Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #18671  
Old 12-16-2011, 01:27 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
vill ha

 
  #18672  
Old 12-16-2011, 01:28 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Ja, med tanke på att Axman inte får åka för långt för frugan och Juggen är portad från Sverige så tänkte vi flytta träffen närmare dom, så dom inte har några bortförklaringar . Våren 2012 någon gång tänkte vi. Ta en helg och äta gott och tjata hål i huvudet på varandra
Låter ju grymt! Jag har aldrig varit i köpenhamn av nån anledning så det vore ju extra kul!

Har dom öl där i det där Danmark?
 
  #18673  
Old 12-16-2011, 01:37 PM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Jag håller nog med din far där Strebo!

Lite thight racing
Fortsätt kolla även efter att Lambon blåst förbi..
Close Call.wmv - YouTube
En annan vinkel där det inte ser riktigt lika farligt ut..
threading the needle - YouTube
 
  #18674  
Old 12-16-2011, 01:38 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Jo, jag förstår det. Jag känner inte igen mig, men jag förstår det



Jag inbillar mig till civilekonom med finansiell inriktning. Hade sista schemalagda tentamen idag så nu är det "bara" två tentor jag har släpande och min D-uppsats kvar till våren och examen sommaren -12.

Jag jobbar som "prisstrateg" på Atracco AB, som är en bildemontering. Det är jag och en kille i Lund som sätter priserna på alla delar. Höstterminen har varit helt sjukt stressig för mig så jag har inte hunnit att ta mig in till kontoret för att jobba så jag har jobbat hemifrån. Jag jobbar vanligtvis 06-09 Mån-Lör innan jag drar till skolan. Ett tag jobbade jag även extra på helgerna och helgdagar i en Kakelbutik för att få lite försäljningserfarenhet, men slutade där när min polare slutade. Då var det inte like skoj längre
Shit, det måste kännas ganska skönt att ha så lite kvar av skolan nu D-uppsats är samma som mastersuppsats va?

Ska försöka fippla ihop min C-uppsats på Handels till våren med, men bevöver typ två kurser till där för att få examen.
 
  #18675  
Old 12-16-2011, 01:43 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Shit, det måste kännas ganska skönt att ha så lite kvar av skolan nu D-uppsats är samma som mastersuppsats va?

Ska försöka fippla ihop min C-uppsats på Handels till våren med, men bevöver typ två kurser till där för att få examen.
Ja, det känns faktiskt jävligt skönt! Njae, det är lite speciellt med Civilekonomexamen om jag fattat det rätt. Master är ju 2år, men civilekonomexamen är som en ettårig master kan man säga. Vår D-uppsats är till större delen teoretisk men med ett litet praktiskt inslag. En C-uppsats är ju enbart teoretisk och en masteruppsats är till stor del praktiskt, så något mittimellan alltså
 
  #18676  
Old 12-16-2011, 02:07 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Blackout
Jag håller nog med din far där Strebo!

Lite thight racing
Fortsätt kolla även efter att Lambon blåst förbi..
Close Call.wmv - YouTube
En annan vinkel där det inte ser riktigt lika farligt ut..
threading the needle - YouTube
Jääävlar!?! Var inte beredd på att det skulle hända! Shit vad han måste blivit rädd.
 
  #18677  
Old 12-16-2011, 02:10 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Ja, det känns faktiskt jävligt skönt! Njae, det är lite speciellt med Civilekonomexamen om jag fattat det rätt. Master är ju 2år, men civilekonomexamen är som en ettårig master kan man säga. Vår D-uppsats är till större delen teoretisk men med ett litet praktiskt inslag. En C-uppsats är ju enbart teoretisk och en masteruppsats är till stor del praktiskt, så något mittimellan alltså
Haha jaha vad knepigt. Min tjej valde precis att köra en ettårig-master för det verkade inte vara så stor skillnad på vad man fick. Förutom att man lär sig mer under det extra året man går då.

Låter vettigt att köra lite teoretiskt med i den uppsatsen. Tror att det är ganska farligt att bara plugga teori i 4-5 år och sen komma ut i arbetslivet helt utan praktisk erfarenhet. De flesta tyskarna här nere har krav att göra ett Praktikum på 3-6 månader under sin master ute på ett företag. Jävligt vettigt tycker jag, då de flesta knappt satt sin fot i en verkstad eller liknande på Maskin på Chalmers
 
  #18678  
Old 12-16-2011, 02:13 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Haha jaha vad knepigt. Min tjej valde precis att köra en ettårig-master för det verkade inte vara så stor skillnad på vad man fick. Förutom att man lär sig mer under det extra året man går då.

Låter vettigt att köra lite teoretiskt med i den uppsatsen. Tror att det är ganska farligt att bara plugga teori i 4-5 år och sen komma ut i arbetslivet helt utan praktisk erfarenhet. De flesta tyskarna här nere har krav att göra ett Praktikum på 3-6 månader under sin master ute på ett företag. Jävligt vettigt tycker jag, då de flesta knappt satt sin fot i en verkstad eller liknande på Maskin på Chalmers
Precis. Många i min klass har bara gått i skolan, aldrig haft ett jobb mer än klassiska sommarjobb. Ibland kan jag undra hur dom tror arbetslivet är
 
  #18679  
Old 12-16-2011, 04:40 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Vet inte om jag skall skratta eller gråta, men defintivt en av de bästa greijerna jag har sett på länge!
SMSVASKA
 
  #18680  
Old 12-16-2011, 06:06 PM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Originally Posted by Nicke
Vet inte om jag skall skratta eller gråta, men defintivt en av de bästa greijerna jag har sett på länge!
SMSVASKA
Om man ändå har massa pengar att sms-vaska-bort kan man ju dra några mess hit istället Musikhjälpen 2011 | Sveriges Radio. Har med min feta inkomst på typ 2000 sek i månaden inte planerat att offra några pengar dit men skönt att sitta och slölyssna på om man inte har något bättre för sig. Jason aka Timbuktu har kört rätt länge och är riktigt skön att lyssna på när han sänder.

Annars kan man ju köpa Michael Jacksons egen Thirller platinaskiva som dom fått skänkt till sig
Michael Jackson´s Platinaskiva på Tradera. Välgörenhetsannonser | Efter typ 1½ timme ligger den på 2,5 mille. Finns nog lite samlarvärde i den
 



All times are GMT -4. The time now is 09:09 AM.