Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #1431  
Old 06-22-2008, 05:26 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Även jag pluggar på högskola/universitet, eller ja, jag är inskriven och tar de flesta tentorna men att sitta på föreläsningar och lyssna på en argsint 35-40årig feminist prata om olika organisationsteorier ur ett genusperspektiv är ingen höjdare.
 
  #1432  
Old 06-22-2008, 05:35 AM
Aston's Avatar
Teamspeed Junior Member
Join Date: May 2008
Location: SoCal/Stockholm
Posts: 79
Aston is an unknown quantity at this point
Originally Posted by Dave S
Men det klart...att jobba inom media, dvs ta långluncher och spela tv-spel på arbetstid är ju strået vassare.
Jo det måste vara ett dröm jobb, spela tv-spel för att betala räkningarna
Har dock inte en droppe kreativitet i mitt blod och därför skulle jag nog suga på det med...
 
  #1433  
Old 06-22-2008, 06:26 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Aler; så du läser ekonomi?
 
  #1434  
Old 06-22-2008, 09:25 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Haha! Och priset till veckans optimist går till ....


Opel Kadett Gsi 8v

 
  #1435  
Old 06-22-2008, 09:43 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Originally Posted by Dave S
Aler; så du läser ekonomi?
Stämmer bra det, men när man ser vad polarna som pluggar Maskiningejör gör så undrar man varför man håller på med bokföring istället för att bygga formulastudent bilar.
 
  #1436  
Old 06-22-2008, 10:19 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Haha en kadett för 175 lök, lycka till!
Aler, du läser det för att det är slappt, eller hur?
Svåraste delmomentet är ju helt klart den inledande mattekursen på Nek A.
 
  #1437  
Old 06-22-2008, 11:18 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Originally Posted by Dave S
Aler, du läser det för att det är slappt, eller hur?
Svåraste delmomentet är ju helt klart den inledande mattekursen på Nek A.
Hahaha det kan ligga något i det du säger, jag är inte direkt känd för att vara den som anstränger sig i onödan Matten i Nek A? Nja, att derivera 4x + x^3 kändes inte som några större problem. Tråkigast/jobbigast hittills har varit organisationen jag nämnde tidigare och marknadsföring, slipper jag se/göra en SWOT analys igen så kan jag dö lycklig.
En annan anledning till att läsa ekonomi är att tjejer som pluggar ekonomi oftast ser rätt bra ut
 
  #1438  
Old 06-22-2008, 02:00 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Aler
Hahaha det kan ligga något i det du säger, jag är inte direkt känd för att vara den som anstränger sig i onödan Matten i Nek A? Nja, att derivera 4x + x^3 kändes inte som några större problem. Tråkigast/jobbigast hittills har varit organisationen jag nämnde tidigare och marknadsföring, slipper jag se/göra en SWOT analys igen så kan jag dö lycklig.
En annan anledning till att läsa ekonomi är att tjejer som pluggar ekonomi oftast ser rätt bra ut
Hehe, jag läser till maskiningenjör nu så all den matten har jag fått ta mig igenom. Inte något av det mest spännande jag gjort, men man kan lite av hur det ufnkar nu. Ser dock att ekonomimänniskorna har det lite lugnare än oss, läser ju i princip samma första 2 åren men verkar vara skönare folk.
 
  #1439  
Old 06-22-2008, 02:36 PM
Aston's Avatar
Teamspeed Junior Member
Join Date: May 2008
Location: SoCal/Stockholm
Posts: 79
Aston is an unknown quantity at this point
Jag tror att jag hittat ett par fler optimister från en skitrolig hemsida lillbrorsan visade mig

http://www.bestofblocket.se/bilder/f...locket_668.jpg
 

Last edited by Aston; 06-22-2008 at 02:38 PM.
  #1440  
Old 06-22-2008, 02:40 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
lol
 



All times are GMT -4. The time now is 03:20 PM.