Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #22431  
Old 07-20-2012, 09:10 AM
getpalmd's Avatar
Admin in Training
Join Date: Jul 2012
Location: Helsinki
Posts: 99
getpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond repute
Absolut! Mycket mycket billigare, det är enbart Blocket jag nu kollar på. Tänkte först hämta en från Tyskland - skulle kanske till och med viljat ha en manuell 928, men sådana planer får vänta eftersom jag skulle måsta ta den först till Finland, skatta den här och få finska plåtar, och först efter det åka iväg på road trip... tydligen går det inte på något sätt fixa på annat sätt har jag förstått när jag diskuterat detta med människor som hämtar bilar till Finland. Blir krångel med försäkringar osv.

Så planen är att skriva bilen i en släktings namn som är bosatt i Sverige, och sedan flytta den i mitt namn när jag vet i vilket land bilen kommer och stanna och skatta den där. Vad polisen säger om att jag kör runt med någon annans bil i Europa utan att ägaren är med vet jag inte... men den risken får man väl ta.
 
  #22432  
Old 07-20-2012, 09:40 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Det ska nog inte vara några problem - min första bil som jag roadtrippade i var reggad på min pappa av försäkringsskäl, men det var ingen som brydde sig. De var mer arga för att jag hade kört så fort ...

Finns ju en del 944or för runt 30' på Blocket faktiskt. Men den måste ju vara vit, för det var Ole Bramseruds!
 
  #22433  
Old 07-20-2012, 09:47 AM
getpalmd's Avatar
Admin in Training
Join Date: Jul 2012
Location: Helsinki
Posts: 99
getpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond repute
Ganska stort utbud jo... 1986-> framåt gärna dock om det bara går och hitta en bra och billig, ser lite fräschare ut inuti. Porsche 944 Turbo Targa | Skåne sitter man och drömmer om, men hade inga planer på att lägga ut 55 000 i det här skedet när framtiden ser osäker ut, haha. Annars ser den bra ut. Vitt är snyggt! Dock gillar jag även svarta Porschen, speciellt 928 (Porsche 928 Strosek | Gotland).
 
  #22434  
Old 07-20-2012, 09:54 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Vafan har hänt med interiören i 928an? Ser ut som om en hög Andy Warhol tappat sina glasögon och sedan gått loss med några graffiti sprayburkar.
 
  #22435  
Old 07-20-2012, 09:57 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag har inte kollat på 944or under någon längre tid, är det bra andrahandsvärde på dem? Dvs försvinner annonserna på de som verkar fina?

Och jääklar, kolla stolarna! Är de solblekta?! Gillar 80-tals-kittet också, men frågan är om man vågar köpa en 928 om ekonomi är prio, fan vad dyrt det kan bli om den går sönder längs vägen.
 
  #22436  
Old 07-20-2012, 09:59 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Mina föräldrar hade en sjukt ful barockstol i rött läder som stod vid ett fönster när jag var liten och den såg ut sådär på ena sidan som solen hade legat på. Verkar som att rött skinn inte gillar sol. Det är t ex bra att veta om man ska öppna bordell.
 
  #22437  
Old 07-20-2012, 10:00 AM
getpalmd's Avatar
Admin in Training
Join Date: Jul 2012
Location: Helsinki
Posts: 99
getpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Vafan har hänt med interiören i 928an? Ser ut som om en hög Andy Warhol tappat sina glasögon och sedan gått loss med några graffiti sprayburkar.
Ser lite skum ut jo. Plus att jag tippar på att bilen är lite av en leksak och jag vill personligen köpa bilar som ägts av gamla gubbar som inte härjat med dem ... däremot tycker jag Strosek ser helt bra ut, men skulle nog inte ha täckt över framlyktorna på huven, fast de inte är världens vackraste så är de en del av 928 charmen.
 

Last edited by getpalmd; 07-20-2012 at 10:02 AM.
  #22438  
Old 07-20-2012, 10:05 AM
getpalmd's Avatar
Admin in Training
Join Date: Jul 2012
Location: Helsinki
Posts: 99
getpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond reputegetpalmd has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jag har inte kollat på 944or under någon längre tid, är det bra andrahandsvärde på dem? Dvs försvinner annonserna på de som verkar fina?
Ganska segt ser dom ut och gå åt, tycker en hel del har funnits kvar där under en längre tid trots att de ser ut och vara i bra skick. Många överprissatta också. Trot inte att jag skulle sälja om jag köpte en, om det blir tråkigt bygger man om den... kvinnor har för mycket känslor inom sig, man kan väl inte sälja sitt barn?
 
  #22439  
Old 07-20-2012, 10:41 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by getpalmd
Ganska segt ser dom ut och gå åt, tycker en hel del har funnits kvar där under en längre tid trots att de ser ut och vara i bra skick. Många överprissatta också. Trot inte att jag skulle sälja om jag köpte en, om det blir tråkigt bygger man om den... kvinnor har för mycket känslor inom sig, man kan väl inte sälja sitt barn?
Om det går sönder går det alldeles utmärkt att sälja.
 
  #22440  
Old 07-20-2012, 10:43 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Välkommen Sara!

Nuu börjar 3/4 av semestern vara avklarad, har varit på stugan i princip hela tiden - skönt! Bild från idag morgon.

 



All times are GMT -4. The time now is 01:12 AM.