kom tillbaka. Låg där max 5 sekunder. Skraap-skraaap-skraap lät det.

Game over - hela disken avmagnetiserad. Ovärdeligt jobb putz weg. Då var jag inte glad . . .

Old Feb 2, 2009 | 03:32 PM
PorscheFanatic Junior's Avatar
Teamspeed Senior Member
From: Stockholm
PorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond repute
Vaknade upp igår av att min stationära vägrade starta i fredags. Hälften av alla mina fotografier och allt jag gjort de senaste åren är puts för tillfället, också jäkligt oskönt att jag inte kan se film på TVn fr. den heller nu Orkar inte ta tag i att laga den

/Felini

Old Feb 2, 2009 | 03:38 PM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Originally Posted by jox
^ Surt! Lider med dig. Vad hände?
Om jag ändå visste det, skärmen flimmrar så man ser inte ett jota, vilket även gör att det inte går att installera om. Min amatörmässiga gissning är fel på skärmen eller grafikkortet.

Old Feb 2, 2009 | 03:42 PM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Vatten + laptop + hemförsäkring = pengar
Datorer är ett jävla sattyg, ska fan köpa mig en hel division koreaner som ska realtidsbackupa allt jag gör sen.

Old Feb 2, 2009 | 03:43 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Aler
Om jag ändå visste det, skärmen flimmrar så man ser inte ett jota, vilket även gör att det inte går att installera om. Min amatörmässiga gissning är fel på skärmen eller grafikkortet.
Är den stationär? PC?

Är ingen tekniker direkt, men har en filserver på jobbet som kan bråka lite på samma sätt. Testa att trycka ner grafikkortet ordentligt så det inte är glapp, eller ännu hellre - byt kortplats om det finns någon oanvänd . . .

Eller om inget annat funkar - Amiga-tricket. Ge den en fet vinge med högerhanden och skrik glåpord tills du blir blå i ansiktet.

Old Feb 2, 2009 | 03:46 PM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Originally Posted by jox
Är den stationär? PC?

Är ingen tekniker direkt, men har en filserver på jobbet som kan bråka lite på samma sätt. Testa att trycka ner grafikkortet ordentligt så det inte är glapp, eller ännu hellre - byt kortplats om det finns någon oanvänd . . .

Eller om inget annat funkar - Amiga-tricket. Ge den en fet vinge med högerhanden och skrik glåpord tills du blir blå i ansiktet.
Det är en Sony vaio laptop.

Det var Amiga-tricket som resulterade i en offert på 13,6k + moms för att laga min MacBook så tänkte undvika det

Old Feb 2, 2009 | 03:57 PM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
Va fan, är det en laptop. plocka bara ur hårddisken, och flytta över allt till en annan disk. Sen e det bara att plocka upp en ny. Se det som en gyllene chans att få det senaste. Lite som om din flickvän gör slut, helt plötsligt har du chansen att skinka på den där kassörskan på ica...

är det en stationär, plocka ur delen som du tror strular, blås på den, besiktiga den ockulärt, och tryck i den igen.

Old Feb 2, 2009 | 03:59 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
Byter kassörskor på ICA hårddisk i din laptop i utbyte mot påskinkning? Fethaja att jag slutar handla på Vivo nu . . .

Old Feb 2, 2009 | 04:01 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
From: Sweden
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic Junior
Vaknade upp igår av att min stationära vägrade starta i fredags. Hälften av alla mina fotografier och allt jag gjort de senaste åren är puts för tillfället, också jäkligt oskönt att jag inte kan se film på TVn fr. den heller nu Orkar inte ta tag i att laga den

/Felini
Det måste inte alls betyda att allt är borta. Om den inte startar behöver det inte nödvändigtvis vara HDn som pajjat. Prova plocka ur HDn och sätt den i en annan stationär.

Thread Tools
Search this Thread

All times are GMT -4. The time now is 06:42 PM.