Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #3001  
Old 01-07-2009, 04:35 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ha, den här är fortfarande till salu. Porsche 997 4S AEROKIT *SVENSKSÅLD

Jag är nästan säker på att det där är samma bil jag "ägde" jag i ungefär 6 timmar för två år sedan . . . Och den är fortfarande till salu!!
Va? Du hade muntligt avtalat om att köpa den och sen drog dig ur eller vad menar du?
 

Last edited by strebo; 01-07-2009 at 04:35 AM. Reason: WOHO! 3000 posts i tråden, Go Sverige!
  #3002  
Old 01-07-2009, 04:50 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Va? Du hade muntligt avtalat om att köpa den och sen drog dig ur eller vad menar du?
Lång historia kort - i samma sekund jag wireade över handpenningen så blev det katastrofhantering i mitt företag och pengarna behövdes för att köpa ut en tattare till delägare som inte gjorde sitt jobb.

Kan berätta hela historien i eftermiddag om den här dåren. Stämningar till kors och tvärs och möten där vi i hemlighet spelade in vad som sas och i slutändan galna advokatkostnader . . . Nu är han arbetslös, går på sos och sitter i en hyresrätt på 28 kvadrat i förorten utan en enda vän.
 
  #3003  
Old 01-07-2009, 06:20 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Lång historia kort - i samma sekund jag wireade över handpenningen så blev det katastrofhantering i mitt företag och pengarna behövdes för att köpa ut en tattare till delägare som inte gjorde sitt jobb.

Kan berätta hela historien i eftermiddag om den här dåren. Stämningar till kors och tvärs och möten där vi i hemlighet spelade in vad som sas och i slutändan galna advokatkostnader . . . Nu är han arbetslös, går på sos och sitter i en hyresrätt på 28 kvadrat i förorten utan en enda vän.
Kharma's a bitch, skönt att höra att det slutar dåligt för folk som inte gör sitt jobb

Hur har det gått med klockan förresten Jox?
Strebo, vad gör Simon idag? Kan tänka mig att många restauranger vill ta del av lite inside info från El Bulli...
 
  #3004  
Old 01-07-2009, 06:34 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Just det, det var den Porschen ja. Fan Jox, det var ett tag sen
Tycker ändå att din 964 är snäppet coolare. Klart att man kanske hellre vill ha en 997a, men 964 RS e hög coolhetsfaktor hos bilnördar.
 
  #3005  
Old 01-07-2009, 06:45 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Dessutom - om 5-6 år är '4:an värd mer Jag skulle förvisso extremt gärna vilja ha en röd C4s att skinka runt i på vintern, men holy shit vad glad jag är att jag inte köpte en 997:a. Min har väl varit hyfsat immun mot konjunkturen (om jag nu bara kunde hitta en köpare), men vågar inte ens tänka på vad jag hade torskat om det hade varit en 996TT eller 997 istället. Och satan vad den där lackade aero-läppen framtill skulle se ut efter en svensk vinter . . .

Men det är fullständigt helt tvärdött att sälja precis allt just nu. Har aldrig varit med om något liknande. Fan, för ett år sedan hann inte ens Blocket-annonser på luftkylda Porkor bli granskade och upplagda innan de var sålda.
 
  #3006  
Old 01-07-2009, 06:51 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Ja, du gjorde ett bra köp, helt klart. Antar att ni läst om att O.G har blivit hackade.
Kolla detta:
Citat:
Ursprungligen postat av irielivethy@hotmail.com

Shuue.. En snubbe här i stan har tatuerat in OG i nacken.. Ogillar ni inte sånt?? Isåfall tänkte elda bort skiten..
xD


Citat:
Ursprungligen postat av OG

Tjena, killen varken får eller kan tatuera in O.G då han inte är medlem. kan du vara snäll fixa namn och telefon
nummer till honom, för tatueringen skall bort...


Citat:
Ursprungligen postat av irielivethy@hotmail.com

Tänkte väll det.. Men här haru bilden, Fast Ringde han som tatuerade, Han sa att det stog OL initialerna för hans son..
Oliver Lundell
Kanske stämmer vettefan, Men Kanske den e för lik eran lr nåt Isåfall kan man ju fixa det..



Citat:
Ursprungligen postat av OG

Tack för snabbt svar...tittade noga på bilden, ser faktiskt ut som om att det står O.L och inte O.G, han har som sagt
rätt att skriva sin sons initialer. Tack än en gång för att du hörde av dig... Mvh O.G

Jag vilar min väska, 3 strikes ska fan införas i Sverige imorrn.
 
  #3007  
Old 01-07-2009, 07:59 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Vill se mer Dave!
 
  #3008  
Old 01-07-2009, 08:10 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Herregud, det är 47 sidor i den ena PDF:en, i den andra vet jag inte. Skiten ligger ute, bl.a. på Flashback.
Står allt, folk som frågar efter om OG kan spöa ngn, folk som köper preparat etc. etc.
http://rapidshare.com/files/180221750/OriginalPharmaIncomingmail.pdf

http://rapidshare.com/files/180222222/OriginalPharmaOutgoingmail.pdf

Länkar tikk dem
 
  #3009  
Old 01-07-2009, 08:14 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Kharma's a bitch, skönt att höra att det slutar dåligt för folk som inte gör sitt jobb

Hur har det gått med klockan förresten Jox?
Strebo, vad gör Simon idag? Kan tänka mig att många restauranger vill ta del av lite inside info från El Bulli...
Träffade faktiskt honom så sent som i Måndags. Han jobbar kvar på PM & Vänner i Växjö. Resturangen är rankad som top10 i Sverige (om jag inte har jättefel) och det får man väl ge ett bra betyg med tanke på lilla Växjö. Dom sitter även inne på Sveriges Bästa vinlista, har Världens Bästa Sommerlier och en SM Trea i Sommerlier anställda.

Min bror lämnade dock och skinkar nu skinka på Fond i Göteborg.
 
  #3010  
Old 01-07-2009, 08:17 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Här är lång FB-tråd om det hela.
https://www.flashback.info/showthread.php?t=819375
 



All times are GMT -4. The time now is 10:39 AM.