Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #22461  
Old 07-20-2012, 12:34 PM
getpalmd's Avatar
Admin in Training
Join Date: Jul 2012
Location: Helsinki
Posts: 99
getpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond repute
Jaaa... nu börjar du låta som min mamma. Jag är singel och ung och nu gäller det och fara iväg, det är ju redan en risk att ensam som tjej bila i Europa, men man måste leva livet
 
  #22462  
Old 07-20-2012, 12:40 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
getpalmed, här är ett helt bra klipp med lite idéer om billiga skojiga bilar.
 
  #22463  
Old 07-20-2012, 12:41 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Haha, så du vågar sova i bilen på en rastplats i Bologna med risk för att vakna utan njure men vågar inte köpa en Simca med dåliga bromsar? Jag tycker du är lite selektiv med ditt risktagande här
 
  #22464  
Old 07-20-2012, 12:44 PM
RedRS's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2009
Posts: 333
RedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura about
Sen när fan vill tjejer umgås med oss? Välkommen till sarkasmens kungadömme Sara! Låter som om bil är prio ett för dig, var försiktig med sådana uttalanden på ett bilforum
 
  #22465  
Old 07-20-2012, 12:48 PM
getpalmd's Avatar
Admin in Training
Join Date: Jul 2012
Location: Helsinki
Posts: 99
getpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond repute
Micke, skall kolla videon

Originally Posted by jox
Haha, så du vågar sova i bilen på en rastplats i Bologna med risk för att vakna utan njure men vågar inte köpa en Simca med dåliga bromsar? Jag tycker du är lite selektiv med ditt risktagande här
Men jag behöver väl inte parkera den på något skumt ställe. Dvs. enbart där det finns andra människor i närheten, då tycker jag risken är liten. Om jag är ensam någonstans i skogen så då är det en annan sak, men väljer jag ett ställe där det hela tiden finns människor runt mig (kanske husbilar och andra bilresenärer) så tycker jag inte det är nåt stor problem. Dessutom har jag vakthund. Och så brukar jag tälta med kniv under dynan också



Man skall väl inte göra sakerna mer invecklade än de egentligen är... man tar sakerna som dom kommer, dör man så dör man
 
  #22466  
Old 07-20-2012, 12:59 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Haha, vakthunden ser ganska ofarlig ut ändå måste jag säga. Det är ju en sån där som bara skäller utan att våga ingripa Är det där i en A4 B5 förresten?
Och det där med kniven under kudden tog jag för given, du är ju trots allt från Finland.
 
  #22467  
Old 07-20-2012, 01:04 PM
getpalmd's Avatar
Admin in Training
Join Date: Jul 2012
Location: Helsinki
Posts: 99
getpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Är det där i en A4 B5 förresten?
Jo... du måste ha ägt en om du kände igen den från den där bilden Om det är B5 vet jag dock inte. A4 iallafall.
 

Last edited by getpalmd; 07-20-2012 at 01:06 PM.
  #22468  
Old 07-20-2012, 01:09 PM
getpalmd's Avatar
Admin in Training
Join Date: Jul 2012
Location: Helsinki
Posts: 99
getpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond repute
Aaaa det går efter årsmodeller (Wikipedia är bra)... Lär väl vara från 1998 eller några år nyare (Avant) tippar jag på så B5 säkert då.
 
  #22469  
Old 07-20-2012, 01:17 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Japp det har jag. En röd! Jag är till och med så nördig att jag vet att det är antingen en '97a eller '98a tack vare knapparna på klimatorn
 
  #22470  
Old 07-20-2012, 02:58 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by getpalmd
Man ryms inte och sova i en Simca Kanske inte i en 944 heller (har ingen jag kan testa här), men om man fäller bänkarna så lite mer space iallafall. Ibland önskar man att man skulle vara lite mer praktisk... istället är man dum och envis och så lider man senare.
Jag sov en natt i 968 och det gick helt bra, bänken blir nästan rak då man fäller ned den. Jag hade kört duktigt fel och upp på helt fel jävla alptopp och bara orkade inte mera klockan 04.00 på natten. Det var typ 4 grader varmt ute.


Originally Posted by jox
Men du kan ju alltid låna Erppas tält istället!



Originally Posted by getpalmd
Jaaa... nu börjar du låta som min mamma. Jag är singel och ung och nu gäller det och fara iväg, det är ju redan en risk att ensam som tjej bila i Europa, men man måste leva livet
Jox är nog ganska långt ifrån din mamma, fast han är ungefär samma mått på längden.

Originally Posted by jox
Japp det har jag. En röd! Jag är till och med så nördig att jag vet att det är antingen en '97a eller '98a tack vare knapparna på klimatorn
Kunskapen på bilar skall man aldrig underskatta i dethär forumet.

Originally Posted by jox
Haha, vakthunden ser ganska ofarlig ut ändå måste jag säga. Det är ju en sån där som bara skäller utan att våga ingripa Är det där i en A4 B5 förresten?
Och det där med kniven under kudden tog jag för given, du är ju trots allt från Finland.
tog flera sidor innan knivskämtet dök upp idag. Väntade faktiskt lite på det.

Originally Posted by N.M.O
Det värsta är väl egentligen inte utrymmet utan att temperaturen och syrehalten i en bil blir jävligt påfrestande på natten
Lösningen kallas tomgång på svenska.
 



All times are GMT -4. The time now is 05:01 AM.